یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 367065

 تمامی خدمات درمانی و پزشکی در بیمارستان گاندی تا بازسازی کامل متوقف شد. این آخرین وضعیت بیمارستان گاندی است که حدود ساعت ۱۸:۳۰ عصر پنج‌شنبه ۵ بهمن ماه طعمه حریق شد.

توقف درمان بیماران گاندی پس از آتش‌سوزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، پس از آن گمانه‌زنی‌های بسیاری از علت این آتش‌سوزی در شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات مطرح شد. برخی عنوان کردند این آتش‌سوزی از نمای ساختمان آغاز شده و با توجه به جنس کامپوزیتی آن به سرعت گسترش پیدا کرده است. تعدادی از رسانه‌ها ته‌سیگار افتاده از طبقه پانزدهم را مقصر اصلی دانستند با این وجود معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با رد این خبر گفت که علت وقوع حریق در بیمارستان گاندی در حال بررسی است.


این حریق که وقوع آن نگرانی‌هایی زیادی را نسبت به سلامت بیماران و افراد حاضر در بیمارستان ایجاد کرده بود، سرانجام با اقدام به موقع عوامل آتش‌نشانی و همراهی دیگر دستگاه‌های امدادی نظیر اورژانس و... در تخلیه بیمارستان و بدون یک مورد مصدوم یا فوتی ناشی از آتش‌سوزی به پایان رسید. شهریار عسگری، رئیس بیمارستان گاندی تهران نیز در گفت‌وگو با رکنا درباره آخرین وضعیت این بیمارستان گفت: متاسفانه عصر روز ۵ دی ماه خبر آتش‌سوزی در بیمارستان اعلام شد و بنابر این گزارش تمامی عوامل امدادی و نجات در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا کرده و عملیات خود را آغاز کردند که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن آتش مهار و خاموش شد. رئیس بیمارستان گاندی در ادامه افزود: در خصوص علت اصلی آتش‌سوزی باید بگویم مساله‌ای که در حال حاضر از صحت آن اطمینان داریم آتش گرفتن بخشی از کامپوزیت‌های نمای شرقی بیمارستان است، اما کارشناسان آتش‌نشانی همچنان در حال تحقیق درباره منشأ این حادثه هستند.

عسگری از زمان شروع به فعالیت بیمارستان صحبت کرده و گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی خدمات درمانی در بیمارستان گاندی برای بازسازی قسمت‌های خسارت دیده متوقف شده و سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن تعمیرات لازم را انجام دهیم و نسبت به بازگشایی و خدمات‌رسانی درمانی به بیماران اقدام‌ کنیم. او با اشاره به این موضوع که بیمارستان گاندی یکی از مراکز مجهز به ‌آی‌وی‌اف در کشور است، افزود: خوشبختانه هیچ یک از جنین‌ها آسیب ندیده و این اطمینان را به افرادی که در این بیمارستان اقدام به انجام آی‌وی‌اف کرده‌اند می‌دهیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن روند درمانی آنها آغاز خواهد شد.

رئیس بیمارستان گاندی از مسوولان خواست تا نسبت به امور پرسنل، پزشکان و پرستاران این بیمارستان که نزدیک به ۷۵۰ نفر می‌شوند و با توجه به نزدیک شدن سال جدید تا لحظه بازگشایی مجدد و شروع خدمات درمانی در این مرکز مساعدت لازم را انجام دهند. این حریق به گفته رئیس بیمارستان و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بوده و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند.

بیمارستان گاندی، هتل بیمارستان بوده که پس از تجهیز هتل و بیمارستان در سال ١٣٩٢ به بهره‌برداری رسید. محمدحسن بنی‌اسد، مدیرعامل هتل بیمارستان گاندی پیش از این گفته بود: این هتل بیمارستان در فضایی بالغ بر ۳۲ هزار مترمربع دارای ۱۰۰ تخت بستری، ۴۰ تخت بخش‌های ویژه، ۱۷اتاق عمل و بیش از ۹۰ سوئیت اقامتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha