شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 367970

مفهوم کیف در گذشته غالبا به عنوان کیسه ای برای نگهداری وسایل ضروری بکار میرفته است اما امروزه یکی از اکسسوری های پرطرفدار می باشد که نقش مهمی در دنیای مد دارد. منشا پیدایش کیف زنانه به چندین قرن قبل باز میگردد که در طراحی و تولید کیف عوامل مختلفی از جمله عوامل اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بر روی فرم و جنس و اندازه آن تاثیر میگذارند.

معرفی انواع کیف زنانه

در ابتدا تنها کاربرد کیف جهت نگهداری سکه بوده که در آن دوره این کیف های کوچک را بیشتر آقایان استفاده می کردند. اما به مرور و با گذشت زمان استفاده از آن به هنگام سفر برای همراه داشتن وسایل شخصی مورد توجه قرار گرفت.

از آنجایی که بانوان نیز نیاز به استفاده از کیف برای حمل وسایل داشته اند و با توجه به هنر گلدوزی که هنر ضروری بانوان در آن دوره بوده کیف های گلدوزی شده مورد استفاده قرار گرفت. در قرن هجدهم در اروپا مد با الهام از هنر روم باستان و یونان به سمت سادگی تمایل پیدا کرد که این امر منجر به معروفی کیف های قلاب دوزی شد که بانوان کیف های ظریف تر که ظاهری شلخته نداشته اند را استفاده می کردند. کیف های قلاب دوزی که معمولا از جنس ابریشم و یا مخمل بود با یک بند جمع  و با همان بند حمل می شدند. این مدل در ابتدا در فرانسه  بعد در بریتانیا محبوبیت پیدا کرد که این نوع تنها مدل کیف مختص بانوان بود.

در اوایل قرن نوزدهم با اختراع راه آهن و افزایش سفرهای ریلی به دلیل کافی نبودن اندازه کیف های معمولی حهت جابه جایی وسایل  استفاده ار کیف های بزرگ و چمدان رواج پیدا کرد.  کیف های دستی بزرگ به سرعت در اروپا محبوب شدند و به تدریج فرم و مدل های مختلفی تولید و مورد استفاده قرار گرفت.

انواع کیف

کیف خرید یا کیف دوشی

این مدل به دلیل جادار بودن پرطرفدار ترین کیف زنانه است. کیف خرید معمولا دارای دو بند بلند برای حمل روی شانه است و با دکمه یا زیپ بسته نمی شود و همین امر سبب شده است تا به راحتی در هنگام خرید از پول و کارت و…. استفاده کرد. این مدل برای خرید های روزانه کاربرد دارند چون میتوان وسایل مختلفی را در آن جا داد.

کیف دستی

IMG_3250-copy-300x300.jpg

این مدل کیف زنانه که پرکاربردترین مدل است در موقعیت های مختلفی استفاده میشود. این مدل کیف ها که ار کیف های دوشی کوچکتر هستند دارای دو بند برای استفاده روی دست یا آرنج می باشد البته گاهی دارای بند بلند قابل جداشدن برای استفاده به شکل کیف دوشی می باشد. دهانه این کیف ها هم میتواند باز باشد یا این که با اسفتفاده از زیپ یا دکمه بسته شود.
در طراحی این کیفها جای کافی برای قرار دادن کیف پول ، موبایل، جعبه عینک و…. در نظر گرفته شده است . این مدل به دلیل داشتن ظاهری رسمی برای مجلس ، ملاقات های دوستانه و مجلس قابل استفاده هستند.

کیف کتابی

کیف clutch یا کیف کتابی نوغی از کیف زنانه است که یا بدون بند است و یا اینکه دارای بند کوچکی است که قابل استفاده دور مچ است که همین امر باعث شده است به آن کیف کلاچ گفته شود کلاچ به معنی محکم گرفتن می باشد . ظاهر این مدل کیف ها مستطیلی بوده که ساهتاری محکم دارند. این نوع کیف برای مهمانی ها گرینه مناسبی می باشند که میتوان تلفن همراه ، لوازم ارایشی و… را در آن جا داد.

کیف تک بند

IMG_20221211_172653_202-300x300.jpg

این کیف های زنانه مانند کیف های کتابی هستن با این تفاوت که بند بلند از جنش چرم و یا زنجیر دارند و غالبا طراحی آن ها بع صورت زیپ دار و یا دهانه تا شده میباشد. این کیفهای زنانه برای سفر و پیاده روی که قرارنیست وسایل زیادی به همراه داشته باشید کاربرد دارند.

مجموعه کیف حاصل از سال 1367 تا به امروز در زمینه کیفهای زنانه پا به عرصه تولید گذاشته و از سال 1385به بعد کلیه مواد اولیه محصولات خود را از کشور چین وارد، و در ایران تولید کرده است .
مجموعه ما از سال 1394بابرند انحصاری حاصل فعالیت را ادامه داده و محصولات خود را با این برند روانه بازار های داخلی و خارجی کرده است .
مجموعه حاصل با بهره گیری از مدرن ترین و جدیدترین ماشین آلات صنعت کیف سازی و به کار گیری افراد باتجربه پیشگام در تولید انواع کیف های زنانه در طرح ها و رنگ های متنوع مشغول به کار می‌باشد .
مجموعه حاصل با به کار بردن مرغوب ترین متریال و یراق آلات خارجی سعی در تولید محصولات با کیفیت و عرضه در سراسر کشور را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی انواع کیف زنانه آدرس https://haselbag.ir/ مراجعه کنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha