معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از راه اندازی ۱۰۰ مرکز سلامت روان و جامعه نگر در کشور خبر داد.

راه اندازی ۱۰۰ مرکز سلامت روان در کشور/ اهداف طرح سراج

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طرح سراج با هدف افزایش شاخص بهره مندی عادلانه از خدمات سلامت روانی و مراقبت‌های اجتماعی اجرا می‌شود تا شاهد شیوع اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی بود.

علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه نگر و خانه‌های مشارکت مردم در منطقه ۱۷ تهران با استقبال زیادی مواجه شدیم.

وی افزود: از این مرکز به عنوان الگوی کشوری، بازدیدهای زیادی انجام شده و مورد تائید مقامات کشوری قرار گرفته است و رئیس‌جمهور، خواستار این است که اینگونه مراکز در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

اولیایی منش ادامه داد: مراکز سلامت روان جامعه نگر، هم‌خانه مشارکت مردم هستند و هم روانپزشک و تیم سلامت روان دارند تا آسیب‌های اجتماعی منطقه را شناسایی و برطرف کنند.

وی گفت: برای گسترش طرح سراج ۱۰۰ مرکز در کشور راه‌اندازی خواهد شد و پایلوت اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است.

اولیایی منش، اجرای طرح سراج را موفق ارزیابی کرد و افزود: این برنامه در حال گسترش است و امیدواریم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، شاهد انسجام مشارکت‌های مردمی و بین بخشی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha