سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وضعیت آلودگی هوا در برخی مولفه ها نسبت به سال گذشته بهبود یافته اما میزان ذرات معلق در هوا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مهندس محمد جواد محمدی‌زاده، معاون رییس‌جمهوری تصریح کرد: وضعیت هوا درسال جاری در مولفه هایی مانند مونواکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، ناکس و دی اکسید گوگرد بهبود یافته و علتش اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، ارتقا کیفیت استاندارد آلایندگی خودروها، ساماندهی صنایع، توسعه حمل و نقل عمومی و معاینه فنی خودروها است.

وی در مورد ریزگردها و ذرات معلق در هوا خاطر نشان کرد: ریزگردها و ذرات معلق موجود در هوا که از بیابانهای داخل و خارج ازکشور در اثر وزش باد به آسمان کشورمان نفوذ پیدا می کنند میزانش نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

محمدی زاده اظهار امیدواری کرد بارندگی در فصل سرد سال حسب پیش بینی ها به میزانی باشد که مشکلات ریزگردها را مرتفع کرده و طرح تثبیت شنهای روان که توسط سازمان جنگلها، وزارت نفت و دیگر دستگاههای مرتبط در حال اجراست به نتیجه مطلوب برسد و شاهد تعطیلی های مشابه سال گذشته نباشیم.

بهبود در وضعیت و کیفیت هوا با 2 توافق محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا که اخیرا به تصویب کمیسیون زیربنایی دولت رسیده است در آینده ای نزدیک شاهد بهبود کیفیت و وضعیت هوا خواهیم بود. با دو توافق که سازمان حفاظت محیط زیست با وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت در خصوص به کارگیری استانداردهای روز اروپا در محصولات تولیدیشان، انجام داده در آینده ای نزدیک شاهد بهبود کیفیت و وضعیت هوا خواهیم بود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شد تا پایان سال جاری استاندارد خودروهای تولید داخل بر اساس استاندارد یورو 4 و از سال 94 بر اساس یورو 5 انجام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با وزارت نفت هم به توافق رسیدیم تا فرآورده های سوختی در کلیه پالایشگاههای کشور تا شهریور سال آینده بر اساس استاندارد یورو 5 تولید شوند.

به گزارش ایسنا، محمدی‌زاده با تاکید بر اینکه این استاندارد سازی در بهبودی جدی کیفیت هوا موثر خواهد بود اظهار کرد: میزان آلایندگی در فرآورده های سوختی و صنعت خودرو از نظر نحوه ا حتراق سیستم موتور خودرو مشکل ایجاد می کند که با استانداردهای جدید هم در تولید خودرو و هم در تولید فرآورده، این معضل برطرف می شود.

کیفیت بنزین در ایستایی و وارونگی هوا تاثیری ندارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کیفیت بنزین در ایستایی و وارونگی هوا تاثیری ندارد گفت: زمانی که ایستایی و وارونگی هوا وجود دارد و هوا بدون حرکت است آلایندگی انباشت شده و این انباشت بالا موجب بروز مشکلاتی در رابطه با تهویه هوا و کاهش دید و بروز مشکلات زیستی و سلامتی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha