دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 368115

با شنیدن نام آلرژی‌های فصلی آنچه در ذهن ما نقش می‌بندد، گرفتگی بینی و اشک چشم است اما اینها همه موارد نیستند.

تاثیر پنهان آلرژی فصلی شناسایی شد

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا از هلث، به گفته کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی (ACAAI)، آلرژی در واقع بر بسیاری از سیستم‌های مختلف و به هم پیوسته در بدن فرد تاثیر می‌گذارد.

دکتر گایلن مارشال، مدیر این کالج اظهار کرد: آلرژن‌های بهاری مانند گرده، هاگ‌های کپک و سایر ذرات معلق در هوا نه تنها باعث ایجاد آلرژی بینی می‌شوند، بلکه می‌توانند تاثیر عمیقی بر انواع شرایط آلرژیک ازجمله آسم و اگزما داشته باشند.

وی افزود: درک اینکه چگونه همه واکنش‌های آلرژیک به هم مرتبط هستند برای مدیریت موثر و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا بسیار مهم است.

آلرژی بینی

گرده‌های استنشاقی باعث واکنش آلرژیک در افراد مبتلا به آلرژی می‌شود و علائمی مانند عطسه، خارش و احتقان بینی را ایجاد می‌کند. همین گرده و سایر آلرژن‌های موجود در هوا نیز می‌توانند باعث حمله کامل آسم شوند و با سفت شدن راه‌های هوایی، خس‌خس سینه، سرفه، مشکل در تنفس ایجاد کنند.

اگزما

آلرژن‌های بهاری می‌توانند با دمای گرمتر ترکیب شوند و روی پوست تاثیر بگذارند. گرده و سایر آلرژن‌های محیطی می‌توانند باعث تشدید اگزما شوند که یک بیماری التهابی مزمن پوستی است.

آلرژی چشم

چشم‌های قرمز و متورم - نتیجه ورم ملتحمه آلرژیک فصلی - با گرده‌های گیاهان موجود در هوا رخ می‌دهد. علائم معمولی شامل خارش، قرمزی، سوزش، آبریزش چشم، سیاهی زیر چشم و پف پلک است.

کارشناسان خاطرنشان کردند که این شرایط مختلف آلرژیک اغلب دست به دست هم می‌دهند، به عنوان مثال، آلرژی بینی اغلب منجر به آسم می‌شود.

به همین ترتیب، آلرژی چشمی اغلب همراه با آبریزش بینی، عطسه و احتقان بینی همراه با آلرژی بینی است.

چگونه فرد می‌تواند با آلرژیک سالانه مبارزه کند؟

مسکن‌های مناسب علائم را دریافت کنید؛ آنتی هیستامین‌ها، کورتیکواستروئیدهای بینی و گشادکننده‌های برونش همگی نقش مهمی در کاهش علائم آلرژی بهاری دارند. مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند به اگزما کمک کنند و اشک مصنوعی می‌تواند آلرژن‌های چشم را از بین ببرد. به علائم سالانه خود توجه داشته باشید و داروهای مناسب را برای هدف قرار دادن این علائم خریداری کنید.

از مواد ایحاد کننده آلرژی دوری کنید؛ تشخیص آلرژن‌ها به شما کمک می‌کند از آنها جلوگیری کنید. پنجره‌ها را ببندید تا از ورود گرده‌ها جلوگیری شود، شب‌ها دوش بگیرید و بعد از رسیدن به خانه لباس‌های خود را بشویید.

به متخصص آلرژی مراجعه کنید؛ متخصص آلرژی می‌تواند آلرژن‌های خاص شما را شناسایی و به شما کمک کند تا برنامه‌ای برای کنترل علائم خود ایجاد کنید. آنها حتی ممکن است ایمونوتراپی آلرژن را پیشنهاد کنند که می‌تواند با اصلاح پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آلرژن‌های خاص، تسکین طولانی مدت را ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha