عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این که به‌علت نبود دید کارشناسی از سوی نهاد‌های اجتماعی، متأسفانه آموزش‌های قبل از ازدواج در زندگی جوانان کارایی ندارد، گفت: هنگامی که جوانان بدون پشتوانه علمی و آموزشی وارد زندگی می‌شوند، نتیجه‌ای جزء طلاق در پی ندارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این که به‌علت نبود دید کارشناسی از سوی نهاد‌های اجتماعی، متأسفانه آموزش‌های قبل از ازدواج در زندگی جوانان کارایی ندارد، گفت: هنگامی که جوانان بدون پشتوانه علمی و آموزشی وارد زندگی می‌شوند، نتیجه‌ای جزء طلاق در پی ندارد.

سیدعلی‌محمد موسوی‌مبارکه در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اعلام این که در یازده ماهه سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۲۴هزار و ۷۴۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده است، افزود: متأسفانه در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۸.۸ درصد میزان طلاق افزایش داشته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که میزان طلاق در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، گفت: افزایش بی‌رویه آمار طلاق در کشور موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با انتقاد از مسئولان اجرایی به‌علت نبود برنامه‌های خاص پیرامون ازدواج جوانان در کشور، یاد‌آور شد: متأسفانه برنامه‌های اجرا شده از سوی مسئولان در کشور، هیچ کارایی ندارد.

فلسفه و هدف ازدواج برای جوانان مشخص نیست

این نماینده مجلس، با تأکید بر این که افزایش میزان طلاق در کشور‌های علت‌های زیادی دارد، افزود: یکی از علت‌های این موضوع، نبود فلسفه و هدف در ازدواج جوانان است.

وی با بیان این که بی‌برنامگی و نبود هدف‌های بلند مدت از شاخص‌های ازدواج‌های کنونی است، بیان کرد: متأسفانه جوانان بدون هیج تفکر و برنامه‌ریزی اقدام به ازدواج می‌کنند، از این‌رو پس از مدتی با مشکل‌ روبه‌رو می‌شوند.

موسوی‌مبارکه با بیان این که هدف اصلی از ازدواج ایجاد آرامش روحی و روانی است، افزود: انسان در ازدواج باید به‌دنبال تکامل روح و معرفت خود باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، با بیان این که جوانان باید در زندگی‌ مشترک با استفاده از علم و سیاست، سازش و احترام را به کار بگیرند، بیان کرد: سازش و احترام متقابل از اصول و راه‌های استحکام پایه‌های زندگی است.

 نهادهای اجتماعی به آموزش جوانان توجه لازم را داشته باشند

این نماینده مجلس، دخالت اطرافیان و خانواده‌ها را یکی از علت‌های افزایش آمار طلاق در جامعه خواند و گفت: جوانانی که وارد زندگی مشترک شده‌اند، باید از تجربه‌های دیگران استفاده کنند، اما باید با سیاست از دخالت‌های نامناسب اطرافیان جلوگیری کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، با تأکید بر این که مشکل‌ جنسی و نبود ارتباط مناسب زناشویی، درصد زیادی از علت‌ طلاق را به‌خود اختصاص داده است، افزود: این موضوع یکی از وظیفه‌های اصلی نهاد‌های اجتماعی است که در آموزش‌های خود به این مشکل رسیدگی کنند.

به گزارش سازمان ثبت احوال، در یازده ماهه سال ۸۹ بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی ۲۹ - ۲۵ ساله با رقم ۳۴هزار و ۸۱۵ واقعه بوده است، بیشترین طلاق ثبت شده در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است.

بر اساس این گزارش، در یازده ماهه سال ۱۳۸۹ بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی ۲۹ - ۲۵ ساله با رقم ۳۱هزار و ۱۴۵ واقعه بوده است.

همچنین در یازده ماهه سال ۱۳۸۹ بیشترین طلاق ثبت شده، مربوط به مردان گروه سنی ۲۹ - ۲۵ ساله با زنان ۲۴ - ۲۰ ساله بوده که تعداد آن برابر با ۱۴هزار و ۹۸۴ واقعه است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha