لاتاری، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های شانسی در سراسر جهان است که هر روزه میلیون‌ها انسان برای به‌دست آوردن جایزه‌های هیجان‌انگیز آن در صف هستند. به‌عنوان یک بازی شانسی معروف، لاتاری طیف وسیعی از افراد را به خود جذب می‌کند؛ از افرادی که به رویاهای ثروت و پول فکر می‌کنند تا کسانی که در امید تغییر سرنوشت‌شان و ایجاد یک زندگی بهتر از شرایط کنونی خود، هستند.

نتایج لاتاری آمریکا چه زمانی اعلام می شود؟

لاتاری، یکی از محبوب‌ترین روش های دریافت ویزا در سراسر جهان است که میلیون‌ها انسان برای به‌دست آوردن گرین کارت آن در صف هستند. به‌عنوان یک روش دریافت ویزا، لاتاری طیف وسیعی از افراد را به خود جذب می‌کند؛ از افرادی که به رویاهای زندگی در آمریکا فکر می‌کنند تا کسانی که در امید تغییر سرنوشت‌شان و ایجاد یک زندگی بهتر از شرایط کنونی خود، هستند.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی زمان اعلام نتایج لاتاری بپردازیم تا افراد علاقه‌مند به این موضوع ارزشمند، با این مهم آشنا شوند. در ادامه، به بررسی تاریخچه و خلاصه‌ای از آن خواهیم پرداخت. سپس زمان حدودی اعلام نتایج لاتاری را بررسی می‌کنیم. به‌طور کلی سعی می‌کنیم به خوانندگان کمک کنیم تا اطلاعات کاملی درباره لاتاری و نتایج آن کسب کنند و به وجود آینده‌ای بهتر نزدیک شوند.

تاریخچه لاتاری و معرفی کوتاه آن

اداره مهاجرت آمریکا یک برنامه سالانه برای ارائه ویزای مهاجرتی دارد. بر اساس این برنامه، افراد مختلف از سراسر دنیا می‌توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند و شانس خود را برای دریافت ویزای مهاجرتی این کشور، امتحان نمایند. شرکت در لاتاری آمریکا شرایط خاصی ندارد و محدودیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند. تمام افرادی که علاقه‌مند به دریافت ویزای مهاجرتی یا گرین کارت آمریکا هستند، می‌توانند در این لاتاری شرکت کنند و در صورت برنده شدن، به آمریکا مهاجرت نمایند. لاتاری آمریکا با شعار "حفظ تنوع نژادی، فرهنگی و مذهبی" برگزار می‌شود. بنابراین‌ فرقی نمی‌کند در کدام کشور زندگی می‌کنید، چه نژادی دارید یا از چه دین و مذهبی پیروی می‌کنید. این یک فرصت برابر است که در اختیار افراد مختلف در سراسر دنیا قرار می‌گیرد. حتی اگر در ایران زندگی می‌کنید، هیچ مشکلی برای شرکت در لاتاری ندارید. لاتاری آمریکا محدودیت‌ها و مراحل دریافت ویزای آمریکا را ندارد و یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای ورود به آمریکا محسوب می‌شود.

نتایج لاتاری آمریکا چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج لاتاری چه زمانی اعلام می‌شود؟

نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا در هر سال در حدود اوایل ماه می (May) اعلام می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، نتایج انتخاب ثابت برنده برای برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا در ماه می پس از دستیابی به ثبت‌نام در برنامه (در طول نیمه اول سال می‌توان ثبت‌نام کرد) اعلام خواهد شد. همچنین اعلام نتایج از طریق سایت رسمی سازمان ایالات متحده (U.S. Department of State) صورت می‌گیرد. یکی از راه‌های استعلام نتایج لاتاری در ایران، استفاده از سایت‌های معتبر مانند کارت سبز www.cartesabz.net است؛ این سایت به شما امکان استعلام را می‌دهد. همچنین آموزش مشاهده جواب لاتاری را نیز می‌توانید در این سایت مشاهده کنید و برای طی کردن درست مراحل لاتاری از کارشناسان مجرب آن کمک بگیرید.

در بخش زیر می‌توانید زمان اعلام نتایج و دعوت به مصاحبه را مشاهده کنید:

زمان اعلام نتایج لاتاری

اوسط اردیبهشت ماه

زمان ارسال دعوتنامه اول برای برندگان (مصاحبه)

اوایل مهر تا اواخر شهریور سال بعد

انجام اولین دوره مصاحبه برای برندگان

اواسط مهر

آخرین مهلت صدور ویزای لاتاری

9 مهر سال شمسی بعدی

مجموعه پیام‌های احتمالی در اعلام نتایج لاتاری

در هنگام دریافت اعلام نتایج لاتاری، شما یکی از 3 مدل پیام زیر را دریافت خواهید کرد. همانطور که حدس می‌زنید، این 3 مدل پیام شامل قبولی در لاتاری که بهترین آن است، رد شدن در لاتاری و ثبت اطلاعات اشتباه است. در زیر بخشی از نمونه پیام‌هایی که ممکن است دریافت کنید را آورده‌ایم:

قبولی در لاتاری

در صورت قبولی لاتاری، شما پیامی با محتوای زیر دریافت خواهید کرد:

You have been randomly selected for further processing in the diversity immigrant visa program for the fiscal year…

رد شدن در لاتاری

درصورتی‌که خوش شانس نبوده و در لاتاری رد شده باشید، پیامی با محتوای زیر دریافت خواهید کرد:

Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the

Electronic Diversity Visa program at this time.

اشتباه بودن اطلاعات ثبت شده

اگر اطلاعات‌تان را در فرم مربوطه اشتباه وارد کرده باشید، پیامی با محتوای زیر دریافت خواهید کرد:

The information entered is not valid. Please review the confirmation number , last/family name,and year of birth …

به این ترتیب هنگام ثبت‌نام حتما و حتما چندین بار صحت اطلاعاتی که وارد کردید را چک کنید.

میزان برندگان لاتاری ایرانی در سال‌های اخیر

برندگان ایرانی لاتاری آمریکا در سال‌های اخیر نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه این آمار است. بر خلاف تصور مردم که فکر می‌کردند در دوران ریاست جمهوری ترامپ امکان گرفتن ویزای آمریکا برای آن‌ها وجود ندارد، در همان سال‌ها بسیاری از ایرانیان موفق به دریافت ویزای آمریکا شدند. این برندگان نشان می‌دهند که هر کسی، بدون توجه به جنسیت، ملیت و زبانی که صحبت می‌کند، قادر است شانس بزرگی در بردن لاتاری آمریکا داشته باشد. افزایش در تعداد برندگان ایرانی نشان می‌دهد که مردم ایرانی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود در آمریکا، موفقیت‌های بزرگی را تجربه می‌کنند.

نتایج لاتاری آمریکا چه زمانی اعلام می شود؟

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی روند و شیوه اعلام نتایج قرعه کشی‌های لاتاری در آمریکا پرداختیم. همچنین در این مقاله، به مروری بر تاریخچه، معرفی و زمان اعلام نتایج لاتاری پرداختیم، نمونه پیام‌های دریافتی هنگام اعلام نتایج را باهم بررسی کردیم که شما با آگاهی کامل این روند را طی کنید. استفاده از سایت‌های معتبر برای دانستن زمان دقیق اعلام نتایج، آموزش استعلام نتایج و اطلاعات در مورد مصاحبه‌ها و … بسیار می‌تواند برای شما مفید باشد. سایت کارت سبز با داشتن کارشناسان متخصص در این زمینه، در تمامی مراحل لاتاری همراه شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha