دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 366774

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: خوردن مواد غذایی ناسازگار می‌تواند عوارض زیادی برای بدن به همراه داشته باشد و معمولا این تداخلات بلافاصله عارضه حادی را بروز نمی‌دهد و معمولا در بلند مدت اثر خود را بر بدن برجای می‌گذارد.

لیست تداخل غذایی خطرناک و ناسازگار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید ابوالفتح شیرمردی با اشاره به ناسازگاری برخی مواد غذایی با یکدیگر، اظهار کرد: ممکن است مواد غذایی نادانسته با هم مصرف شوند که شاید خوردن آن‌‎ها همراه با هم مناسب و جایز نباشد و فرد دچار سوء هاضمه و مشکلات گوارشی شود و گاهی بیماری‌های جدی‌تری را برای فرد ایجاد کند.

شیرمردی تاکید کرد: در هم خوری و عدم رعایت تناسب در خوراکی‌های مختلف باعث سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود و دانستن اینکه کدام خوراکی‌ها با یک‌دیگر ناسازگار هستند در سلامت بدن انسان بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: خوردن مواد غذایی ناسازگار می‌تواند عوارض زیادی برای بدن به همراه داشته باشد و معمولا این تداخلات بلافاصله عارضه حادی را بروز نمی‌دهد و معمولا در بلند مدت اثر خود را بر بدن برجای می‌گذارد.

این محقق طب سنتی با اشاره به تداخلات برخی مواد غذایی با یکدیگر بیان کرد: مصرف کله پاچه و انگور، حلیم و انار، عسل و خربزه، ماست و پنیر، پنیر و بادام، خوردن انواع لبنیات با آلو، ماست و تربچه، شیر و خربزه، شیر و ماهی، شیر و ترشی و میوه‌‍جات، ماهی و تخم‌مرغ، ماهی و گوشت مرغ، برنج و سرکه، برنج و ماست با یکدیگر برای بدن مضر است.

شیرمردی با بیان اینکه خوردن برخی مواد غذایی که دارای طبع ناسازگار هستند هم می‌تواند برای بدن مضر باشد، اضافه کرد: مصرف غذاهای بسیار سرد و گرم با یکدیگر و بسیارتر و بسیار خشک با یکدیگر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

این محقق طب سنتی با اشاره به خوردن چند مواد غذایی که سریعا در بدن فاسد می‌شود، تصریح کرد: خوردن شیر و خریزه؛ ماهی همراه با هندوانه و ترشیجات بسیار مضر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف آب پس خوردن میوه‌ها و غذا همراه با سالاد مضر است که بهتر است خوردن دسرها نیم یا ربع ساعت قبل از غذا مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha