سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 367510

در یک ساعت تمرین اسکواش می‌توانید بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری بسوزانید.

ورزشی که در یک ساعت ۱۰۰۰ کالری می‌سوزاند

به گزارش سبامت نیوز به نقل از ایسنا، ژرونال اسپورت در گزارشی به تاثیر مطلوب ورزش اسکواش در چربی سوزی و سوزاندن کالری پرداخته است و جوانب مختلف این رشته ورزشی را مدنظر قرار داده است.

اسکواش چیست

اسکواش یک بازی داخل سالن با راکت و توپ است. اسکواش شامل دو یا چهار بازیکن (بسته به فرمت بازی) است که از راکت و یک توپ لاستیکی برای رقابت با حریف استفاده می‌کنند. این ورزش ترکیبی از چابکی و دقت است.

قوانین اسکواش

اسکواش در یک فضای دنج برگزار می شود. زمین اسکواش اتاقی به طول تقریبی ۱۰ متر و عرض تقریباً ۶.۴ متر است. دو بازیکن به نوبت با استفاده از راکت توپ را به دیوارهای جانبی یا دیوار جلویی می زنند. هر بازیکنی که نتواند ضربه بزند امتیاز آن ضربه را از دست می‌دهد.

راکت های این رشته ورزشی شبیه راکت هایی است که برای بازی تنیس استفاده می شود و به اندازه کافی برای ضربه زدن سریع به توپ سبک هستند. در اسکواش همچنین از یک توپ لاستیکی با قطر کمی بیش از ۴۰ میلی متر استفاده می‌شود. این بازی در سه ست برگزار می شود و هر بازیکنی که زودتر دو ست را برنده شود، بازی را برده است.

اسکواش فقط ضربه زدن به توپ نیست. این بازی ترکیبی از استراتژی و تلاش برای فریب نفر مقابل است. بازیکنان باید مانند استادان بزرگ شطرنج به سه حرکت جلوتر فکر کنند. مثلاً ضربه ای را در یک جهت بزنند و حریف را به آن سمت بکشند و در ادامه سعی در خراب کردن ضربه نفر مقابل داشته باشند. اگر حریف شما تمرکز خود را از دست بدهد، می‌توانید با یک ریباند غیرمنتظره او را شکست دهید.


فواید بازی اسکواش

۱. باعث آزاد شدن اندورفین می شود که باعث شاداب شدن فرد می گردد.

۲. قدرت و استقامت: اسکواش یک ورزش شدید است که به حرکات سریع، دویدن، پریدن و تغییر جهت مکرر نیاز دارد. هنگام بازی اسکواش، تمام گروه‌های عضلانی اصلی فعال می‌شوند که به تقویت سیستم قلبی عروقی و بهبود آمادگی جسمانی کلی فرد کمک می‌کند.

۳. هماهنگی و انعطاف: اسکواش شما را ملزم می‌کند که به سرعت به حرکات حریف واکنش نشان دهید و به توپ ضربه بزنید که به بهبود هماهنگی، واکنش و دقت فرد کمک می‌کند.

۴. دلیل و استراتژی. اسکواش چیزی بیش از یک فعالیت ورزشی است. بازیکنان باید تفکر استراتژیک و مهارت‌های تحلیلی را توسعه دهند تا از حریفان خود جلوتر باشند. بازی اسکواش نیاز به یک رویکرد استراتژیک دارد و توسعه یک استراتژی موثر عنصر کلیدی برای موفقیت در زمین محسوب می شود.


آیا اسکواش به کاهش وزن کمک می کند؟

اسکواش یک فعالیت بدنی شدید است که نیاز به چابکی، حرکات سریع، دویدن و پریدن دارد که به سوزاندن کالری و بهبود تناسب اندام کلی کمک می کند. بازی اسکواش در مدت زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی کالری می سوزاند. فعالیت شدید در زمین به شما امکان می دهد کالری زیادی بسوزانید، ضربان قلب شما را بالا می برد و گردش خونتان را بهبود می‌بخشد که به سوزاندن چربی و بهبود متابولیسم بدن کمک می کند.

حرکات و ضربات مداوم اسکواش مستلزم تلاش گروه های عضلانی مختلف مانند پاها، بازوها، باسن و کل بدن است. تمرین منظم اسکواش به تقویت و توسعه ماهیچه ها کمک می‌کند که به افزایش متابولیسم کلی و کالری سوزی شما کمک می‌کند. در یک ساعت تمرین اسکواش می توانید از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری بسوزانید.

در چه صوربت نباید اسکواش بازی کنید؟

مشکلات سیستم قلبی عروقی

اگر مشکلات قلبی جدی، فشار خون بالا یا سایر بیماری های قلبی عروقی دارید، توصیه می شود قبل از شروع اسکواش با پزشک خود مشورت کنید. شدت بازی می تواند فشار بیشتری بر قلب و گردش خون وارد کند.

مشکلات مفاصل و کمر

اگر مشکلات مفصلی مزمن به خصوص در ناحیه زانو یا کمر یا آسیب دیدگی دارید، هنگام بازی اسکواش باید مراقب باشید. حرکات شدید و چرخش های سریع می تواند فشار بیشتری بر مفاصل و کمر شما وارد کند.

بارداری

در دوران بارداری باید از فعالیت بدنی شدید، از جمله بازی اسکواش پرهیز شود. این به دلیل خطرات احتمالی برای سلامت مادر و کودک است.

چطور اسکواش بازی کنیم؟

۱. فراوانی تمرین

گزینه ایده آل تمرین اسکواش ۲-۳ بار در هفته است. این به بدن اجازه می دهد تا خود را با تمرین تطبیق دهد و به نتایج مطلوب دست یابد.

۲. مدت زمان تمرین

مدت زمان تمرین بهینه برای اسکواش معمولا بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است. این زمان کافی است تا بدن شما بار لازم را دریافت کند و فرآیندهای کالری سوزی و تقویت عضلات را فعال کند.

حقایق جالب در مورد اسکواش

بیش از ۵۰ هزار زمین اسکواش در ۱۸۸ کشور جهان وجود دارد. بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان اسکواش بازی می کنند.

کشتی تایتانیک دارای زمین اسکواش بود و فرد رایت، بازیکن معروف اسکواش در آن زمان، نیز در کشتی بود. مسافران درجه یک می توانستند زمینی را برای یک ساعت اجاره کنند و با پرداخت هزینه اضافی می توانستند از خدمات مربیگری فرد رایت استفاده کنند.

در دسامبر ۲۰۱۶، رکورد طولانی ترین رالی در اسکواش ثبت شد. سیمون بوتون و مارک جیمز به مدت یک ساعت و چهار دقیقه و ۲۸ ثانیه برای کسب ۱ امتیاز بازی کردند و ۲۵۳۶ شوت بین آنها رد و بدل شد.

در یک مطالعه، مجله فوربس اسکواش را به عنوان مفیدترین ورزش از نظر تأثیر آن بر سیستم های مختلف بدن و گروه های عضلانی نامید.

رکورد محکم‌ترین ضربه به توپ در بازی اسکواش، ۲۸۱.۶ کیلومتر بر ساعت است. که از سوی کامرون پیلی بازیکن اسکواش استرالیایی در سال ۲۰۱۴ ثبت شد.

آندره آغاسی و روجر فدرر نیز اسکواش بازی می‌کنند. فدرر حتی در ترویج اسکواش در بازی های المپیک شرکت کرد اما تاکنون چندان موفق نبوده است - اسکواش همچنان در لیست رشته های ورزشی نامزد حضور در المپیک باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha