مسئول ستاد برنامه هفتم توسعه وزارت آموزش و پرورش جزئیات فراهم شدن امکان فعالیت معلمان شاغل و بازنشسته را در روزهای تعطیل در مدارس تشریح کرد.

خبری برای معلمان شاغل و بازنشسته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، صادق ستاری‌فرد مسئول ستاد برنامه هفتم توسعه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه برنامه هفتم برای عقد قرارداد مدارس با معلمان شاغل و بازنشسته برای ارائه فعالیت‌های فوق برنامه اظهار کرد: مدارس در ساعت غیرآموزشی و ایام تعطیل بسته هستند در حالی که می‌توانند فعالیت‌های فوق برنامه ارائه کنند.

وی افزود: قانون منع مداخله کارکنان دولت و منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها مانع عقد قرارداد مدارس با معلمان شاغل و بازنشسته می‌شد و اغلب آن‌ها در ساعات غیرآموزشی به مشاغل دیگر می‌پرداختند و به دلیل بسته بودن مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز برای پرکردن اوقات فراغت سردرگُم بودند.

مسئول ستاد برنامه هفتم توسعه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براساس مصوبات برنامه هفتم، این وزارتخانه می‌تواند از ظرفیت معلمان شاغل و بازنشسته در ساعت غیرآموزشی و ایام تعطیل برای فعال کردن مدارس استفاده کند. این مصوبه می‌تواند به فعال کردن مدارس و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله منجر شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: معلمان شاغل و بازنشسته دارای صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای می‌توانند برای اجرای فوق برنامه و فعالیت‌های پژوهشی و تربیتی در ساعت غیر آموزشی و ایام تعطیل اقدام و مدارس را فعال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha