بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در مراسم قدردانی از خدمت‌رسانی به هنگام کارکنان اورژانس تهران در حادثه بیمارستان گاندی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه امروز بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم و در جهت تقویت آن گام برمی‌داریم.        

وزیر بهداشت: بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قوی‌ترین اورژانس منطقه را متعلق به ایران دانست و گفت: اورژانس ایران با داشتن نیروهای مؤمن، فداکار، متعهد، متخصص و روز آمد در منطقه و جهان سرآمد است.بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در مراسم قدردانی از خدمت‌رسانی به هنگام کارکنان اورژانس تهران در حادثه بیمارستان گاندی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه امروز بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم و در جهت تقویت آن گام برمی‌داریم.

وزیر بهداشت، ایران را دارای قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه دانست و گفت: امروز اورژانس به نقطه امید مردم تبدیل شده و اگر کسی دچار حادثه شود، امیدش تماس با فرشتگان اورژانس است و با دیدن آنها تسکین می‌یابد.

عین‌اللهی اظهار داشت: در دولت مردمی، شاهد پیشرفت روزافزون اورژانس در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم؛ به طوری که استفاده از اتوبوس آمبولانس‌ها به ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش‌سوزی گاندی کارآیی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس آمبولانس یک بیمارستان سیار است و حدود ۱۳ مصدوم را منتقل می کند، گفت: موتورلانس ها در شهرهای بزرگ و ترافیک در اسرع وقت به حوادث می رسند تا زمان طلایی نجات بیماران از دست نرود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی ناوگان اورژانس کشور گفت: اگر همه امکانات را داشته باشیم اما مدیریت صحیح اعمال نشود، کار به خوبی صورت نمی‌گیرد. در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی، اورژانس تهران با مدیریت و تصمیم‌گیری سریع و صحیح هم به موقع در صحنه حاضر شد و هم در اسرع وقت بیماران را منتقل کرد.وی ضمن تاکید بر پیگیری جبران زحمات مشاغل سخت و زیان‌آور کارکنان سازمان اورژانس کشور، از هماهنگی‌های انجام شده برای انتقال بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های جایگزین توسط کادر پشت صحنه اورژانس قدردانی کرد.

رییس اورژانس استان تهران در این مراسم با اشاره به انتقال ۹۳ بیمار بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های معین و تخلیه کامل این بیمارستان از بیماران ظرف مدت کمتر از سه ساعت پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی، گفت: حادثه حریق بیمارستان گاندی ساعت ۱۸:۲۵ دقیقه به ما اعلام شد و با هماهنگی‌های به عمل آمده بالغ بر ۴۱ دستگاه آمبولانس، ۳ اتوبوس آمبولانس و ۱۱ موتورلانس در منطقه حضور یافتند تا تخلیه بیماران در اسرع وقت انجام شود و به کسی آسیب نرسد.

اسماعیل توکلی با بیان اینکه طبقات ۱۱ تا ۱۳ بیمارستان گاندی مستقیم درگیر حریق شده بود ولی بیمارستان از طبقه ۸ درگیر حادثه بود، افزود: در بین بیماران نیز سه بیمار شامل یک مادر باردار و دو بیمار اینتوبه، شرایط خاص داشتند که باید سریع تر منتقل می شدند که در اسرع وقت کار انتقال آنان انجام شد.وی اظهار داشت: در این دوره وزارت شاهد توجه ویژه به اورژانس پیش بیمارستانی هستیم به نحوی که وزیر بهداشت حداقل هفته‌ای یک بار آمار و و وضعیت اورژانس تهران را پیگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha