در حالی که قطع درخت کاری غیرقانونی است و سیاست های ابلاغی مقام رهبری نیز بر آن تاکید ویژه داشته است یک نامزد انتخابات مجلس در شهرستان بهبهان برای بهتر دیده شدن ستاد انتخاباتی اش، درختان تنومند مقابل ساختمان این ستاد را قطع کرده است. حالا پرسش این است که آیا این نماینده برای قطع این درختان مجوزی از شهرداری داشته و اگر نه شهرداری بهبهان برای قانون شکنی واضح، چه پاسخی دارد؟

قطع درختان تنومند برای بهتر دیده شدن ستاد انتخاباتی در بهبهان

به گزارش سلامت نیوز، قطع درخت در دین مبین اسلام و نیز فرهنگ کهن ایرانی یک عمل زننده و زشت به حساب می آید؛ تا آنجا که از پیامبر اسلام (ص) نقل است که « هر کس شاخه ای از درختی را بشکند، بال فرشته ای را قطع کرده است.» در متون قانونی ایران نیز قطع درخت بدون داشتن مجوز از متولی، جرم است و باید توسط متولی به دستگاه قضا سپرده شده تا به آن رسیدگی شود. اما حالا یک کاندیدا که خود نماینده یعنی "قانونگذار" است در یکی از شهرستان های استان خوزستان چنین جرم واضحی را مرتکب شده است.

قطع درختان تنومند برای بهتر دیده شدن ستاد انتخاباتی در بهبهان

این کاندیدا که نماینده کنونی بهبهان در مجلس شورای است در یک اقدام عجیب و در حالی که نمایندگان، قانون گذار هستند و باید قانون را بیش از دیگران پاس دارند به قطع این درختان مبادرت کرده است تا ستاد انتخاباتی اش بیشتر به چشم شهروندان بیاید و رای بیشتری بیاورد.

این در حالی است که هر گونه قطع درخت در حوزه شهری باید با مجوز شهرداری ها انجام گیرد و شهرداری ها نیز نمی توانند به دلایلی از حمله دیده شدن ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، مجوز قطع درختان شهری را صادر کنند. حال پرسش این است که آیا شهرداری شهرستان بهبهان مجوز قطع این درختان را صادر کرده است یا نماینده مذکور بدون مجوز و با استفاده از جایگاه و قدرت نمایندگی - که توسط مردم به او داده می شود- ثروت عمومی همان مردم ، یعنی درختان شهری را قلع و قمع کرده است؟

تصاویر درختان قطع شده نشان می دهد که آنها درختانی تنومند بوده اند که معمولا قطع آنها بسیار حساسیت برانگیزتر است؛ مخصوصا در استان خوزستان که چند سالی است با خشکسالی و کمبود آب و دمای بالاتر از سال های پیشین مواجه شده و حفظ و حراست از درختان چه در شهر و چه مناطق طبیعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای حفظ حیات شهر و شهروندان و دیگر مناطق و موجودات است. .

به نظر می رسد این نماینده به موضوع "جرم انگاری محیط زیست" که در سیاست های ابلاغی مقام رهبری بر آن تاکید ویژه شده توجه نکرده است و قوانین شهری را با بی تفاوتی و با استفاده از جایگاه قدرت نمایندگی مجلس، زیرپا گذارده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha