سلامت نیوز: دیابتی‌ها برای جلوگیری از افت قند خون خود حتما علاوه بر سه وعده اصلی غذایی در طول روز، به میان وعده‌های غذایی با حجم کم توجه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، شکیبا فر کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به رشد روز افزون دیابت در دنیا و همچنین کشورهای خاورمیانه، اظهارداشت: بیشترین شیوع دیابت در کشور در استان یزد است كه این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: سبک زندگی قطعا مهم ترین عامل در بروز این روند است و با توجه به این‌که کمترین مصرف سبزیجات را در استان یزد داریم باید سبک زندگی و به ویژه تغذیه را اصلاح کنیم.

شکیبا فر در ادامه با اشاره به اینکه تغذیه و رژیم غذایی یک فرد دیابتی تفاوت چندانی با سایرافراد ندارد، گفت: افراد دیابتی می‌توانند با داشتن یک برنامه صحیح غذایی از تمام گروه غذاها استفاده کنند و تنها موردی که همه مردم به ویژه افراد دیابتی باید از آن پرهیز کنند شکر و مشتقات آن مانند انواع کیک، بیسکویت، شکلات، آبمیوه های صنعتی، بستنی، سس مایونز، قند و شکر است.

وی گفت: سبزیجات باید بیشترین قسمت از سفره ما را اشغال کند در حالی که مردم به آن به عنوان یک تزیین بر سر سفره استفاده می‌کنند یا این‌که با اضافه کردن سس به سالاد سبزیجات آن را به یک عامل مضر تبدیل می‌کنند.

وی همچنین استفاده از لبنیات با چربی زیر 2 درصد را سفارش کرد و گفت: لبنیات بالای 3درصد چربی استفاده نشود و در پخت غذاها نیز از روغن زیاد خودداری شود.

این کارشناس ارشد تغذیه توصیه کرد: برای جلوگیری از افت قند خون خود حتما علاوه بر سه وعده اصلی غذایی در طول روز به میان وعده های غذایی نیز توجه کنند و در هیچ کدام از وعده‌ها غذا را به مقدار زیاد مصرف نکنند.

شکیبافر گفت: سبزیجات عامل مهمی در کنترل و حتی پیشگیری از دیابت است در حالی كه مردم به این موضوع كم توجهی می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha