وزیر بهداشت با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی، از آماده باش کامل مراکز بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و همچنین گفت: توصیه‌های لازم به روسای دانشگاه‌ها در خصوص ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی ارائه شده است.

آماده‌باش کامل مراکز بهداشتی و درمانی در نوروز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ، اظهار داشت: در حوزه درمان دو نوع خدمت قابل ارائه است که یکی انتخابی یا غیر فوریتی و دیگری فوریتی یا اورژانسی است که در ایام تعطیلات نوروزی، همه خدمات اورژانسی در مراکز درمانی ارائه می‌شود.

وی آماده باش حوزه بهداشت و بازرسی‌های گروه‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی را گسترده و با اهمیت توصیف کرد و گفت: در این ایام اماکن اقامتی، تفریحی و همچنین مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌ها به دقت بررسی ونظارت می‌شوند. همچنین همکاران اورژانس در این ایام با آمادگی صد درصدی در کنار مردم حضور دارند.

وزیر بهداشت به افزایش آمار حوادث و سوانح ترافیکی در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام میزان حوادث ترافیکی نسبت به دیگر ایام سال، بالاست که البته اورژانس کشور و مراکز درمانی برای خدمت رسانی در آمادگی کامل به سر می برند؛ اما از مردم عزیز هم می خواهیم قوانین رانندگی را رعایت کنند و امیدواریم که در تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش سوانح، تلفات و مصدومیت‌ها باشیم.

عین اللهی با تأکید بر این که در تعطیلات نوروزی، پزشکان متخصص در همه بیمارستان ها حضور خواهند داشت، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، حضور متخصصان در رشته های مختلف در بیمارستان ها مورد تاکید است تا خدمات مطلوب درمانی به بیماران ارائه شود.

وی با اشاره به وضعیت مناسب تأمین دارو در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته که با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه حاصل شده است، یادآور شد: خوشبختانه در تامین داروهای اورژانس، سرم و فرآورده‌های خونی برای ایام نوروز وضعیت مناسبی داریم و همچنین ذخایر دارویی به میزان کافی وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان این که تا کنون هفت اجلاس حضوری و ۱۰ اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دولت مردمی برگزار شده است، گفت: معاونان وزارت بهداشت با معاونان مرتبط در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پیشبرد بهتر امور و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها، به‌طور مرتب نشست و همفکری دارند؛ زیرا بر این باوریم که برای بهبود عملکرد وزارت بهداشت در جهت افزایش رضایتمندی مردم باید از مشکلات دانشگاه‌ها مطلع باشیم و در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: چهارشنبه شب، جلسه بسیار خوبی با رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیران این سازمان داشتیم که طی آن مشکلات و مسائل اعتباری، توسط شماری از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بیان و هماهنگی بسیار خوبی برای رفع این مشکلات ایجاد شد.

کسب رتبه اول وزارت بهداشت در مولدسازی دارایی‌های دولت در بین دستگاه‌های اجرایی

وزیر بهداشت در هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از کسب رتبه اول وزارت بهداشت در مولدسازی دارایی‌های دولت در بین دستگاه‌های اجرایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با مولدسازی دارایی‌ها و استفاده بهینه از منابع، پیشرفت پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت تسریع شود.

وی از اجرای قانون جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در دو سال گذشته یاد کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها به ویژه در درمان و حمایت از زوجین نابارور، جلوی سقوط و کاهش نرخ رشد جمعیت گرفته و برای اولین بار در طول دو دهه گذشته رشد جمعیت، مثبت شد.

وی اضافه شدن ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، افتتاح ۲۷۰۰ مرکز بهداشتی و توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه و تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در دولت مردمی دانست و از استمرار این فعالیت‌ها تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها، فرماندهان سلامت مناطق تحت پوشش خود هستند، بر ضرورت ارزیابی مداوم اجرای برنامه‌ها در سطح دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌های اساسی و برنامه‌های وزارت بهداشت توسط روسای دانشگاه‌ها و حضور میدانی آنها در عرصه‌های مختلف خدماتی و دانشجویی در پیشبرد امور، آثار بسیار ارزشمندی دارد. عین اللهی از تلاش‌های روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سال جاری قدردانی و برای آنها در سال آینده و در اجرای برنامه‌های حوزه سلامت، آرزوی توفیق کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha