دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آمار نهایی «پویش ملی سلامت» از مشارکت مردمی وغربالگری پرفشاری خون و دیابت بیش از ۴۶ میلیون نفر در این پویش خبر داد.

غربالگری پرفشاری خون و دیابت بیش از ۴۶ میلیون ایرانی/شناسایی بیش از ۸۵۷هزار بیمار فشارخونی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، از جمعیت هدف ۶۴ میلیونی افراد بالای ۱۸ سال کشور در «پویش ملی سلامت» که از تاریخ ۲۰ آبان آغاز شد و تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت، بالغ بر ۴۶ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۸۶ نفر مورد غربالگری پرفشاری خون و دیابت قرار گرفتند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از این تعداد ۸۵۷ هزار و ۲۸۴ نفر با احتمال بیماری پرفشاری خون و ۴۷۴ هزار و ۶۷۷ نفر با احتمال بیماری دیابت شناسایی شدند که از وجود این بیماری در خود خبر نداشتند.

همچنین ۱۰میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵ نفر پیش پرفشاری خون و ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۶۶ نفر پیش دیابت تشخیص داده شدند.

بر اساس این گزارش، از نظر تعداد غربالگری دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، تبریز، تهران، جندی شاپور، گیلان، البرز، گرگان، همدان و قزوین رتبه‌های اول تا دهم را کسب کردند که میزان مشارکت در ۶ دانشگاه اول بیش از ۲ میلیون نفر و میزان مشارکت در سه دانشگاه اول بیش از ۲.۵ میلیون نفر بوده است.

از نظر درصد پوشش جمعیتی نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی بهبهان، گراش، خمین، جیرفت، خلخال، لارستان، رفسنجان، یاسوج، زابل و شهرکرد در رتبه‌های اول تا دهم قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha