یک مطالعه جدید نشان می دهد که جوهرهای استفاده شده در فرآیند تاتو یا خالکوبی اغلب حاوی موادی هستند که می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند.

اجزای جوهر تاتو باعث بروز مشکلات سلامت می شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، تجزیه و تحلیل جوهرهای خالکوبی از ۹ سازنده در ایالات متحده نشان داد که محتویات آن به ندرت با برچسب محصول مطابقت دارد.

محققان گزارش می‌دهند که از ۵۴ جوهر تجزیه و تحلیل شده، ۹ مورد از ۱۰ مورد (۹۰٪) دارای اختلافات عمده با محتویات برچسب شده، مانند رنگدانه های مختلف یا افزودنی‌های فهرست نشده بودند.

«جان سویرک»، محقق ارشد و استادیار شیمی در دانشگاه بینگهمتون، گفت: «این اولین مطالعه‌ای است که به طور صریح جوهرهای فروخته شده در ایالات متحده را بررسی می‌کند و احتمالاً جامع‌ترین مطالعه است، زیرا به رنگدانه‌هایی که در پوست می‌مانند می‌پردازد.»

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند، متخصصان سلامت معمولاً وقتی صحبت از خطرات بالقوه خالکوبی می‌شود، روی سرطان پوست یا رنگدانه‌های جوهر خالکوبی تمرکز می‌کنند.

اما افزودنی‌های جوهر نیز می‌توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.

به گفته محققان، جوهرهای خالکوبی که در این مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، در شش رنگ بودند و از تولیدکنندگانی که طیف وسیعی از شرکت‌های بزرگ جهانی تا تولیدکنندگان کوچک‌تر را در اختیار داشتند، خریداری شدند.

نتایج نشان می‌دهد که بیش از نیمی از جوهرها حاوی پلی اتیلن گلیکول فهرست نشده بودند که می‌تواند با قرار گرفتن مکرر بر روی پوست باعث آسیب اندام شود.

محققان گفتند ۱۵ جوهر دیگر حاوی پروپیلن گلیکول، یک آلرژن بالقوه بود. سایر آلاینده‌ها شامل ۲- فنوکسی اتانول است که خطرات بالقوه ای برای سلامتی مادران شیرده ایجاد می‌کند.

به گفته محققان، تحقیقات آتی به غلظت‌های کمتری از مواد موجود در جوهر خالکوبی نیز توجه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha