معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه سلامت خانواده و همچنین ورود دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی توضیح داد.

پوشش «سلامت خانواده» در ۶ منطقه تهران؛ بزودی / کنترل ۲ بیماری در کودکان با ورود ۲ واکسن جدید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسین فرشیدی درباره آخرین وضعیت برنامه سلامت خانواده اظهار کرد: برنامه تعیین شده تا پایان سال جاری این است که بتوانیم ۱۹۵ شهر را از نظر نیرو و امکانات لجستیک مجهز کنیم و علاوه بر آن ۶ منطقه در حاشیه تهران تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی برای اجرای این برنامه در سال آینده هنوز نهایی نشده و تا زمان قطعی نشدن آن اعلام نخواهد شد، در عین حال درباره روند انجام برنامه سلامت خانواده در کشور گفت: این برنامه در کشور به خوبی در حال اجرا است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اضافه شدن دو واکسن «روتاویروس» و «پنوموکوک» به برنامه واکسیناسیون ملی نیز به ایسنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال این دو واکسن وارد برنامه واکسیناسیون ملی خواهند شد.

وی با بیان اینکه عفونت ریه و ذات‌الریه از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر کودکان به شمار می‌روند، گفت: با ورود این دو واکسن موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها نیز کنترل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha