​​​​​​​ نتایج پژوهش جدید نشان داد که جوشاندن و فیلتر کردن آب می‌تواند ما را از شر میکروپلاستیک‌ها خلاص کند.

آیا جوشاندن آب میکروپلاستیک‌های آن را ازبین می‌برد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به نقل از اینوایرومونت، نتایج حاکی از این است که جوشاندن و سپس فیلتر کردن آب لوله‌کشی می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌ها را از بین ببرد.

ذرات کوچک پلاستیک که بزرگتر از یک دانه شن نیستند، در هر گوشه از کره زمین، از کف دریا تا ابرهای شناور بر فراز کوه‌ها یافت می‌شوند.

لاستیک‌های ماشین، ژاکت‌های پشمی و هزاران اقلام پلاستیکی دیگر، میکروپلاستیک‌ها و حتی نانوپلاستیک‌های کوچکتر دارند که وارد غذا، آب آشامیدنی و هوای تنفسی ما می‌شوند.

دانشمندان میکروپلاستیک‌ها را در خون، شیر مادر و در ریه‌های افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند نیز پیدا کرده‌اند که همه این اکتشافات نگران‌کننده هستند، زیرا میکروپلاستیک‌ها به سلول‌های انسان نیز آسیب می‌رسانند.

برای پژوهش جدید، دانشمندان چین به دنبال راهی ارزان و آسان برای حذف میکروپلاستیک‌ها از آب لوله‌کشی بودند.

آنان میکروپلاستیک‌ها را به آب نرم و سخت اضافه کردند و آن را به مدت ۵ دقیقه جوشاندند و نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشت.

هنگامی که آب سخت غنی از مواد معدنی جوشانده می‌شود، کربنات کلسیم تولید می‌کند که پوسته‌ای گچی در قابلمه‌ها و کتری‌های چای تشکیل می‌دهد.

دانشمندان دریافتند که تکه‌های کوچک کربنات کلسیم ذرات پلاستیک را به دام می‌اندازد. این تکه‌های کربنات کلسیم به اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توان آن‌ها را با ریختن آب از طریق فیلتر قهوه جدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha