لوازم خانگی بخش مهمی از بافت استاندارد زندگی معاصر هستند. در حالی که احتمالا وجود برخی از آنها ضروری بنظر نرسد اما سطح قابل توجهی از راحتی و آسایش ما را در خانه‌ تامین میکنند.

لوازم خانگی قدیمی به سلامت شما آسیب می زند

ارتباط واضحی بین لوازم خانگی و سلامتی شما وجود دارد. در ابتدایی ترین سطح، مواردی مانند ماشین لباسشویی و جاروبرقی حفظ بهداشت سطوح را برای شما آسان تر می کند. یخچال ها و فریزرها همچنین به ما اجازه می دهند که کالاهای فاسد شدنی را برای مدت طولانی تری تازه نگه داریم و احتمال مسمومیت غذایی و سایر مسائل را کاهش دهیم.

در نظر گرفتن یک رویکرد سبز برای لوازم خانگی خود می تواند برای سلامتی شما حیاتی باشد.

تأثیری را که سرمایه‌گذاری در لوازم برقی کارآمد می‌تواند داشته باشد دست کم نگیرید. اکثر اقلام خانگی در حال حاضر به شکل هایی در دسترس هستند که از برق کمتری استفاده می کنند و عملکرد بالایی دارند. وقتی اقلام شما از الکتریسیته کمتری استفاده می کنند، این امر منجر به انتشار گازهای گلخانه ای کمتری از نیروگاه ها می شود، به خصوص اگر برق شما از منابع سنتی زغال سنگ یا گاز تامین شود. همانطور که افراد بیشتری از فناوری کارآمد استفاده می کنند، می تواند تأثیر تجمعی بر پاکیزگی هوایی که تنفس می کنید و اکوسیستمی که خانواده شما را پشتیبانی می کند، داشته باشد.

کارایی می تواند برای سلامت روان شما نیز مفید باشد. سرمایه گذاری شما در لوازم خانگی سبزتر می تواند به طور قابل توجهی صورت حساب های خانگی شما را در طول زمان کاهش دهد. به خصوص که ما در دوره ای زندگی می کنیم که هزینه های زندگی به شدت افزایش می یابد، این می تواند فشار بر جریان نقدی شما را کاهش دهد. به نوبه خود، می توانید متوجه شوید که این کار استرس و فشاری را که به صورت روزانه تجربه می کنید کاهش می دهد.

وسایل برقی آنقدر بخش اصلی زندگی هستند که وقتی خراب میشوند همه اهل خانه ناراحت میشوند. با این حال، مشکلات مربوط به لوازم خانگی معیوب می تواند بسیار فراتر از اختلال در امور روزمره یا مالی شما باشد. بالا رفتن سن و فرسودگی اقلام خانگی نیز این پتانسیل را دارد که بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد.

اجاق گاز یک مثال کلیدی برای این ماجراست. سالها گرمایش و سرمایش می تواند باعث فرسودگی و پارگی اجزای فر شما شود . در بی ضررترین موارد، مشکلاتی مانند خرابی ترموستات اجاق گاز یا عملکرد نادرست عناصر گرمایشی می تواند باعث ایجاد مشکلات گرمای بیش از حد شود. با این حال، هنگامی که از اجاق فرسوده و یا خراب استفاده میکنید ممکن است منجر به پمپاژ گاز به خانه شما شود که منجر به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن یا آتش سوزی شود.

یا مثلا وقتی یخچال ها و فریزرها شروع به خراب شدن می کنند می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. اگر نقص یا آسیب باعث افزایش دمای داخلی دستگاه شما شود، ممکن است غذایی که در داخل آن نگهداری می کنید در معرض آلودگی باکتریایی قرار گیرد. اگر دما به بالای 40 درجه فارنهایت برسد که منطقه خطرناکی برای رشد سریع باکتری های بیماری زا است، این امر می تواند مشکل ساز شود .

مهم است که به طور منظم لوازم خانگی خود را از نظر علائم فرسودگی و پارگی کنترل کنید. در اولین فرصت، باید عیوب احتمالی را توسط یک مهندس واجد شرایط بررسی و تعمیر کنید. با این حال، اگر اقلام در حال حاضر به پایان عمر مورد انتظار خود می رسند، ممکن است عاقلانه تر باشد که آنها را جایگزین کنید.

تعویض یک دستگاه معیوب یا ارتقاء به یک مدل سازگار با محیط زیست پایان ملاحظات سلامتی شما نیست. باید به خاطر داشته باشید که حتی زمانی که به برق وصل نیستند و کار نمی کنند، وسایل الکترونیکی قدیمی می توانند منابع بالقوه زباله های خطرناک باشند. به این ترتیب، نحوه نگهداری و دور انداختن یک وسیله قدیمی نیز می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

ابتدا سعی کنید از نگهداری طولانی مدت یک وسیله قدیمی در خانه خود اجتناب کنید. همه ما می دانیم که به راحتی می توان یک وسیله را در گاراژ انداخت و در نهایت آن را برای دور انداختن برد. متأسفانه با لوازم خانگی فرسوده و خراب خانواده خود را در معرض آنها قرار دهید.بسیاری از دستگاه‌ها حاوی روغن قدیمی، مواد سرطان‌زا مانند بی‌فنیل‌های پلی کلره (PCB) و در برخی موارد، جیوه هستند .

در واقع دور انداختن سریع این اقلام مهم است، اغلب عاقلانه است که خودتان این کار را انجام ندهید. ناگفته نماند که بردن چنین اقلامی به محل دفن زباله، این موضوع را از یک خطر بالقوه برای سلامتی در خانه شما به یک مشکل آسیب زیست محیطی تبدیل می کند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی، خدمات حمل و نقل را ارائه می‌کنند تا وسایل قدیمی‌تر بتوانند با خیال راحت توسط متخصصان حمل و نقل و دفع شوند.

لوازم خانگی بخش بزرگی از زندگی مدرن هستند. استفاده از اقلام پایدارتر، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد و کارایی را بهبود می بخشد، که می تواند سلامت جسمی و روانی شما را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha