آیا تا به حال به زیبا کردن لبخند خود فکر کرده‌اید؟ دندان‌ها می‌توانند به مرور زمان تغییر رنگ دهند و به رنگ زرد در بیایند. این مشکل می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و اعتمادبه‌نفس افراد را هم تحت تاثیر قرار دهد. برای داشتن لبخندی زیبا، باید دندان‌ها سفید و درخشان باشند. در نتیجه به روش‌هایی نیاز دارید تا بتوانید دندان‌های خود را سفید کنید. داشتن لبخندی زیبا با روش‌هایی همچون بلیچینگ، لمینت و کامپوزیت دندان امکان پذیر است که برای انجام آن‌ها باید با این روش‌ها آشنایی داشته باشید. در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت. همچنین دندانپزشکی دکتر قاسمی را می‌توان یکی از بهترین مطب‌های دندانپزشکی در سطح شیراز دانست که انواع خدمات سفید کردن دندان‌ها را ارائه می‌دهد.

چطوری دندان های خود را یک شبه سفید کنیم؟

آیا می‌توان در یک شب دندان‌ها را سفید کرد و لبخندی زیبا داشت؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که دندان‌ها وقتی تغییر رنگ می‌دهند و زرد می‌شوند، دیگر راهی برای سفید کردن آن‌ها وجود ندارد. در حقیقت سفید کردن را یک فرایند طولانی می‌دانند و بیشتر آن‌ها به دلیل گران بودن به سمت آن نمی‌روند. در حقیقت، دندان‌هایی که تغییر رنگ می‌دهند، قابل سفید شدن هستند، اما معمولا به تلاش زیادی نیاز دارند. اگر ایمپلنت کرده‌اید، برای یکدست کردن رنگ دندان‌ها معمولا به روش‌های سفید کردن نیاز پیدا خواهید کرد.

روش‌های خانگی زیادی برای سفید کردن وجود دارند، اما اکثر آن‌ها وقت گیر هستند و دندان‌ها را هم به طور کامل سفید نخواهند کرد. در مقابل، روش‌هایی وجود دارند که در ایجاد لبخندی یک شبه موثر هستند و می‌توانند دندان‌ها را در یک جلسه سفید کنند. بسیاری از افراد به داشتن لبخندی زیبا اهمیت می‌دهند و اگر دندان‌هایی سفید نداشته باشند، از خندیدن اجتناب می‌کنند. پس می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید تا لبخندی بسیار زیبا بسازید.

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت دندان اقتصادی چقدر است؟

چگونه می‌توان لبخندی یک شبه داشت؟

برای زیبا سازی لبخند، لازم است که دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشید. سفید کردن دندان‌ها به خودی خود و با استفاده از مسواک امکان‌پذیر نیست، پس به روش‌هایی نیاز دارید تا بتوانید لبخندی یک شبه داشته باشید. قبل از این که به دندانپزشکی در شیراز مراجعه کنید، می‌توانید از روش‌های خانگی استفاده کنید. اگر تغییر رنگ دندان‌های شما کم باشد، امکان دارد که با استفاده از روش‌های خانگی به حالت عادی بازگردد.

در غیر این صورت، به جز روش‌های خانگی باید از روش‌های پزشکی نیز استفاده کنید که با مراجعه به یک دندانپزشک دندان‌های شما مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از بررسی، در نهایت دندانپزشک مناسب‌ترین روش سفید کردن و داشتن لبخندی یک شبه را مشخص خواهد کرد. سپس یک نوبت برای انجام آن تعیین می‌کند که به موقع باید در مطب حضور داشته باشید.

قیمت لمینت دندان

چه روش‌هایی برای زیباسازی لبخند وجود دارد؟

روش‌های مختلفی برای داشتن لبخندی یک شبه وجود دارند که معمولا بیشتر آن‌ها به شرح زیر خواهند بود:

روکش

روکش‌ها یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها هستند که علاوه بر این کار، می‌توانند نواقص دندان‌ها از جمله لب پریدگی و ترم خوردگی را هم پوشش دهند. روکش سرامیکی که در این روش استفاده می‌شود، کل دندان را پوشش می‌دهد، بنابراین، دیگر هیچ مشکلی برای دندان‌ها پیش نخواهد آمد.

لمینت

یکی دیگر از روکش‌هایی که برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود، ونیر یا لمنیت است. لمینت‌ها از مواد مختلفی مانند رزین یا پرسلن تهیه می‌شوند که در مقایسه با روکش ظاهر طبیعی‌تری به دندان‌ها خواهند داد. این روکش برای دندان‌های نامرتب، ترک خورده و تغییر رنگ داده شده بسیار مناسب خواهد بود. این روش زردی دندان را از بین نمی‌برد، بلکه آن را به صورت کامل پنهان خواهد کرد.

باندینگ

روش باندینگ شبیه لمنیت است و زردی دندان را مخفی می‌کند. برای انجام آن دندانپزشک می‌تواند از دو نوع ماده سرامیکی یا رزین کامپوزیت استفاده کند که بستگی به بودجه بیمار خواهد داشت. باندینگ دندان یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های سفید کردن دندان به حساب می‌آید که در یک جلسه انجام خواهد شد.

بلیچینگ

یکی از موثرترین و به روزترین روش‌ها برای داشتن لبخندی یک شبه، استفاده از بلیچینگ است. دندانپزشک در این روش از یک ژل استفاده می‌کند تا دندان‌ها را به حالت عادی بازگرداند. بلیچینگ به دو شکل خانگی و در مطب انجام می‌شود. اگر بلیچینگ در مطب را انتخاب کنید، دندانپزشک از دندان‌های شما قالب می‌گیرد و پس از آماده شدن، فرآیند بلیچینگ را آغاز می‌کند.

معرفی روش‌های خانگی برای ساختن لبخندی یک شبه

اگر قصد انجام  این روش‌ها را ندارید، یا نمی‌خواهید بودجه زیادی برای سفید کردن دندان‌های خود کنار بگذارید، می‌توانید از روش‌های خانگی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • هیدروژن پراکسید: این ماده یک عامل طبیعی بوده که باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. استفاده از این ماده به تنهایی توصیه نمی‌شود، بلکه در خمیر دندان‌های مختلف از هیدروژن پراکسید استفاده شده است.
  • میوه‌ها و سبزیجات: هنگام خوردن مواد غذایی مختلف، لایه‌ای به نام پلاک روی دندان‌ها ایجاد می‌شود که به‌مرور دندان‌ها را زرد می‌کند. برای داشتن لبخندی یک شبه می‌توانید، استفاده از سبزیجات و میوه‌های خام را شروع کنید تا این لایه از بین برود.

به نقل  از سایت بانی انلاین خوردن میوه ها و سبزیجات فواید بسیار بیشتری برای سلامت بدن دارد: 

"میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر

استفاده از مواد غنی از فیبر، در کنار مراقبت از دندان، بهترین راهکار در برابر پوسیدگی و بیماری لثه محسوب میشود و ارتباط بین رژیم غذایی با فیبر بالا و سلامت دهان و دندان در بسیاری از مطعالعات تایید شده است. مطالعات نشان میدهد که غذاهای حاوی فیبر، باعث تمیز نگه داشتن دندان و لثه ها شده و همچنین بزاق را به جریان می اندازند. در واقع، غذاهای با فیبر بالا، به ارامی باعث از بین رفتن پلاک روی دندان میشود. سبزیجات و میوه هایی مانند هویج، کرفس، کلم بروکلی، چغندر، سبزیجات برگ دار (از جمله اسفناج، چغندر نقره، پاک چوی و کلم پیچ) و سیب زمینی (از جمله سیب زمینی شیرین)، سیب، پرتقال، گلابی، موز و توت سرشار از فیبر میباشند."

جمع بندی 

داشتن دندان‌های سفید برای همه افراد لذت‌بخش است. زمانی که دندان‌های شما سفید است، لبخندی زیبا داشته و اعتماد به نفستان هم افزایش خواهد یافت. اگر دندان‌های خود را از طریق کامپوزیت ترمیم کرده‌اید، برای داشتن لبخندی یک شبه می‌توانید از روش‌کامپوزیت یا ونیر دندان استفاده کنید. یافتن یک دندانپزشک خوب در شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور، به شما در این امر کمک خواهد کرد. ما به شما دکتر سیروس قاسمی را پیشنهاد میکنیم. بهترین دندانپزشک شیراز در ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندان ها در جنوب کشور. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha