­­رییس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، در خصوص اضافه دریافتی از بیماران توضیحاتی داد.

وضعیت پرونده‌های پزشکان زیرمیزی بگیر/ جزییات ۵ هزار شکایت

به گزارش سلامت نیوز ، سید حسین حاجی میرزایی، در گفت‌وگوی تلویزیونی، با عنوان این مطلب که در دو ماه گذشته ۱۳۱۸ مرکز غیر مجاز تعطیل شده است، گفت: ما پیگیر تصویب لایحه تشدید مجازات علیه مداخله گران در امر درمان هستیم.

وی افزود: یکی از معضلات ما، گسترش حضور افراد فاقد صلاحیت در حوزه سلامت است که آسیب‌های جدی به سلامت عمومی جامعه می‌زند. فضای مجازی هم به کمک این افراد آمد و متأسفانه یک مقدار گسترش پیدا کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، با طرح این سوال که چه می‌شود کرد، گفت: قانونگذار به هر حال راه‌های برخورد با این افراد را تعیین کرده و ماده ۳ مقررات امور پزشکی به صراحت اعلام کرده؛ افراد و مراکز غیرمجاز توسط وزارت بهداشت که مداخله کنند در امر درمان کسب و کارشان تعطیل و پلمب می‌شود.

حاجی میرزایی، در ادامه به موضوع تخلفات جامعه پزشکی اشاره کرد و با عنوان این مطلب که در ۶ ماهه اول امسال حدود ۵ هزار شکایت با موضوع اضافه دریافتی به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت واصل شده است، گفت: ۳۳۰۰ مورد از این شکایت‌ها در همان ابتدا با اطلاع رسانی که صورت گرفته، رفع شد. یعنی یا به مرکزی که این اتفاق داشت می‌افتاد تماس گرفته شده اصلاح شد یا اشتباه بیمار بود، برداشت بیمار بود، تصور می‌کرد که اضافه دریافتی هست با توضیحاتی که داده شد، رفع شد.

وی افزود: حدود ۱۷۰۰ پرونده به واحد رسیدگی به شکایات دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع شد که ۹۰۰ مورد از آنها اثبات گردید که اضافه دریافتی رخ داده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: این ۹۰۰ مورد به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه‌ها رفت که ۷۰۰ مورد احراز تخلف شد و به سازمان تعزیرات حکومتی برای اعلام مجازات، ارجاع گردید.

وی افزود: اینکه چقدر از اینها در شعب تعزیرات حکومتی باز توسط رییس شعبه هم احراز شد ما نمی‌دانیم، چون پاسخ آن را به ما نمی‌دهند بلکه به متخلف اعلام می‌کنند، چون باید یک مبلغی را به گیرنده خدمت ارایه دهد یعنی کسی که شاکی بود برگرداند تا رضایتش را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha