بزرگ‌ترین بازار فروش پرندگان مهاجر در فریدونکنار پس از سال‌ها فعالیت آزادانه به‌عنوان حلقه پایانی چرخه کشتار پرندگان در کشور، 2هفته پیش برای همیشه تعطیل شد.

هشدار به تشکیل بازار زیرزمینی فروش پرندگان مهاجر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، فعالان محیط‌زیست و علاقه‌مندان حیات‌وحش بیش از یک‌دهه برای تعطیلی این بازار تلاش کردند. با این حال فعالان محیط‌زیست نسبت به تشکیل بازار زیرزمینی فروش پرندگان مهاجر هشدار می‌دهند و معتقدند گردش مالی بالای این بازار برای صیادانی که انواع پرندگان مهاجر و بومی را به‌صورت زنده یا لاشه به فروش می‌رساندند، می‌تواند بازار غیرقانونی فریدونکنار را به‌طور زیرزمینی و در فضای مجازی احیا کند. موضوعی که قائم‌مقام فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور آن را رد می‌کند.



حساب بانکی متخلفان را مسدود می‌کنیم


منوچهر فلاحی، جانشین فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست: بعد از جمع‌آوری و تعطیلی بازار فروش پرندگان مهاجر در فریدونکنار، احتمال راه ‌افتادن بازارهای زیرزمینی و مخفیانه وجود دارد؛ اما مهم آن است که با تعطیلی این بازار حجم تخلفات بیش از 90درصد کاهش یافته و ریسک فعالیت متخلفان و صیادان غیرمجاز که از شهرستان‌ها و استان‌های مجاور به این شهرستان می‌آمدند، افزایش پیدا کرده است. عزم جدی نظارت بر تعطیلی بازار فریدونکنار از سوی یگان حفاظت و نهادهای مربوطه ادامه‌ دارد.

مردم محلی هم که بعضا تخلفی می‌کردند، بعد از جمع‌آوری بازار فروش پرندگان فریدونکنار، رغبتی برای این کار ندارند. بخش سایبری یگان حفاظت هم برای نظارت بر فعالیت متخلفان در فضای مجازی فعال است و به‌محض دیدن کوچک‌ترین تخلف نه‌تنها در فریدونکنار بلکه در سراسر کشور سریعا وارد عمل می‌شود. در همین راستا طرح سپید با همکاری دادستانی کشور به اجرا درآمده است.

در قالب این طرح، بخش سایبری یگان حفاظت و دیگر نهادهای مربوطه با مشاهده تخلف در فضای مجازی، بلافاصله نام و شماره تلفن متخلف را به دستگاه قضایی می‌دهند و براساس شماره تماس، قوه قضاییه همه حساب‌های بانکی فرد متخلف را مسدود می‌کند. با این اقدام به‌جای اینکه ما دنبال متخلفان برویم، آنها باید برای توضیح درباره تبلیغ و فعالیت غیرقانونی خود مراجعه کنند. این طرح از 2‌ماه پیش شروع شده و بازخورد خوبی داشته است. یگان حفاظت محیط زیست در این زمینه کوتاه نمی‌آید و با کوچک‌ترین تخلفی طبق قانون برخورد می‌کند و جریمه‌های سنگینی در انتظار صیادان غیرمجاز خواهد بود.

هشدار به تشکیل بازار زیرزمینی فروش پرندگان مهاجر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha