بانک مرکزی به منظور حمایت از بخش پزشکی و درمان کشور، از ابتدای سال تا ۱۹ دی ماه در مجموع معادل ۴ میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار ارز برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده که از این میزان معادل ۳ میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار آن تامین شده است.

تخصیص ارز به وزارت بهداشت از مرز ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش سلامت نیوز از بانک مرکزی، براین اساس میزان ارز تخصیص یافته برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ابتدای سال تا ۱۹ دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی هشت درصدی داشت و میزان ارز تامین شده نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است.

در مدت مشابه سال گذشته کل ارز تخصیص یافته برای این وزارتخانه معادل سه میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار بود که از این میزان معادل ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار آن تامین شد.

داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای بخش درمان حدود ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است، گفت: از این میزان ۳.۵ میلیارد دلار فقط ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده که ۳ میلیارد و ۳۸۲ میلیون دلار آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه موضوع درمان و تخصیص ارز و ریال به صورت جدی در حال اجرا است، یادآور شد: قانون در این زمینه به درستی در حال انجام است و دیوان محاسبات کشور بررسی کند که کدام بخش از قانون اجرا نشده است.

بانک مرکزی تاکنون ارز همه سفارش‌های ثبت شده با اولویت در حوزه دارو و شیرخشک از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را بلافاصله تخصیص داده و تامین کرده است.

تامین ارز بانک مرکزی سال گذشته فقط برای واردات شیرخشک و ماده اولیه آن از ابتدای فروردین تا نوزدهم آبان ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۹ میلیون و ۷۵ هزار دلار بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۹۸ میلیون و ۲۰ هزار دلار افزایش یافته که حاکی از رشد ۷۷ درصدی تامین ارز در این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha