رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: متاسفانه سال گذشته ۶۹همتی که برای دارو در لایحه بودجه پیش بینی کرده بودند واقعی نبود و تا الان فقط ۳۰ همت از این مبلغ پرداخت شده است که امیدواریم تا پایان سال دولت بتواند مقداری دیگر از این رقم را برای دارو اختصاص دهد.

از 69 همت بودجه دارو فقط 30 همت پرداخت شد/مردم مجبورند تا هفت برابر از جیب خود برای دارو پرداخت کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سالم خبر،دکتر حسینعلی شهریاری اظهار کرد: عدم اختصاص بودجه بخش دارو موجب می‌شود که پرداختی از جیب مردم افزایش یابد چراکه نمی‌توانند تعداد زیادی از اقلام دارویی را تحت پوشش قرار دهند و چون ارز هم آزاد شده است لذا مردم مجبورند تا هفت برابر از جیب خود برای دارو پرداخت کنند.

شهریاری بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳باید حداقل ۱۰۵همت برای دارو ،تجهیزات پزشکی و شیر خشک اختصاص یابد ضمن اینکه گفته ایم برای دارو، تجهیزات مصرفی و شیرخشک ارز ترجیحی اختصاص دهند که این هم تصویب شده است،مالیات بر ارزش افزوده برای دارو صفر تعیین شده است و عوارض گمرکی هم قرار شد یک درصد محاسبه شود.

وی تاکید کرد: ما خیلی به مسئولان برای حل مشکلات فعلی دارو امید نداریم و نگران دارو برای سال آینده هستیم. امیدواریم بعد از لطف خدا مسئولان هم همت کنند تا این مشکلات فعلی در بازار دارو حل شود و بیشتر از این مردم اذیت نشوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت که در حال حاضر نمی توان راجع به منابع بودجه حرف بزنیم چراکه دولت مدعی است که منابع جدیدی مجلس گذاشته است که نمی تواند آنها را پرداخت کند.باید منتظر نظر شورای نگهبان در مورد لایحه مصوب مجلس باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha