تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده بیش از حد از کرم های ضد قارچ برای بیماران مبتلا به مشکلات پوستی، می تواند در افزایش عفونت های مقاوم به دارو نقش داشته باشند.

مصرف بی رویه داروهای ضدقارچ باعث مقاومت دارویی می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، «جرمی گلد»، محقق ارشد در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، خاطرنشان کرد: «یکی از بزرگترین تهدیدهای در حال ظهور بیماری‌های پوستی، اشکال مقاوم کرم‌های حلقوی مقاوم در برابر دارو (نوعی از درماتوفیتوز) هستند.»

در جنوب شرقی آسیا، شیوع عمده آن با خارش و بثورات دایره‌ای رخ داده است که به کرم‌ها یا قرص‌های ضد قارچ موضعی پاسخ نمی‌دهند.

همانطور که در مورد استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها مشاهده می‌شود، قارچ‌ها هم به طور طبیعی مقاومت در برابر داروهای ضد قارچ ایجاد می‌کنند و بیشتر در معرض آنها قرار می‌گیرند. تیم تحقیق معتقد است که کرم‌های موضعی ضد قارچ بیش از حد تجویز می‌شوند.

با نگاهی به داده‌های سال ۲۰۲۱ در آمریکا، آنها دریافتند که ۶.۵ میلیون نسخه برای کرم‌های حاوی ضد قارچ، مانند کتوکونازول، نستاتین و کلوتریمازول-باتاماتازون، در آن سال تجویز شدند.

محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه احتمالاً تنها بخشی از استفاده بیش از حد از ضد قارچ‌ها را نشان می‌دهد، زیرا بیشتر ضد قارچ‌های موضعی را می‌توان بدون نسخه خریداری کرد.

محققان هشدار می‌دهند که استفاده زیاد از کلوتریمازول بتاماتازون عامل بزرگی در ظهور کرم حلقه‌ای مقاوم به دارو است.

این دارو (ترکیبی از استروئید و ضد قارچ) همچنین می‌تواند باعث آسیب پوستی در مناطقی که پوست بر روی خود می چسبد، مانند اطراف کشاله ران، باسن و زیر بغل شود.

به گفته گلد، استفاده طولانی مدت و گسترده از کلوتریمازول-بتامتازون همچنین می‌تواند باعث ایجاد مشکلات هورمونی نیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha