مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: تاکنون هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر الزام ارائه کد ملی برای خرید داروهای بدون نسخه (OTC) مانند استامینوفن و اکسپکتورانت به داروخانه‌ها ابلاغ نشده است.

خرید استامینوفن و اسپکتورانت به کد ملی نیاز ندارد

به گزارش سلامت نیوز دکتر هادی احمدی در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت درباره شایعاتی که در فضای مجازی درباره الزام ارائه کد ملی برای خرید داروهایی مانند استامینوفن و اکسپکتورانت منتشر شده گفت: تا این لحظه چنین بخشنامه ای از طرف سازمان غذا و دارو و هیچ نهاد دیگری به داروخانه ها ابلاغ نشده است.

وی گفت: احتمالا منبع خبر نادرست بوده زیرا فروش داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و اکسپکتورانت مانند گذشته است و نیازی به ارائه کد ملی یا مدرک دیگری ندارد.

در روزهای اخیر خبری در برخی سایت های اینترنتی منتشر شده مبنی بر اینکه وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای جدید به داروخانه‌ها اعلام کرده که این مراکز موظفند داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و اکسپکتورانت را در سامانه تی‌تک ثبت کنند.

بر اساس این مطالب که تاکنون در منابع رسمی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تایید نشده گفته شده که برای خرید داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و اسپکتورانت باید نام بیمار، کد ملی بیمار، علت مراجعه و نوع داروی تجویز شده ثبت شود و وزارت بهداشت به داروخانه‌ها این اجازه را داده که بابت این خدمت ۱۸۰۰ تومان از بیمار اخذ شود.

با وجود این شایعات هنوز هیچ مرجع رسمی این اخبار را تایید نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha