شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 366998

در این مقاله در می یابید که چگونه گنجاندن حمام پا در برنامه معمول روزانه می تواند ، زندگی روزمره شما را تغییر دهد و سلامتی شما را ارتقا بخشد.درمان پدیکور یکی از راه های آرامش است.

مزایای سلامتی حمام پا را بشناسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، در این مقاله در می یابید که چگونه گنجاندن حمام پا در برنامه معمول روزانه می تواند ، زندگی روزمره شما را تغییر دهد و سلامتی شما را ارتقا بخشد.درمان پدیکور یکی از راه های آرامش است ، اما فوایدی نیز برای سلامتی به همراه دارد. شما می توانید به جای رفتن به سالن های آرایش ، در خانه با حمام دادن پا به همان اندازه لذت ببرید و همچنین برای شما مقرون به صرفه هم باشد.حمام منظم پا به کاهش خستگی، آرامش ذهن و تشویق به خواب خوب کمک می کند. موادی که برای شستشوی پا استفاده می کنید می تواند مزایای آن را بیشتر کند. از کاهش استرس گرفته تا کاهش علائم بالینی نوروپاتی دیابتی ، اثرات مثبت این کار متفاوت است.

یک حمام پا همراه با گیاهان خاص می تواند، برای پوست، خلق وخو و فراتر از آن مفید باشد. حتی افرادی که قبلا دچار سکته مغزی شده اند نیز می توانند از خواص درمانی آن لذت ببرند.

در اینجا فوایدی برای سلامتی پا آورده شده است که می توانید از یک حمام عالی برای پا کسب کنید.

بهبود خشکی پوست پا

هوای سرد، ورزش روزانه و حتی کفش های پشت باز می توانند پوست پا را خشک کنند. این موضوع می تواند منجر به خارش و ترک شود. در حالی که مرطوب کردن پا ها می تواند کمک کند ، اما ممکن است کافی نباشد ، به خصوص اگر پوست شما با آن مرطوب کننده سازگار نباشد.

طبق گزارش انجمن اگزما ، خیساندن پاها در آب ولرم به جذب رطوبت پوست و کاهش خشکی آن کمک می کند. این کار به ویژه برای اگزما مفید است ، وضعیتی که منجر به التهاب شدید و همراه با خارش در پوست می شود.

در این قسمت نحوه درمان اگزما با حمام پا آمده است:

پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آب ولرم خیس کنید.

پاهای خود را با یک شوینده ملایم بشویید . از مالش دادن خودداری کنید.

پس از تمیز کردن ، پاهای خود را با حوله خشک کنید تا جایی که کمی مرطوب بماند.

به مدت 3 دقیقه پاهای خود را با یک مرطوب کننده ملایم آغشته کنید.

هنگامی که مرطوب کننده کاملا جذب پاها شد ، یک جفت جوراب بپوشید .

بهبود خلق وخو و کاهش استرس

اگر از علاقه مندان به حمام پا هستید ، از قبل متوجه هستید که حس خوبی دارد که قبل از خواب پاهای خود را بشویید. این کار اثر خواب آوری دارد. الفبای آرامش به ذهن شما و زمینه سازی برای خواب بهتر است.

تحقیقات بر روی بیماران سکته مغزی که از حمام پا با اسانس استفاده می کردند، تاثیر مفیدی بر پاسخ روانی فیزیولوژیکی آنها نشان داد. سطح استرس، دمای بدن، خلق خوو الگوهای خواب آنها برای بهتر شدن تغییر کرد. در نتیجه، حمام پا در حال حاضر به عنوان یک شکل جایگزین از فیزیوتراپی در درمان سکته مغری پیشنهاد می شود.

علاوه بر این ، اگر احساس درماندگی ، نا امیدی، اضطراب، افسردگی ، عصبانیت یا ترس را تجربه میکنید ، حمام پا می تواند آرامش بخش باشد.


خواب آرام

خواب خوب باعث رشد و نمو کودکان می شود و باعث بازیابی بدن و مغز با افزایش سن حیاتی می شود. از آنجایی که استرس و خواب به شدت مرتبط هستند. ممکن است به اندازه کافی بسته بودن چشم چالش بر انگیز باشد که مستقیما بر کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارد. اگر برای خوابیدن مشکل دارید ، چرا حمام پا را امتحان نمیکنید؟

یک مطالعه منتشر شده توسط Complementary Therapies in Medicine نشان داد که حمام روزانه 30 دقیقه ای پا به طور موثر کیفیت خواب را برای کسانی که کیفیت خواب پایینی دارند مفید است.

تحقیقات در پرستاری و سلامت تایید کرد که حمام پا روشی ساده ، ایمن و غیر دارویی برای بهبود کیفیت زندگی در زنان یائسه است. به ویژه ، می تواند از مشکلات ناشی از کیفیت خواب نامتناسب جلوگیری کند.

بهبود زخم های عفونی دیابت

یکی دیگر از مزایای سلامتی حمام پا توانایی آن در درمان عفونت پا است. این به کاهش خطر قطع عضو در صورت عدم کنترل این عفونت ها کمک می کند.

زخم های شدید پا نشانه عوارض جدی دیابت نوع 2 است. اما می توان با حمام پا و گیاهان مناسب درمان کرد.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که حمام های گیاهی پا می تواند گردش خون را بهبود بخشد و نفوذپذیری پوست را تنظیم کند. تحقیق دیگری که در medicine منتشر شده است، حمام پا را با بهبود سرعت هدایت عصبی حسی و نمرات سندرم نوروپاتی در افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی دیابتی مرتبط دانست. این بدان معناست که حمام پا می تواند از گسترش باکتری در زخم پای دیابتی جلوگیری کند.

گیاهان مورد استفاده در درمان حمام پا به دلیل خواص ضد التهابی خود انتخاب می شوند که گلبول های سفید خون را کاهش می دهند و گلوکز خون را پایین می آورند.

اگر از زخم های دیابتی رنج می برید ، چند گیاه و مواد لازم برای اضافه کردن به حمام پای خود را به شما پیشنهاد می دهیم:

کندر

برگ گیاه پیچ امین الدوله

گل رنگ

دانه فلفل قرمز سیچوان

فلفل چیلی

صمغ درخت مرمکی

الکل سفید

تنظیم گردش خون

گردش خون برای سلامتی بدن ضروری است زیرا خون و اکسیژن را به تمام قسمت های بدن شما می رساند. این موضوع برای تمام اندام های حیاتی شما از جمله مغز ، کلیه ها و قلب شما ضروری است.

وقتی ضربان قلب شما بالا می رود ، گردش خون شما نیز افزایش می یابد. مانند زمانی که ورزش می کنید ، ضربان قلب شما با خیس کردن پاها افزایش می یابد. اگر بیشتر روز را پشت میز می نشینید یا به طور کلی بی تحرک هستید ، حتی در حالت ایستاده ، ممکن است ضربان قلب شما کمتر از حد مطلوب باشد. بنابراین ، ایده خوبی است که شب خود را با حمام پا به پایان برسانید.

به گفته Cancer Nursing برای بیمارانی که تحت نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی بودند، حمام پا انجام شد تا اثرات آنها بررسی شود. حمام کردن منجر به افزایش قابل توجه دمای پوست پا و کیفیت زندگی شد. این نشان می دهد که چگونه خیس کردن پا های شما یک راه موثر برای افزایش گردش خون ، باز گرداندن حس و حرکت است.

از دیگر فواید حمام پا برای سلامتی می توان به کاهش فشار خون سیستولیک برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا، پیشگیری از بیماری پای ورزشکاران و کاهش ناراحتی نقرس اشاره کرد.

روش حمام پا در خانه

قبل از آماده کردن حمام پای خود، باید بدانید که کدام ترکیبات برای علائم شما مناسب است.

زنجبیل تازه: گردش خون را بهبود می بخشد، سرماخوردگی را تسکین می دهد و باعث یک خواب خوب می شود.

گیاه یوشان یا درمنه: سرما خوردگی را از بین می برد و به گردش خون کمک می کند.

برگ گیاه زبان گنجشک: روماتیسم را بهبود می بخشد و گردش خون را تنظیم می کند.

گلپر چینی: درد اندام های سرد را تسکین می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

گیاه سانچی: به گردش خون کمک می کند و تورم را کاهش می دهد.

مواد ذکر شده را می توان به صورت جداگانه یا ترکیبی برای از بین بردن رطوبت ، از بین بردن سرما و بهبود وضعیت خون رسانی استفاده کرد.

هر کسی می تواند از استفاده از حمام پا بهره مند شود. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که اگر باردار یا مسن هستید یا اختلال خونریزی دارید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

توجه داشته باشید که حمام پا ممکن است برای برخی از بیماران دیابتی مناسب نباشد. انتخاب گیاهان مناسب برای نیازهای خاص شما بسیار مهم است . در غیر این صورت ، زخم یا وضعیت پای شما ممکن است بدتر شود.

منبع: وب سایت All Things Health US

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha