سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 368428

درست است که قرمزی چشم در عکس، عکس یادگاری‌تان را خراب می‌کند اما این وضعیت حداقل نشان می‌دهد که چشم‌هایتان مشکلی ندارند.

قرمزی مردمک چشم در عکس‌ها نشانه بیماری است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از ladbible، بیشتر مردم وقتی چشم‌هایشان را موقع عکسبرداری با فلاش قرمز می‌بینند، حسابی ناراحت می‌شود اما اگر بدانند، قرمزی چشم نشاندهنده سلامت چشم‌هایشان است خوشحال می‌شوند.

دوربین‌های عکاسی دید بسیار خوبی از آنچه که در پشت چشم‌ها رخ می‌دهد، فراهم می‌کنند.

بنابه گفته متخصصان آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا، وقتی نور فلاش دوربین به‌طور مستقیم وارد چشم‌مان شده و به رگ‌های خونی شبکیه چشم برخورد و آن را روشن می‌کند، مردمک چشم در عکس قرمز دیده می‌شود. البته این پدیده معمولا از هر ۱۰۰ عکس، در یکی رخ می‌دهد.

این قرمزی خبر خوبی است و نشان می‌دهد در رگ‌های خونی شبکیه چشم، هیچ نوع انسدادی وجود ندارد و چشم‌ها سالم هستند.

اما اگر تحت چنین شرایطی عکسی گرفته شود و چشم‌ها قرمز نشوند، ممکن است ایرادی در چشم‌ها وجود دارد. مثلا گاهی‌اوقات پیش می‌آید که یکی از چشم‌ها قرمز می‌شود اما دیگری قرمز نیست که این وضعیت در کودکان خردسال رایج است و نشان می‌دهد، احتمالا یکی از چشم‌های فرد انحراف دارد و هر دو چشم در یک جهت قرار نداشته‌اند.

البته بیماری دیگری به نام رتینوبلاستو (تومور شبکیه) که نوعی سرطان پیشرونده سریع است و در سلول‌های شبکیه چشم رشد می‌کند هم با این روش تشخیص داده می‌شود. درواقع به جای بازتاب عادی قرمز، رنگ چشم‌ها سفید، خاکستری یا سفید متمایل به زرد دیده می‌شود. این بیماری هم معمولا در کودکان شایع است.

از دیگر بیماری‌هایی که باعث ایجاد نقطه سفید در چشم‌ها موقع عکاسی می‌شود، آب‌مروارید و جداشدگی شبکیه است.

درضمن اگر متوجه درخشش سفید یا زردرنگی در چشم‌ها شدید، بی‌تفاوت از آن نگذرید. این درخشش هم ممکن است نشاندهنده بیماری کوتز، نوعی ناهنجاری در رگ‌های خونی در پشت شبکیه چشم است که اگر بدون درمان بماند، منجر به نابینایی جزئی یا کامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha