مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت، اعتبار بیمه سلامت پنج دهک اول جامعه را تا پایان فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: مهلت بیمه این دهک‌ها در سال بعد مجدداً تمدید می‌شود.

بیمه سلامت پنج دهک اول جامعه تا پایان فرودین ۱۴۰۳ اعتبار دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جمشید شایانفر در گفت و گویی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه‌ای خود دارد و افرادی که تحت پوشش هستند عمدتاً در چهار گروه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: این گروه شامل کارکنان دولت و خانواده‌های آنها و روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و طلاب مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه و دانشجویان و گروهی از اتباع خارجی هستند.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: گروه چهارم تحت پوشش بیمه‌ سلامت افراد ساکنان شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۰ هزار نفر هستند که طبق قانون باید بر اساس نتیجه‌ ارزیابی وسع بیمه شوند. بر این اساس، پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه شده‌ سازمان بیمه سلامت هستند و طبق اطلاعات موجود، دهک‌ها به صورت خودکار بیمه شدند و پیامک هم برای آنها ارسال شده است.

شایانفر ادامه داد: مهلت بیمه این دهک‌ها در سال بعد مجدداً تمدید خواهد شد و گروهی هم که خودشان به سامانه‌های ما مراجعه کنند و درخواست پوشش بیمه‌ای دارند بعد از ثبت اطلاعات و ارزیابی وسع در همان لحظه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: اگر این افراد در دهک ۶ باشند باید ۲۰ درصد از حق بیمه معادل ۲۸۷ هزار تومان را پرداخت کنند و اگر دهک هفت باشند باید ۳۰ درصد حق بیمه یعنی ۴۳۰ هزار تومان بپردازند.

شایانفر تصریح کرد: درصورتی که این افراد در دهک هشت باشند باید ۴۰ درصد حق بیمه معادل ۵۷۴ هزار تومان را برای یک سال پرداخت کنند و اگر دهک ۹ باشند هم باید ۵۰ درصد مبلغ حق بیمه معادل ۷۱۷ هزار تومان بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha