دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 366762

آیا می‌دانستید که اعتماد به نفس مهارتی است که در طول زمان می‌توان آن را پرورش داد؟ بله درست است؛ همه چیز به طرز فکر شما و برخی از ترفندهای تقویت‌کننده اعتماد به نفس برمی‌گردد.

۷ ترفندجالب برای تقویت‌ اعتمادبه‌نفس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی در یک جمع بزرگ‌تری از دوستان یا همکارانتان قرار می‌گیرید، احساس می‌کنید معذبید و راحت نیستید، باید بدانید برای حل آن راهکارهای خوبی وجود دارد.

فقط کافی است برای ایجاد ارتباط انفرادی، حفظ انرژی اجتماعی خود آن‌ها را به کار بگیرید.

۱) دم ... بازدم ... دم ... بازدم ...


اگر به یک گردهمایی رسیده اید و از قبل استرس دارید، تحت تاثیر استرس، احساس اعتماد به نفس و آرامش بسیار دشوار می‌شود، به همین دلیل است که اولین ترفند تقویت کننده اعتماد به نفس که می‌توانید امتحان کنید این است که به سادگی یک نفس عمیق بکشید.

آن را برای چند ثانیه نگه دارید؛ و سپس یک بازدم طولانی. تنفس آهسته باعث تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک می‌شود که مسئول پاسخ آرامش است.

وقتی کمی آرام شدید، وقت آن است که به مرحله دوم بروید.

۲) به زبان بدن خود توجه کنید


ممکن است متوجه آن نباشید، اما حرکات بدن شما بر احساس درونی‌تان تأثیر می‌گذارد. اگر قوز کرده اید و سعی می‌کنید حضور خود را در جمع به حداقل برسانید، احتمالاً اعتماد به نفس شما کاهش می‌یابد.

در عوض یک «ژست قدرتی» دقیقاً برعکس عمل می‌کند - تستوسترون شما را افزایش می‌دهد و کورتیزول شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شما مسلط‌تر و کمتر استرس داشته باشید.

سرتان را بالا بگیرید و پشت خود را صاف نگه دارید. دستان خود را روی هم نگذارید. ممکن است اولین بار که آن را امتحان می‌کنید احساس ناراحتی کنید، اما با گذشت زمان با احساس بدن خود بیشتر آشنا می‌شوید.

۳) از کسی برای برقراری ارتباط با او تعریف و تمجید کنید


همه ما عاشق تعریف کردن هستیم، درست است؟ با این حال، به یاد داشته باشید که در حالی که یک تعریف ساده می‌تواند راهی عالی برای دوست یابی و احساس راحتی بیشتر در یک محیط اجتماعی باشد، شما در اینجا به دنبال روابط واقعی هستید، به این معنی که تعریفتان باید واقعی باشد.

بنابراین، فقط در صورتی از این ترفند استفاده کنید که در مورد موقعیت شما صدق می‌کند - یعنی اگر واقعاً چیزی را دوست دارید و می‌خواهید از شخصی که با او مرتبط است تعریف کنید.

لباس، غذا، هنر، ویژگی‌های شخصیتی، هر چه که باشد، یک تعریف کوچک می‌تواند راه درازی را به شما بدهد. حتی می‌تواند کل روز آن شخص را بسازد، و اگر منجر به گفتگوی عمیق‌تر شود، بهتر است!

تحقیقات نشان داده است که اعمال ساده محبت آمیز نسبت به دیگران باعث افزایش شادی ما می‌شود. این افزایش مثبت بودن می‌تواند به شما انگیزه دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

بعلاوه، تعریف و تمجید یک راه ساده و مثبت برای شروع مکالمه با کسی است، که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند در حاشیه گردهمایی‌های اجتماعی بایستند و نمی‌دانند چگونه به آن بپیوندند، مفید است.

۴) بازی "یک چیزی که می‌توانم یاد بگیرم" را انجام دهید


صحبت‌های کوچک با آدم‌ها در واقع بسیار سرگرم کننده است. حتی صحبت از آب و هوا اگر از منظری جالب به آن نگاه کنید می‌تواند سرگرم کننده باشد.

هر کس در نوع خود جالب است. تنها چیزی که می‌توانید در مورد شخصی که با او صحبت می‌کنید یاد بگیرید چیست؟

با پرسیدن سوالات و گوش دادن با توجه. با این کار توجه خود را از خود به شخص دیگری معطوف می‌کنید که می‌تواند به شما کمک کند احساس خودآگاهی کمتری داشته باشید و در نهایت اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید.

۵) به دنبال یک آشنا باشید


دو سناریو متفاوت را تصور کنید.

در سناریوی A، شما به یک رویداد دعوت شده اید که هیچ‌کس را در آنجا نمی‌شناسید، بنابراین به‌طور خودکار احساس اضطراب می‌کنید.

در سناریوی B، شما به یک رویداد دعوت شده اید، با این تفاوت که این بار، دوست شما نیز یک دعوت نامه دریافت کرده است. ممکن است هنوز کمی احساس کنید که راحت نیستید، اما از آنجایی که با هم هستید، می‌توانید به یکدیگر تکیه کنید.

البته، همیشه نمی‌توانید در هر اجتماع اجتماعی که شرکت می‌کنید، دوستی بیاورید، و حتی اگر این کار را انجام می‌دهید، دوستتان نباید تمام شب به شما وصل شود. اما نکته اینجاست که فردی که با او نوعی وابستگی احساس می‌کنید می‌تواند احساس شما را کاملاً تغییر دهد.

۶) قبل از شروع رویداد، ذهنیت درستی داشته باشید


آیا تا به حال قبل از یک رویداد اضطراب آور به آهنگ‌های شاد گوش داده اید تا روحیه خود را تقویت کنید؟ این یک ترفند تقویت کننده اعتماد به نفس است.

گاهی اوقات، بهترین راه برای به دست آوردن اعتماد به نفس این است که حتی قبل از اینکه قدمی به بیرون از خانه بردارید، به طرز فکری درست وارد شوید. این انرژی را که با آن وارد ساختمانی می‌شوید که در آن رویداد برگزار می‌شود تغییر می‌دهد و تجربه شما را از همان ابتدا تغییر می‌دهد.

جدا از گوش دادن به یک لیست آهنگ تقویت کننده اعتماد به نفس، تکرار جملات تاکیدی مثبت هم موثر است. هر چند مراقب باشید. تحقیقات نشان داده است که اگر آنچه شما می‌گویید اساساً با آنچه اعتقاد دارید مغایرت داشته باشد، جملات تاکیدی مثبت کارساز نیستند.

جملات تاکیدی مثبتی را پیدا کنید که برای شما مفید است، مانند:
"امروز برای ایجاد ارتباطات جدید آماده هستم"

"من اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهم"

"من برای خودم زندگی می‌کنم"

و در آخر، به یاد داشته باشید که تمرین باعث پیشرفت می‌شود. اگر خود را مجبور می‌کنید که به خارج از منطقه راحتی خود بروید و فعالانه سعی کنید اعتماد به نفس خود را در موقعیت‌های اجتماعی تقویت کنید، این احتمال وجود دارد که در نهایت احساس کنید فردی با اعتماد به نفس فوق العاده هستید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha