زندانی سابقه‌دار که به رد مال محکوم شده بود برای پرداخت بدهی‌اش از زندان مرخصی می‌گرفت و به سرقت می‌رفت. او در آخرین سرقتی که انجام داده بود وقتی مأموران پلیس را در تعقیب خود دید برای فرار، هرچه دلار دزدیده بود از پنجره ماشین بیرون ریخت اما این کار برایش بی‌فایده بود و اسرار سرقت‌هایش برملا شد.

 زندانی سابقه‌داری که با گرفتن مرخصی به سرقت‌هایش ادامه می‌داد

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ، چند شب قبل مأموران گشت یکی از کلانتری‌ها در شمال شهر در حال گشتزنی بودند که به راننده یک خودروی پژو که جلوی خانه‌ای ویلایی توقف کرده بود مشکوک شدند. راننده پژو با دیدن مأموران رنگش پریده و خودش را باخته بود. به همین دلیل مأموران به او مشکوک شدند و شماره پلاک خودرو را استعلام کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که خودروی پژو چند روز قبل سرقت شده و مشخصاتش در فهرست خودروهای سرقتی ثبت شده است. در شرایطی که مأموران از دور پژو و راننده‌اش را تحت نظر داشتند 2مرد دیگر را دیدند که سراسیمه از خانه ویلایی خارج شده و سوار پژو شده و فرار کردند.
ماموران گشت پلیس حتم پیدا کرده بودند که این 3نفر مرتکب جرمی شده‌اند و به‌احتمال زیاد سارقان منزل هستند. در این شرایط بود که به تعقیب 3مظنون پرداختند و به آنها دستور ایست دادند.



ریختن دلار در خیابان


ماموران گشت پلیس هر لحظه به‌خودروی مظنونان نزدیک‌تر می‌شدند و در یک قدمی آنها قرار داشتند. با وجود این آنها قصد تسلیم شدن نداشتند و می‌خواستند به هر قیمتی که شده بگریزند. در این شرایط تعقیب و گریز اتفاق عجیبی افتاد. یکی از مظنونان شیشه ماشین را پایین داد و مقدار زیادی دلار را بیرون ریخت. شهروندان برای دقایقی شاهد صحنه عجیبی در خیابان بودند.

درحالی‌که پژو با سرعت به مسیرش ادامه می‌داد از آن دلار بیرون می‌ریخت و تعدادی از مردم تلاش می‌کردند تا دلارها را از روی زمین جمع کنند. ریختن دلارها به خیابان برای دقایقی ادامه داشت و تبهکاران قصد داشتند با این کار از دست پلیس فرار کنند. در چنین شرایطی بود که یکی از مأموران پیاده و مشغول جمع کردن دلارها شد و مأموران دیگر به تعقیب خودروی تبهکاران ادامه دادند. این تعقیب و گریز عجیب و غریب برای دقایقی در خیابان‌های شهر ادامه داشت تا اینکه سرانجام مأموران موفق شدند سد راه خودروی تبهکاران شوند و راننده را دستگیر کنند اما 2 مظنون دیگر موفق به فرار شدند.



من زاغزنم


متهم دستگیر شده وقتی به مقر پلیس منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفت به‌دست داشتن در سرقت از خانه ویلایی اعتراف کرد و گفت: این ماشین را دوستانم چند روز قبل سرقت کرده بودند. آنها گفتند می‌خواهند از خانه‌ای در شمال تهران سرقت کنند و من هم به‌عنوان زاغزن همراه‌شان رفتم و جلوی در مراقب اوضاع بودم تا اینکه آنها با اموال سرقتی که شامل دلار و طلا بود از خانه خارج شدند و فرار کردیم. متهم ادامه داد: در جریان فرار دوستانم برای اینکه توجه مردم جلب شود و مأموران نتوانند تعقیب‌مان کنند مقداری از دلارها را بیرون ریختند اما درنهایت من دستگیر شدم و خودشان فرار کردند.



مرخصی برای سرقت


با وجود فرار کردن 2 متهم دیگر اما با اطلاعاتی که زاغزن باند در اختیار مأموران قرار داد آنها نیز شناسایی شدند. بررسی‌های انجام شده اطلاعات جالبی را در اختیار پلیس قرار داد. این شواهد نشان می‌داد که یکی از متهمان از سارقان سابقه‌داری است که دست‌کم 6مرتبه به اتهام سرقت دستگیر شده است و هم‌اکنون در یکی از زندان‌ها به سر می‌برد. این اطلاعات نشان می‌داد که او مدتی قبل با سپردن وثیقه و گرفتن مرخصی از زندان خارج شده و دست به این سرقت زده است. به این ترتیب او از زندان به مقر پلیس منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.



سرقت برای پرداخت بدهی


سارق سابقه‌دار در بازجویی‌ها به سرقت از خانه ویلایی اعتراف کرد و گفت: من بارها به اتهام سرقت دستگیر، زندانی و آزاد شده ام. آخرین مرتبه علاوه بر حبس به ردمال نیز محکوم شدم و شاکی‌ام رضایت نمی‌داد. به همین دلیل تصمیم گرفتم که با گرفتن مرخصی از زندان بیرون بیایم و برای پرداخت بدهی‌ام باز هم سرقت کنم و با پول‌های سرقتی بدهی‌ام را بدهم.

به همین دلیل چند روز قبل وقتی از زندان خارج شدم با دوستانم ابتدا یک خودرو سرقت کردم. سپس مشغول پرسه زدن برای انتخاب خانه‌ای مناسب سرقت در شمال شهر شدیم. خانه‌ای که ما انتخاب کردیم چراغ‌هایش خاموش بود و این موضوع نشان می‌داد کسی آنجا نیست. از طرفی از ظاهر خانه فهمیدیم که وضع صاحبخانه خوب است و با دستبرد به آنجا پول خوبی گیرمان می‌آید. به این ترتیب با تخریب در وارد شدیم و مقداری دلار و طلا سرقت کردیم اما هنگام فرار پلیس سر رسید.


او در ادامه گفت: وقتی در تعقیب و گریز با مأموران متوجه شدیم احتمال دارد دستگیر شویم قید دلارها را زدیم و من دلارها را از شیشه ماشین بیرون می‌ریختم اما درنهایت با دستگیری دوستم همه‌چیز لو رفت.براساس این گزارش، سومین عضو این باند نیز دستگیر شد و رسیدگی به این پرونده در دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha