رییس سازمان غذا و دارو گفت: شیرخشک گران نشده، بلکه قیمت آن واقعی شده است و مابه التفاوت آن از طریق بیمه پرداخت می شود.

توضیح درباره افزایش قیمت شیرخشک/ رفع مشکل داروی «متی‌مازول»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سید حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگارما در واکنش به اظهارات اخیر رییس کمیسیون بهداشت مجلس مبنی براینکه اگرچه تعداد داروهای دچار کمبود در سال جاری کاهش پیدا کرده، اما همچنان داروهایی با کمبود مواجه‌اند که حیاتی هستند، گفت: البته فرمایشات آقای شهریاری هرچه بگویند، درست است، اما واقعیت این است که داروهایی که در حال حاضر دچار کمبود هستند، تعداد آنها کم شده و تلاش ما این است که انشاءالله به حداقل تعداد برسد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین دارو دستگاه‌های مختلفی نقش دارند، بحث مربوط به تامین نقدینگی و تامین ارز در تهیه دارو بسیار تاثیرگذار است که اگر این موارد انجام شود، مشکل تامین دارو نیز مرتفع خواهد شد. تعداد کمبودها متغیر است، اما نسبت به سال قبل شرایط خیلی بهتر است، رضایت‌بخش‌ترین حالت برای ما این است که هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین درباره مشکلاتی که درخصوص داروی متی مازول که بیماران تیروئیدی مصرف می کنند، ایجاد شده بود، گفت: در حال حاضر مشکل این دارو رفع شده و موجود است.

محمدی در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت شیرخشک در داروخانه‌ها چیست؟ گفت: شیرخشک گران نشده، بلکه قیمت آن واقعی شده است و مابه التفاوت آن از طریق بیمه پرداخت می شود.

وی در این باره توضیح داد: شیرخشک برای کودکان زیر دو سال با ارائه کد ملی توریع می‌شود و فرد با مراجعه به داروخانه و ارائه کد ملی کودک، شیرخشک مورد نیاز خود را تامین کرده و مابه التفاوت قیمت آن نیز از طریق بیمه پرداخت می شود. این موضوع فقط برای کودکان تا دو سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha