معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کشورهای عضو گروه ۵ باید برای حفظ خانواده یک حرکت اساسی انجام دهند، گفت: وزارت بهداشت ایران، برنامه‌ «سلامت خانواده» را به منظور حفظ خانواده اجرا کرده است.

برنامه «سلامت خانواده» با محوریت «مادران» در حال اجرا است

به گزارش سللمت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی در آیین افتتاحیه «بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج» با موضوع سلامت زنان و خانواده که صبح امروز، سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه اجلاس کشورهای عضو گروه ۵، «سلامت زنان و خانواده» را به عنوان موضوع برگزاری بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو این گروه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تعریف موضوع سلامت زنان و خانواده از ضرورت توجه به موضوع خانواده و اهمیت نقش زنان در خانواده حکایت می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مسئولان جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت موضوع خانواده تاکید کرده‌اند، افزود: موضوع خانواده به قدری برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد که این موضوع ضرورت و اهمیت آن توسط رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد مطرح شد.

فرشیدی با بیان اینکه کشورهای عضو گروه ۵ باید برای حفظ خانواده یک حرکت اساسی انجام دهند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ «سلامت خانواده» را به منظور حفظ خانواده اجرا کرده است. برنامه سلامت خانواده با محوریت مادران در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع وزارت بهداشت گفت: سلامت خانواده از اهمیت فراوانی برای ما برخوردار است. اجرای برنامه سلامت خانواده را باید یک اقدام مهم در زمینه پوشش سلامت در نظر گرفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کشورهای عضو گروه ۵ دارای اشتراکات فراوانی هستند، افزود: این کشورها با داشتن اشتراکات فرهنگی می‌توانند در جهت ارتقاء سلامت منطقه گام بردارند.

فرشیدی درباره بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه ۵ اظهار کرد: ایران، میزبانی این اجلاس را بر عهده دارد. ما کشورهای عضو گروه پنج با اجرای یک برنامه جدید و جدی می‌توانیم جهت سلامت مادران که مهمترین رکن یک خانواده هستند، گام برداریم. ترویج زایمان سالم و سلامت مادران سبب می‌شود آنها در جهت تحقق ارتقاء سلامت خانواده گام بردارند. سلامت خانواده می‌تواند نتایج سودمندی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha