یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوجوانان پراسترس احتمالاً در بزرگسالی دارای عوامل خطر بیشتری برای مشکلات قلبی هستند.

نوجوانان پراسترس در معرض ریسک بالای مشکلات قلبی در بزرگسالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، محققان دریافتند نوجوانانی که سطح استرس بالایی داشتند، در مقایسه با نوجوانانی که استرس کمتری داشتند، با افزایش سن، به فشار خون بالا، چاقی و سایر عوامل خطر قلبی مبتلا بودند.

«فانگی گوئو»، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که الگوهای استرس درک شده در طول زمان تأثیر گسترده‌ای بر معیارهای متابولیک قلبی مختلف، از جمله توزیع چربی، سلامت عروق و چاقی دارند.»

گوئو در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این مسئله می‌تواند اهمیت مدیریت استرس را در اوایل نوجوانی به عنوان یک رفتار محافظتی از سلامت برجسته کند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۲۷۶ شرکت‌کننده در مطالعه سلامت کودکان کالیفرنیای جنوبی را تجزیه و تحلیل کردند، یک پروژه تحقیقاتی در حال انجام که شامل ارزیابی‌های سلامت در سنین ۱۳ و ۲۴ سال برای شرکت‌کنندگان بود.

سطح استرس شرکت کنندگان با استفاده از مقیاس استرس درک شده اندازه گیری شد و آنها در یکی از چهار دسته قرار گرفتند؛ استرس دائماً بالا، کاهش استرس در طول زمان، افزایش استرس در طول زمان یا استرس دائماً پایین.

محققان دریافتند نوجوانانی که در بزرگسالی سطوح بالاتری از استرس داشتند، به احتمال زیاد در بزرگسالی چربی کل بدن، چربی بیشتر در اطراف شکم و خطر کلی چاقی بالاتری داشتند.

آنها همچنین در بزرگسالی سلامت عروق خونی بدتر و فشار خون بالاتری داشتند.

گوئو پیشنهاد می‌کند که پزشکان و متخصصان اطفال باید غربالگری استرس را در طول معاینات در نظر بگیرند.

او گفت: «به این ترتیب، کسانی که سطح استرس بالاتری دارند می‌توانند شناسایی شوند و زودتر تحت درمان قرار گیرند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha