​​​​​​​برخلاف خانم ها، اکثر آقایان زمانی به رنگ کردن موهای خود فکر می کنند که متوجه شوند تعداد تار های خاکستری موهایشان از تار مو های واقعی بیشتر شده است. اما در این میان افرادی هم وجود دارند که فقط برای تغییر ظاهر خود موهایشان را رنگ می کنند. رنگ کردن مو یکی از راه های محبوب برای طراوت بخشیدن به ظاهر و تغییر استایل است.

رنگ مو برای موهای فر مردانه؛ 8 رنگ جذاب برای خاص‌پسندان

مو یکی از مهم ترین بخش های ظاهری هر فرد به شمار می رود و نمی توان آن را حذف کرد یا نسبت به آن بی توجه بود. این روز ها رنگ کردن مو در میان مردان به ویژه مردانی که موهای فر دارند به یک ترند تبدیل شده است و بسیار رایج است. یک تصور اشتباه وجود دارد که رنگ کردن مو موجب آسیب جدی به مو می شود اما اگر بدانید که از چه رنگ مویی استفاده کنید دیگر موهایتان دچار آسیب نخواهد شد.

اگر می خواهید ظاهری جدید و جسورانه داشته باشید یا فقط می خواهید یک تغییر ظریف در ظاهر خود ایجاد کنید در این راهنما ما به معرفی بهترین رنگ مو هایی که مناسب مردان است پرداخته ایم.

نکاتی در مورد استفاده از رنگ مو

همه ی افرادی که علاقمند به رنگ کردن موهای خود هستند قبل از استفاده از هر نوع رنگ مویی باید بدانند که بیشتر رنگ موهای دائمی دارای مواد مضر شیمیایی هستند که موجب از دست رفتن و آسیب دیدن تار های مو می شوند بخصوص افرادی که موهای فرفری دارند و موهایشان بطور طبیعی خشک تر از دیگر انواع مو ها است.

از مضر ترین مواد شیمیایی که در رنگ مو ها استفاده می شود آمونیاک، پراکسید هیدروژن و PPD هستند که آثار بسیار مخربی را برای مو به همراه دارد.

اگر می خواهید از آثار مخرب رنگ مو های دائمی در امان بمانید بهتر است از رنگ موی موقت یا واکس موی رنگی استفاده کنید. رنگ موی موقت به دلیل نداشتن آمونیاک و دیگر مواد شیمیایی مضر در ترکیبات خود برای مو های شما هیچ آسیبی ندارند. مو های فر به طور طبیعی کمی وز و خشک هستند که اگر از رنگ موهای دائمی شیمیایی استفاده کنید خشکی مو بیشتر هم می شود پس بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید و به سراغ رنگ موی موقت بروید تا کمتر در معرض آسیب دیدگی باشید.

واکس موی رنگی دارای طیف وسیعی از رنگ های زیبا و خاص از جمله آبی، سبز، قرمز، طوسی، سفید، نارنجی، طلایی، بنفش و دیگر رنگ ها هستند که شما با توجه به سلیقه و استایل تان می توانید این رنگ ها را انتخاب کنید و نگران آسیب دیدن مو های خود نباشید.

توجه کنید که رنگ موی موقت روی موهای تمیز بیشتر اثر بخشی دارد. همچنین برای استفاده دچار دردسر نمی شوید و می توانید به راحتی از این نوع رنگ مو استفاده کنید و خیلی راحت آثار آن را از روی موهای خود با آب ساده پاک کنید.

اما حتما این نکته را در نظر بگیرید که زیاده روی در استفاده از این نوع رنگ مو در طولانی مدت موجب خشکی و از دست رفتن حالت طبیعی فر مو می شود، پس از مصرف زیاد خودداری به عمل آورید.

بهترین رنگ ها برای موهای فر مردانه

بهترین رنگ ها برای موهای فر مردانه

انتخاب رنگ مو یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد چرا که ممکن است زیباترین رنگ ها با ظاهر و یا رنگ پوست شما هم خوانی نداشته باشد و ظاهر شما را به خوبی نشان ندهد، پس قبل از انتخاب رنگ به نکاتی که در زیر اشاره شده است توجه کافی را داشته باشید:

رنگ بلوند

رنگ موی بلوند یک گزینه بسیار عالی برای موهای فر است زیرا موجب بیشتر دیده شدن فرها می شود. رنگ بلوند امروزه بسیار در میان مردان محبوب است زیرا همه افراد مشهور از جمله اینفلوئنسر ها، سلبریتی ها و دیگر افراد مشهور رسانه های اجتماعی موهای خود را بلوند می کنند. اگر از رنگ موهای تیره خسته شده اید، بلوند گزینه بسیار مناسبی برای شادابی بیشتر ظاهر شما می باشد.

رنگ بلوند طلایی

رنگ مو بلوند-طلایی گزینه ای است که شاید بسیاری از مردان حتی به آن فکر هم نمی کنند در صورتیکه رنگ بلوند-طلایی می تواند بسیار جذاب به نظر برسد. مردانی که موهای فرفری دارند می توانند از رنگ بلوند-طلایی در انتهای فر های خود استفاده کنند که این کار موجب به وجود آمدن  سایه های زیبایی بر روی مو می شود.

رنگ مو خاکستری

اگر به تازگی وارد دنیای رنگ ها شده اید و می خواهید تست کنید که آیا رنگ کردن مو روی ظاهر شما تاثیر مثبت می گذارد پیشنهاد می کنم از این رنگ موی بسیار زیبا و ملیح را امتحان کنید.

رنگ موی خاکستری در کنار رنگ طبیعی مو می تواند ظاهری جدید و شگفت انگیز را برای شما رقم بزند. 

رنگ مو قهوه ای

رنگ موی قهوه ای یکی از موارد مورد علاقه برای کسانی است که می خواهند مدل موی خود را تغییر دهند اما همچنان ظاهر حرفه ای خود را حفظ کنند. این رنگ مو تقریباً با تمام رنگ های پوست و همه مدل موها مناسب است.

رنگ مو قهوه ای-مسی

این یک رنگ مو قهوه ای روشن با ته رنگ قرمز-نارنجی است. این رنگ مو برای کسانی که پوست روشن دارند بهترین انتخاب است. تضاد رنگ مو قهوه ای مسی و رنگ پوست روشن تضادی قوی ایجاد می کند که ظاهر کلی را جالب می کند. 

رنگ مو قرمز

قرمز رنگی آتشین است که به تنهایی یا در ترکیب با رنگ های دیگر قابل استفاده است و یک ترکیب بسیار جذاب می باشد و حس قدرت را نشان می دهد.

رنگ مو سبز

بسیاری از مردان از انتخاب رنگ مو های روشن گریزان هستند و معمولا به سراغ رنگ موهای سنتی مانند قهوه ای، خاکستری، بلوند و مشکی می روند. اما رنگ سبز به ظاهر یک طراوت وصف نشدنی می بخشد و چهره را بسیار شاداب نشان می دهد. اگر به این رنگ علاقمند هستید اما هنوز برای انتخاب تردید دارید می توانید از سایه های مختلف رنگ سبز بر روی انتهای فر های خود استفاده کنید.

رنگ مو بنفش

رنگ بنفش به عنوان یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها به شمار می رود و بین همه افراد یک رنگ بسیار محبوب است. از جمله گروه هایی که بیشترین میزان استفاده از رنگ موی بنفش را دارند بازیکنان حرفه ای فوتبال و ستاره های راک هستند. رنگ موی بنفش برای کسانی که به دنبال رنگ موی شیک و جذاب هستند مناسب است.

با استفاده از نکات گفته شده در بالا شما می توانید رنگ موی مناسب خودتان را پیدا کنید و ظاهر خود را تغییر دهید. رنگ کردن مو برای آقایانی که از موهای فر برخوردار هستند بسیار جذاب است و موجب بیشتر دیده شدن و جذاب تر شدن فر می شود، پس از رنگ کردن موهای خود هراسی نداشته باشید و با یک انتخاب جسورانه ظاهر خود را به زیبایی تغییر دهید.

راهنمای گام به گام رنگ کردن موهای فر

رنگ کردن موهای فر فوت و فن خاص خودش را دارد و اگر یک سری نکات به خوبی رعایت شوند شما از رنگ کردن موهای خود به خوبی بهره مند خواهید شد پس در ادامه با ما همراه باشید.

  1. قبل از هرگونه اقدامی برای قرار دادن رنگ بر روی مو، در ابتدا موهای خود را با یک برس مناسب موی فر مانند برس دنمن شانه بزنید تا گره ی مو ها باز شده و موها یکنواخت شوند.(برس دنمن موهای فر شما را بسیار زیباتر و خوش‌حالت تر میکند. همچنین استفاده از برس دنمن باعث از بین رفتن وز مو می‌شود و حالت یک دستی به موهای شما میدهد.)
  2. مو ها را به چند دسته تقسیم کنید تا رنگ مو در تمامی سطح موهایتان به خوبی پخش شود
  3. نگ مویی را که با ظاهر شما بیشترین هماهنگی را دارد انتخاب کنید و پس از آماده سازی به موهای خود بزنید
  4. اجازه دهید رنگ طبق دستورالعمل سازنده طبق زمان نوشته شده روی موهای شما بماند. این زمان به رنگ اجازه می دهد تا بین لایه های مو نفوذ کند و رنگ مورد نظر را ایجاد کند.
  5. حالا نوبت شستن مو است. دقت کنید هنگام شست و شو آب داغ نباشد و بهتر است از آب خنک برای شست و شو استفاده کنید.
  6. آب موها را با یک پارچه یا حوله نخی به خوبی بگیرید.
  7. برای جلوگیری از وز شدن مو، مو ها را با یک  دیسپانسر سشوار که مخصوص موهای فر است خشک کنید تا حالت یکسان و مشخصی داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که تا چند روز قبل از رنگ کردن موهای خود را نشویید(چربی طبیعی کف سر از سوختن مو و پوست سر جلوگیری می کند)

مراقبت های پس از رنگ کردن موهای فر

مراقبت های پس از رنگ کردن موهای فر

  1. از شامپوها و نرم کننده های فاقد سولفات استفاده کنید.
  2. با یک محافظ حرارتی از موهای خود در برابر حرارت محافظت کنید.

بطور خلاصه انتخاب بهترین رنگ مو برای آقایان بخصوص آقایانی که مو های فرفری دارند کمی مشکل است اما با کمک گرفتن از مقاله فوق می توانید بهترین نتایج را از رنگ کردن موهای خود داشته باشید و دیگر نگرانی بابت رنگ کردن موهای فر خود نداشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha