لیزر واریس پا در مبتلایان به این عارضه، از دو طریق سطحی و عمقی می‌تواند مشکل واریس پا در آنها را از بین ببرد.

لیزر واریس چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر واریس چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر واریس، روش تقریبا جدیدی است که می‌تواند به صورت سطحی یا عمیق، منجر به از بین رفتن واریس پا شود. این روش درمانی، توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق و همچنین پزشکان متخصص خون یا بافت همبند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. رضایت افرادی که با این روش درمان شده‌اند، در سطح قابل قبولی قرار دارد.

دلایل به وجود آمدن واریس در سیاهرگ‌ها

لیزر واریس، روشی تقریبا بدون تهاجم برای درمان سیاهرگ‌هایی است که خون در آنها، حالتماندگی و لخته شده به خود گرفته است. بهتر است پیش از بررسی لیزر و نحوه انجام دادن آن، کمی در مورد دلایل به وجود آمدن واریس صحبت کنیم.

واریس پا، عبارتست از تورم سیاهرگ‌های ساق پا در قسمت‌های پایین ساق و گاهی هم در نواحی پشت ران، که می‌توان آنها را به راحتی مشاهده کرد. این سیاهرگ‌های متورم، می‌توانند منجر به درد شوند. درد واریس می‌تواند همیشگی باشد و یا به هنگام شب و استراحت، چندین برابر شود. در حال حاضر شیوع این بیماری در زنان شایع‌تر از مردان است.

لیزر واریس چیست و چگونه انجام می‌شود؟

درمان واریس در مردان و زنان باید به موقع انجام شود که نه تنها از درد آزاردهنده آن خلاص شوند، بلکه جلوی بیماری‌های خطرناک قلبی و عروقی یا آمبولی‌ها نیز گرفته شود.آناتومی بدن انسان به گونه‌ای است که در رگ‌های ساق پای او، دریچه‌هایی وجود دارد تا خون را به شدت به سمت قلب پمپاژ کنند. اگر این دریچه‌ها به هر دلیلی نتوانند این عمل را درست و به موقع انجام دهند، خون‌ در عروق و سیاهرگ‌ها باقی می‌ماند و منجر به تورم آنها می‌شود.

ممکن استدریچه‌های سیاهرگی پا، به دلایل ژنتیکی و مادرزادی دچار ضعف باشند و نتوانند عمل پمپاژ خون را به موقع انجام دهند. در برخی از افراد هم به دلایل مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و یا بیماری‌های زمینه‌ای دیگر، این مشکل بروز می‌کند.

لیزر واریس، روشی است که می‌کوشد از طریق اشعه، رگ‌ها را تخلیه کرده و در برخی از موارد آنها را جذب بدن کند تا از بین بروند. در واقع با این کار، کم کاری دریچه‌های لانه کبوتری پاها، جبران می‌شود.

لیزر واریس پا، چگونه واریس را درمان می‌کند؟

لیزر واریس، روشی است که درمان واریس‌های پا را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. سایر روش‌های غیر تهاجمی مانند جوراب واریس پا، نیازمند گذر زمان بوده و وقت گیر است. البته این روش هم در جای خود بسیار موثر بوده و در افرادی که ابتدای واریس هستند، بسیار خوب عمل می‌کند.

درمان واریس پا با لیزر، روشی است که با آن می‌توان مویرگ‌ها و سیاهرگ‌های واریسی شده را در کمترین زمان ممکن درمان کرد. از دو طریق می‌توان این درمان را انجام داد:

  1. لیزر درمانی درون وریدی

  2. لیرز درمانی سطحی و ساده

در روش درون وریدی، از فیبر لیزری استفاده می‌شود. پزشک متخصص از طریق یک تزریق درون وریدی، فیبر لیزری را وارد رگ کرده و آن را مسدود می‌کند. سپس از طریق اشعه لیزر، سیاهرگ‌ها و مویرگ‌های درگیر شده را تخلیه کرده و نابود می‌کند. بعد از مدتی تمام این عروق جذب بدن می‌شوند.

لیزر واریس چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر واریسساده برای واریس‌های بسیار ریز و سطحی که در زیر پوست هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. پزشک در این روش به سادگی می‌تواند از طریق هندپیس دستگاه لیزر، مویرگ‌های واریسی شده زیر پوست را از بین ببرد.

هزینه درمان واریس با لیزر چقدر است؟

هزینه درمان واریس با لیزر با توجه به عمق بیماری و میزان وسعت آن، متفاوت است. در صورتی که یک پا درمان شود، قیمت متفاوتی با درمان 2 پا دارد. البته بیشتری قسمت هزینه دریافتی برای استفاده از وسایل مصرفی این کار است. قیمت هر شات لیزر با توجه به نوع دستگاه و عمق اثر آن هم متفاوت خواهد بود.

اگر لیزر واریس از نوع وریدی و عمیق باشد، هزینه بیشتری دارد. در حال حاضر میزان قیمت درمان واریس طنابی با لیزر، چیزی در حدود 3 الی 12 میلیون تومان می‌باشد که با توجه به میزان گستردگی، عمیق بودن سیاهرگ‌ها و نوع دستگاه، متفاوت است.

درمان واریس پا در مطب خصوصی یا مراکز درمانی دولتی، هزینه‌های متفاوتی دارد. برخی از پزشکان، این کار را کاملا به صورت آزاد و بدون بیمه انجام می‌دهند. اما در برخی از مراکز می‌توان با نرخ پایین‌تر هم لیزر را انجام داد. برخی از بیمه‌های تکمیلی هم، هزینه لیزر واریس را تا حد مشخصی و تعریف شده، پرداخت می‌کنند.

درمان واریس پا، اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید آن را پشت گوش انداخت. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها در میانسالی به این اختلال مبتلا می‌شوند اما درمان آن را پشت گوش می‌اندازند. برخی به دلیل برخی به دلیل سهل انگاری و برخی هم به دلیل گران بودن هزینه لیزر، این کار را انجام نمی‌دهند.

توصیه ما به این افراد این است که اگر در مراحل ابتدایی واریس هستند، با جوراب واریس آن را درمان کنند اما در صورتی که مدت طولانی از آن می‌گذرد، می‌توانند لیزر درمانی را انتخاب کنند.

مراقبت‌های بعد از لیزر واریس پا

Shape2

استفاده از جوراب واریس پا بعد از لیزر درمانی

بعد از درمان واریس پا با لیزر، بیمار نیازمند استراحت و رعایت یک سری اصول است. البته بعد از لیزر، نیازی به بستری در بیمارستان یا در خانه نیست. فرد می‌تواند از فردای روز لیزر، به انجام کارهای روزمره خود بپردازد.

در صورتی که درمان واریس به صورت عمیق و وریدی باشد، نیاز است تا 48 ساعت جای تزریق و زخمی که ایجاد شده است، خشک نگه داشته شود. بهتر است هر بار به مدت 15 دقیقه روی جای زخم و نقاط لیزر شده، یخ گذاشته شود تا تورم کمتر شود. تا 3 روز، پیاده روی سنگین و ورزش نباید انجام شود. همچنین در این 3 روز باید پاها بالاتر از بدن قرار بگیرند.این کار به روند بهبودی زودتر، کمک قابل توجهی می‌کند.

در صورتی که جای پانسمان خشک باشد، استحمام ایرادی ندارد اما نباید با آب داغ حمام انجام شود. زیرا امکان خونریزی وجود دارد. در ضمن، استفاده از جوراب واریس و نوشیدن مایعات تا چند هفته به شدت توصیه می‌شود.

و کلام آخر

لیزر واریس، روشی نوین در درمان واریس پا می‌باشد. این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن، بسیار پر طرفدارتر از جراحی است. بهتر از پیش از انجام جراحی، با متخصص لیزر درمانی و متخصص قلب و عروق مجرب در این خصوص مشورت شود و تا جایی که امکان دارد از انجام جراحی خودداری شود.

دکتر محمود هادی زاده، بعنوان بهترین متخصص درمان واریس در اصفهان شناخته شده و زبانزد همگان و خاص و عام می باشند. شناخت بیماران واریس و نارسایی های عروق وریدی از ایشان و نتایج بینهایت عالی که در اثر درمان های بهترین متخصص واریس بدست آورده اند، باعث شهرت ملی ایشان شده است. دکترهادی زاده دارای بالاترین مدارک فوق تخصصی کشور هستند. سه مدرک فوق تخصصی در کنار بورد تخصصی درمان بیماریهای عروقی و بیماریهای قلبی، چهره ای منحصر بفرد از ایشان ساخته است.

جهت دریافت مشاوره و نوبت جهت درمان واریس می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید:

  • آدرس: خیابان شمس آبادی – روبروی بیمارستان سینا – بین کوچه 36 و 38 – مجتمع بزرگان – واحد ۳۰۹ (آسانسور دارد)

  • تلفن مطب: 03132242165

  • تلفن مطب: 03132242164

  • موبایل مطب: 09138991980

  • آدرس وب سایت: darmanevaris.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha