تحصیل در کانادا، به دلیل سیستم آموزشی پیشرفته، فرهنگ پذیرش و گستره طبیعی زیبا همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان جهان قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که در کنار سیستم آموزشی کانادا، بالا و معتبر بودن تنوع فرهنگی و اجتماعی، امنیت و پایداری این کشور، برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی متنوع و قابلیت انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه و غیره باعث شده تا فرصت مناسبی برای ارتقاء دانش و توسعه حرفه‌ای در اختیار دانشجویان جهان قرار گیرد. 

دانستنی های مفید در مورد ویزای تحصیلی کانادا

در این مقاله بر آن شده‌ایم تا در به بررسی ویزای تحصیلی کانادا، بورسیه و هزینه‌های تحصیل در کانادا و نیز مدرک زبان مورد نیاز بپردازیم.

دانستنی های مفید در مورد ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، ابتدا باید یک نامه پذیرش استاندارد از یک ارائه دهنده آموزش عالی معتبر دریافت کنید. در صورتی که در کبک تحصیل می‌کنید، باید برای گواهی پذیرش، معروف به CAQ، از دولت کبک درخواست بدهید. پس از دریافت نامه پذیرش، باید برای دریافت مجوز پذیرش کانادا اقدام کنید. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیل در کانادا ندارید. با این حال، توصیه می‌شود قبل از آمدن به این کشور برای مجوز اقدام نمایید.

برای کسب مجوز تحصیل در کانادا، می‌توانید مجوز تحصیلی خود را به صورت آنلاین یا از طریق یک درخواست کاغذی که از طریق وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) دریافت می‌کنید، اقدام نمایید. برای درخواست آنلاین، به یک کارت اعتباری/دبیت و ایجاد نسخه‌های الکترونیکی از اسناد پشتیبانی خود (یعنی با استفاده از اسکنر یا دوربین) نیاز دارید. مرکز مشاوره ویزا در کشور شما دستورالعمل‌های خاص را در مورد مدارکی که باید ارسال کنید، ارائه می‌نماید. پس از دریافت مجوز تحصیل در کانادا، در صورت ادامه تحصیل، می‌توانید از داخل کانادا برای انجام آن اقدام کنید. برای تمام دانشجویانی که در یک موسسه آموزش عالی معتبر ثبت نام کرده‌اند، این امکان فراهم می‌شود تا در دانشگاه به صورت پاره وقت کار کنند. همچنین ممکن است امکان کار در خارج از دانشگاه برایتان فراهم شود که به عنوان بخشی از برنامه خود به صورت مشارکت یا کارآموز کار نمایید که تا زمان فارغ‌التحصیلی یا اقامت دائم در آن فعالیت کنید. به هر حال در صورتی که به کمک نیاز دارید، می‌توانید از نزدیکترین مرکز درخواست ویزا جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا کمک بگیرید که قطعا موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی یکی از معتبرترین آنها در ایران به شمار می‌رود.

بورسیه‌های تحصیلی کانادا

بورسیه‌های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در سطح کارشناسی ارائه می‌شود و به منظور حمایت از تحصیلات و تحقیقات بالاتر در این کشور است. این بورسیه‌ها توسط دولت کانادا، دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و بنیادهای خصوصی ارائه می‌گردند.

شرایط بورسیه‌های تحصیلی در کانادا شامل مشارکت در تحقیقات یا مطالعات تمام وقت، عدم شرکت در آموزش و یا تحقیقات بالینی است که شامل مراقبت مستقیم از بیمار است. همچنین این شرایط با توجه به پژوهش و تحقیق در طول مدت اقامت در کانادا و نیز بازگشت به کشور خود پس از پایان دوره بورسیه و سایر شرایط مربوط به بورسیه است.

هنگام دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کانادا، دانشجویان می‌توانند به توافقات منحصر به فرد با ارائه دهنده بورسیه برسند و آن را قابل تمدید نمایند. البته در صورت عدم رعایت شرایط، امکان لغو بورسیه تحصیلی باید وجود داشته باشد. همچنین، بورسیه‌های تحصیلی در کانادا منوط به پرداخت بودجه از طرف دولت کانادا است که برای موسسه یا مرکز دریافت بورسیه مشمول مالیات هستند.

در کل، بورسیه‌های تحصیل در کانادا فرصتی عالی برای دانشجویان بین‌المللی هستند تا تحصیلات خود را در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان ادامه دهند و در عین حال به ترویج و پیشرفت علمی و اجتماعی خود کمک کنند.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

هزینه‌های تحصیل در کانادا بسته به عوامل مختلف متغییر و متفاوت است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در برخی از استان‌ها گران‌تر از سایر استان‌ها بوده و ممکن است به نوع برنامه یا دانشگاهی که انتخاب می‌کنید نیز بستگی داشته باشد. هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی بیشتر از شهریه‌هایی است که دانشجویان داخلی می‌پردازند.

برنامه‌های کارشناسی (لیسانس) می‌تواند دو یا سه برابر گران‌تر از برنامه‌های کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد، دکترا) باشد. برای مثال، دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه‌مند به برنامه‌های کارشناسی ارشد به طور متوسط 21000 CAN هزینه سالانه مواجه خواهند شد. هزینه‌های تحصیل برای برنامه‌های MBA (کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی) از بالاترین‌ هزینه‌ها (تا 76000 دلار کانادا) برخوردار است.

دانشجویان بین‌المللی در کانادا واجد شرایط معافیت یا تخفیف در شهریه نیستند، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است بر اساس اثبات نیاز مالی یا شایستگی تحصیلی، کسر یا تخفیف‌های جزئی به شما ارائه دهند. با این کسرها به طور متوسط 10 درصد از هزینه‌های تحصیل را می‌توان دریافت کرد.

مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا، باید مهارت خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید. مدرک زبان شما باید کمتر از 2 سال از زمان اخذش نگذشته باشد؛ چرا که مقامات کانادایی نتایج شما را با هم و همچنین با استانداردهای خود مقایسه خواهند کرد.

معیارهای زبان کانادایی (CBL) برای انگلیسی و Niveaux de compétence linguistique canadiens برای فرانسه. هیچ محدودیتی برای چند بار انجام این آزمون‌ها وجود ندارد، اما طبق قوانین قبل از انجام دوباره آن باید برای مدتی معادل (30 تا 60 روز) صبر کنید.

برای آزمون زبان انگلیسی، باید یکی از آزمون‌های زیر را گذرانده باشید که محبوب‌ترین آزمون‌های آن عبارتند از:

  • آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی)

  • PTE (آزمون انگلیسی پیرسون)

  • تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجاز

همچنین برای آزمون زبان فرانسه، نیز دو نوع آزمون مورد توجه و استاندارد وجود دارند که شامل موارد زیر است:

  • Test d'Évaluation de Francais (TEF)

  • Test de Connaissance du Français (TCF).

در صورتی که قصد دارید در یکی از بهترین دانشگاه‌ها در کانادا تحصیل کنید، باید با دانشگاه و برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌کنید، تماس بگیرید و الزامات زبان مورد نیاز را بررسی نمایید.

نتیجه گیری

در نهایت، تحصیل در کانادا به عنوان یک فرصت بی‌نظیر برای دستیابی به آینده‌ای روشن و موفقیت‌آمیز شناخته می‌شود. همچنین، با وجود موسسات مهاجرتی معتبر مانند موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی، متقاضیان می‌توانند از خدمات گسترده این قبیل موسسات بهره‌مند شوند. موسسه ما با ارائه خدمات مناسب و حرفه‌ای، به متقاضیان در تسهیل فرآیند مهاجرت و حصول ویزای تحصیلی کانادا کمک می‌کند. از مشاوره‌های تحصیلی تا پشتیبانی در امور اداری و مسائل مالی، از جمله خدماتی است که موسسه ما تلاش می‌کند تا دانشجویان را در تجربه تحصیلی خود حمایت نموده و بهترین راهکار را ارائه دهد. با استفاده از خدمات گسترده این موسسه، متقاضیان و دانشجویان ایرانی می‌توانند با اطمینان و اعتماد به نفس به سمت رویای تحصیل در کانادا حرکت کنند و آینده خود را تضمین نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha