​​​​​​​ضروری‌ ترین مکمل‌ های غذایی می‌ توانند برای بدن بسیار مفید باشند. بدن انسان روزانه به مقدار  مشخصی از مواد غذایی و معدنی نیاز دارد تا بتواند به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد. این مواد معدنی ممکن است در همه افراد به صورت کافی وجود نداشته باشند و کمبود آن‌ها مشکلاتی را به وجود بیاورد.

ضروری‌ ترین مکمل‌ های غذایی که باید در خانه داشته باشید !!

مکمل‌ های غذایی یکی از بهترین داروهایی به حساب می‌ آیند که وظیفه تامین مواد موردنیاز بدن را خواهند داشت. محصولات فوراور یکی از آن دسته از محصولاتی است که ضروری ترین مکمل های غذایی بر پایه مواد معدنی و طبیعی را در بین محصولات تولیدی خود دارد. این دسته از محصولات بر پایه آلوئه ورا بوده و هیچ گونه مواد افزودنی یا شیمیایی در آن ها استفاده نشده است

مکمل‌ های غذایی اصلا چیست؟

مکمل‌ های غذایی مواد خوراکی هستند که به شکل‌ های مختلف به بدن می‌ رسند.  این مواد می‌ توانند کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن را تامین کند و باید همراه با غذا مصرف شوند. مکمل‌ های غذایی می‌ توانند مواد معدنی ، اسید های آمینه ، ویتامین‌ها ، اسید های چرب و سایر مواد باشند که به شکل نوشیدنی ، قرص یا کپسول در دسترس قرار می‌ گیرند.

تنها مقدار مشخصی از هر ماده مغذی برای عملکرد بدن مورد نیاز است و نیازی نیست که دوز بیشتری از آن‌ها را به بدن برسانید. حتی ممکن است در اثر مصرف بیش از حد مکمل‌ های غذایی اثرات نامطلوبی را مشاهده کنید که مضرات زیادی خواهند داشت.

نیچرمین فوراور یکی از بهترین مکمل‌ های غذایی فوراور بوده که حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی است. این مکمل با ترکیباتی که دارد می‌تواند از ریزش مو و مشکلات هورمونی جلوگیری کند. از ترکیبات این مکمل می‌توان به فسفر، آهن، کلسیم و منگنز اشاره کرد. گیاهخواران نیز می‌توانند از این مکمل استفاده کنند و بهتر است که مصرف روزانه شما از شش عدد تجاوز نکند.

ضروری‌ترین مکمل‌های غذایی برای بدن چیست؟

مواد معدنی و مکمل‌ های زیادی وجود دارند که می‌ توانند برای بدن مفید باشند ، اما وجود برخی از آن‌ ها به مقدار کافی در بدن ضروری‌ تر است و سلامت بدن به آن‌ ها بستگی دارد.

برخی از ضروری‌ ترین مکمل‌ های غذایی به شرح زیر هستند:

  • ویتامین‌های B برای کنترل استرس و دریافت انرژی

همان طور که می‌دانید گروه B دارای ویتامین‌های مختلفی است که همه آن‌ها برای مصرف انرژی، جلوگیری از خستگی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید هستند. ویتامین B12 از مهم‌ترین ویتامین‌های این گروه است که کمبود آن در بسیاری از گیاهخواران دیده می‌شود. این امر بدین دلیل است که ویتامین B12 فقط در منابع حیوانی یافت می‌شود.

بنابراین اگر گیاهخوار هستید بهتر است که مصرف این مکمل را در برنامه روزانه خود قرار دهید.  ویتامین‌های گروه B به شکلی هستند که حتی اگر آن‌ها را هر روز مصرف کنید، به دلیل مشکلات جذبی ممکن است هنوز هم کمبود ویتامینB  در بدن شما دیده شود.

  • کلسیم و ویتامین D برای برطرف کردن مشکلات استخوان‌ها

اگر دیده باشید، کودکانی که کمبود ویتامین D دارند ، معمولا دچار نرمی استخوان یا راشیتیسم می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که مصرف مکمل این ویتامین برای استحکام استخوان‌ها بسیار مهم است. وجود کلسیم در برنامه روزانه شما از دوران کودکی بسیار مهم است و باعث می‌شود که استخوان‌های شما رشد خوبی داشته باشند. اکثر کسانی که در دوران کودکی مقدار کافی کلسیم دریافت کرده‌اند، در بزرگسالی رشد قدی خوبی را تجربه خواهند کرد. اگر سطح ویتامین دی و منیزیم در بدن شما پایین باشد، کلسیم به درستی در بدن جذب نخواهد شد.

  • تامین سلامت پوست با ویتامین‌ های E,A وc

تامین سلامت بدن با ویتامین A

پوست از عضوهای حساس بدن است که همواره در معرض آسیب قرار دارد. رژیم غذایی بد ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و سبک زندگی ناسالم همگی از مواردی هستند که می‌ توانند سلامت پوست را به خطر بیندازند و با افزایش سن تاثیرات بیشتری روی آن خواهند گذاشت. اگر بتوانید مقدار کافی از ویتامین‌های A,E,C را دریافت کنید، سلامت پوست شما تامین خواهد شد. این ویتامین‌ها به نوعی می‌توانند رشد کلاژن را تحریک نموده و پوست را جوان‌تر کنند.

  • از بین بردن التهاب در بدن با اسیدهای چرب امگا3

مکمل‌های غذایی دارای اسیدهای چرب امگا3 بهترین راه حل برای داشتن قلب، مغز و سیستم ایمنی قوی هستند. از منابع طبیعی این اسیدهای چرب می‌توان به ماهی و تخم مرغ اشاره کرد که خودرن آن‌ها به صورت روزانه می‌تواند برای بدن مفید باشد و التهاب را از بین ببرد. مکمل‌های اسیدهای چرب امگا3 که دارای روی هستند در بدن بهتر عمل می‌کنند، زیرا جذب مواد مغذی را بهبود بخشیده و بدین روش با التهاب در بدن مبارزه خواهد کرد.

مکمل‌ های غذایی چگونه به بدن کمک می‌ کنند؟

خوردن ضروری‌ ترین مکمل‌های غذایی می‌تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. مهم نیست که رژیم غذایی شما چقدر سالم و متعادل است ، در هر صورت ممکن است کمبود مواد مغذی در بدن را تجربه کنید. مکمل‌ ها به شما کمک می‌کنند تا تمام مواد مغذی موردنیاز خود از ویتامین‌ها گرفته تا اسیدهای چرب را به بدن وارد کنید. خوردن مقادیر مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در سلامت طولانی مدت سیستم ایمنی، استخوان‌ها، مفاصل و قلب شما نقش دارد.

مصرف آنتی بیوتیک ها یا استفاده از ملین‌ها برای مدت طولانی نیز می‌تواند منجر به سوء جذب مواد مغذی شود. مکمل‌های غذایی از از دست رفتن ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری جلوگیری می‌کنند. کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند، می‌توانند به مصرف ضروری‌ترین مکمل‌های غذایی از کمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری کرده و رشد خوبی را تجربه کنند. معمولا مکمل‌ها را می‌توان بدون تجویز و نسخه دکتر خریداری کرد، اما بهتر است برای افزایش دوز با پزشک مشورت کنید.

بهترین مکل های غذایی برای پوست و مو

با این که مکمل‌ های زیادی در زمینه تامین نیازهای پوست و مو وجود دارد، اما برخی از آنان بهتر عمل کرده و به عنوان بهترین و ضروری‌ ترین مکمل‌ های غذایی شناخته می‌شوند که به شرح زیر هستند:

  • مکمل لیسیوم پلاس فوراور با عصاره شیرین بیان

این مکمل بر پایه گیاه لیسیوم یا دیوخار است که با ریشه شیرین بیان ترکیب شده و بهترین مکمل برای تامین سلامت پوست و مو را به وجود آورده اند. شیرین بیان از گیاهان بومی آفریقا و اروپا شناخته می‌شود که وقتی با لیسیوم ترکیب می‌ شود، تاثیرگذاری مکمل چند برابر خواهد شد. همچنین این نوع مکمل از محصولات فوراور است که بیش از صد نوع ماده فعال دارد که در بهبود سلامت بدن موثر بوده و بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند.

از مزایای مصرف این مکمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مفید برای عملکرد کبد
  • بهبود وزن بانوان
  • کاهنده لکه‌های پوستی
  • جلوگیری از سفید شدن مو
  • درمان چین و چروک‌های صورت
  • دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان
  • مکمل هیرویت

یکی از بهترین و مشهور ترین مکمل‌ های موجود در بازار هیرویت است که بیشتر برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن تولید شده است. مکمل هیرویت برای کسانی که دچار ریزش موی استرسی یا ناشی از تغییر وزن شده اند، بسیار مناسب بوده و مخصوص بانوان خواهد بود. ضروری‌ترین مکمل‌های غذایی مانند فسفر، روی، مس و ویتامین‌های B در آن به کار رفته و باعث می‌شوند که هم موی شما رشد کند و هم سطح انرژی در بدن بالا بیاید.

  • قرص بیوتین

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ضروری‌ترین مکمل‌های غذایی برای رفع ناخن‌های شکسته و تقویت پوست و مو خواهد بود. اگر از شرکت‌های جداگانه این قرص را خریداری کنید، مقدار بیوتین موجود در آن‌ها متفاوت خواهد بود. بهتر است در هنگام خرید به مقدار آن دقت کنید.

  • مکمل ابسوربنت سی فوراور

این نوع مکمل به گونه ای تولید شده است که حاوی مقادیر زیادی از سبوس جو دو سر و ویتامین سی خواهد بود. با وجود این مواد، این مکمل یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود که می‌تواند در از بین بردن رادیکال‌های آزاد تاثیرگذار باشد.

رادیکال‌های آزاد عمدتا مضر هستند و پیری زودرس را به وجود می‌آورند. اگر بتوانید این محصول را به طور منظم استفاده کنید، رشد کلاژن در پوست تحریک شده و پوست و موی شما جوان‌تر به نظر خواهد رسید.

بهترین مکمل‌ های غذایی برای سلامتی

پر فروش ترین مکمل هایی غذایی برای سلامتی

مکمل‌های مختلفی برای تامین سلامت بدن وجود دارند که به شرح زیر خواهند:

  • مکمل زینک پلاس

اگر به خوردن کپسول‌ های نرم علاقه دارید ، بهتر است که از این مکمل استفاده کنید. اگر ترکیبات روی آن را بخوانید ، متوجه می‌ شوید که ویتامین c ، ویتامین‌ های B و زینک از ترکیبات آن خواهند بود. هر کپسولی که استفاده می‌کنید، حدودا ده میلی گرم زینک دارد. از ریزمغذی‌های مهم بدن می‌توان به زینک اشاره کرد که سلامت کلی بدن تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. اگر می‌ خواهید که ناخن و پوست موی شما سالم باشد، مصرف زینک پلاس را فراموش نکنید. تمامی ویتامین‌های موجود مانند خانوادهB در این مکمل وجود خواهند داشت.

  • مکمل نورودینون

این نوع مکمل فقط دارای ویتامین‌های B12وb6 و b8 خواهد بود. در نتیجه، مصرف آن سیستم گوارشی فرد را بهبود داده و از ریزش مو هم شکایت خواهد کرد.

ضروری‌ترین مکل های غذایی در جهان برای سلامتی بدن مفید هستند و اگر قصد دریافت آن‌ ها را دارید ، بهتر است که برنامه منظمی برای اجرای آن انتخاب کنید. این مکمل‌ ها می‌ توانند به هر شکلی باشند و مصرف آن‌ ها چندان تفاوتی نخواهند داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha