ماهی سالمون در مقایسه با دیگر ماهی‌ها به خاطر داشتن مقدار امگا ۳ بالا برای حساسیت بسیار مفید است.

با این غذا سه سوته از شر حساسیت‌های فصلی خلاص شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری انلاین، اسید چرب امگا ۳ تورم‌های ناشی از حساسیت را کاهش می‌دهد. این خوراک هم به خاطر داشتن ماهی سالمون، برای افرادی که از حساسیت فصلی رنج می برند بسیارمفید است.

مواد لازم برای دو نفر
۲ تکه ماهی سالمون
۲ /۱ پیمانه جوانه گندم
۱ عدد هویج بزرگ
۱ پیمانه ذرت
۱ حبه سیر
۱ پیمانه خامه
۱ پیمانه سس سفید
۱۰۰ گرم قارچ
۲ ق‌س شوید خردشده
۲ ق س روغن
۱ عدد پیاز متوسط
نمک و فلفل به میزان لازم

۱. قارچ‌ها را خوب شسته، حلقه حلقه برش بزنید و کناری بگذارید. پیاز را هم پوست کنده، شسته و خرد کنید. ذرت را در قابلمه‌ای کوچک با مقدار مناسبی آب بپزید. هویج را هم خوب بشویید و آب‌پز کنید. بعد از آب‌پز شدن هویج، آن را پوست کنده و نگینی خرد کنید.

۲. حالا که همه مواد اولیه خوراک آماده‌اند، در تابه‌ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیاز را در روغن سرخ کنید. در اینجا سیر را هم خرد یا له کرده و با پیاز تفت دهید.

۳. ماهی را به تابه افزوده و با مقداری نمک و فلفل مزه‌دار کرده و خوب تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن قارچ است. آن را به همراه مواد هم بزنید.

۴. در مرحله بعدی هویج‌های خردشده و ذرت پخته‌شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید، چون ماهی زود می‌پزد، احتیاجی به زیاد حرارت دادن ندارد. جوانه را هم اینجا اضافه کنید.

۵. در این فاصله سس سفید را آماده کرده و به اندازه مناسب به تابه اضافه کنید. بعد از مخلوط شدن مواد با یکدیگر، حرارت را خاموش کنید و خامه را به تابه اضافه کنید. غذای آماده را در ظرف مورد نظر ریخته و با شوید خردشده تزئین کنید.


فوت‌وفن
دو قاشق سوپ‌خوری آرد را با یک پیمانه شیر مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا کمی غلیظ شود، ۲۵ گرم کره، نمک و فلفل را اضافه کنید و سس آماده را از روی حرارت بردارید.


یه‌جور دیگه
اگر برای پخت این غذا عجله دارید می‌توانید از ذرت کنسروی هم استفاده کنید.

اگر می‌خواهید این غذا کم کالری‌تر باشد یا جوانه را حذف کنید یا از جوانه ماش یا عدس استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha