بهترین راه های درمان موخوره را می‌دانید؟ حتماً شما هم با شکافته‌شدن انتهای تارهای مو مواجه شده‌اید! به‌خصوص وقتی موهایی خشک دارید یا رنگ و دکلره کرده‌اید، احتمال ایجاد موخوره بیشتر می‌شود. در این شرایط، اگر موخوره را درمان نکنیم، موهای بیشتری موخوره می‌گیرند! نگران نباشید! در این مطلب، بهترین راه های درمان موخوره را دراختیارتان قرار می‌دهیم.

با راه‌های سریع و در دسترس از بین بردن موخوره آشنا شوید

1. نوک‌گیری موها

اگر در همان ابتدا موخوره درمان نشود، به بالای تارهای مو هم می‌رسد و باعث نازک‌شدن تارهای مو و کم‌پشت شدن موها می‌شود؛ بنابراین، اگر به‌تازگی موهایتان دچار موخوره شده است، می‌توانید به آرایشگاه بروید و نوک موهایتان را کوتاه کنید. با این راهکار ساده موخوره‌ها از بین می‌روند!

نوک‌گیری موها وقتی هنوز گسترش پیدا نکرده‌اند، از بهترین راهکارها برای درمان موخوره و چند شاخه شدن موهاست!

با راه‌های سریع و در دسترس از بین بردن موخوره آشنا شوید

2. استفاده از وازلین برای درمان موخوره

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان موخوره استفاده از وازلین است! بسیاری از افراد با این روش موخوره‌ها را می‌پوشانند و درمان می‌کنند. وازلین با حفظ رطوبت مو به از بین رفتن موخوره کمک می‌کند. همچنین، لایه‌ای محافظتی روی مو ایجاد می‌کند تا ضمن درمان موخوره از دو شاخه شدن مو در آینده نیز جلوگیری کند.

برای درمان موخوره با وازلین می‌توانید کمی وازلین را بین دو کف دست خود بمالید. سپس به نوک و ساقۀ موهایتان بزنید. هر شب می‌توانید این کار را انجام دهید.

3. استفاده از شانه یا برس مناسب

اگر شانه یا برس فلزی دارید، وقت آن رسیده است که برس یا شانۀ خود را تغییر دهید! برس فلزی می‌تواند به مو آسیب برساند و موها را بشکافد یا چند شاخه کند. توصیه می‌کنیم برس چوبی تهیه کنید. استفاده از برس چوبی نیز یکی از بهترین راه ها برای درمان موخوره محسوب می‌شود.

شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که متوجه شدید حین برس‌کشیدن موهایتان با برس فلزی، تارهای مو در حال آسیب‌دیدن هستند.

4. مصرف مکمل‌ها

گاهی‌اوقات موخوره به علت کمبود ویتامین ایجاد می‌شود. بهتر است رژیم غذایی حاوی پروتئین مثل تخم‌مرغ، ماهی و مرغ و سبزیجات داشته باشد و در صورت نیاز، مکمل‌های دارای ویتامین‌های مؤثر مانند B، C و D برای حفظ سلامت مو را مصرف کنید. البته پیش از استفادۀ هر نوع مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید.

5. استفاده از روبالشی مناسب

برای جلوگیری از گره‌خوردگی و شکستگی مو هنگام خواب بهتر است روبالشی شما از جنس ساتن یا ابریشم باشد. ساختار لطیف روبالشی ابریشم و ساتن از به‌هم ریختگی و شکاف تارهای مو جلوگیری می‌کند. در نتیجه، موهایتان خشک نمی‌شود و موخوره نمی‌گیرد.

6. کراتینه‌کردن مو

یکی دیگر از بهترین راه های درمان موخوره، کراتین‌کردن موهاست. بسیاری از خانم‌ها از این روش برای رفع موخوره راضی هستند. در این شیوه، موهای حالت‌دار، خشک و مستعد موخوره را با لایه‌ای از کراتین می‌پوشانند تا با افزایش انعطاف مو از ایجاد موخوره در ماه‌های آینده نیز جلوگیری شود. البته این کار را باید فرد متخصص انجام دهد تا دچار ریزش مو نشوید!

7. کوتاه‌کردن منظم مو

یکی از بهترین راه‌ های درمان موخوره، کوتاه‌کردن مرتب موهاست. توصیه می‌کنیم هر دو ماه یک‌بار موهایتان را کوتاه کنید. این کار با از بین بردن نوک موهای آسیب دیده باعث درمان موخوره می‌شود. همچنین، از ایجاد موخوره هم جلوگیری می‌کند. یادتان باشد حتماً آرایشگرتان باید از قیچی تیز استفاده کند.

قیچی کُند باعث ایجاد موخوره می‌شود! اگر هم موخوره داشته باشید، قیچی کند با آسیب بیشتر به مو می‌تواند موخوره را گسترش دهد!

8. استفادۀ درست از ابزارهای حرارتی مو

استفاده از ابزارهای آرایش مو مثل اتوی مو اشکالی ندارد، اما اگر موهایتان فر و حالت‌دار است و همیشه از ابزارهای حرارتی استفاده می‌کنید، یادتان باشد نباید درجۀ حرارت از 180 درجه بیشتر شود؛ زیرا کراتین و درخشش موها از بین می‌رود و موهایتان دچار موخوره می‌شود.

به‌خصوص اگر انتهای موهایتان دو شاخه شده است، به صفحۀ حرارت اتو یا فِرکنندۀ موهایتان حواستان باشد، هرچه حرارت بالاتر باشد، موهایتان بیشتر آسیب می‌بیند. یک ترفند هم وجود دارد! موهایتان را با دمای کمتر صاف کنید! در این روش باید مقدار کمتری از موهایتان را هر بار جدا کنید و اتو بکشید.

ممکن است با دمای کمتر اتو کمی طول بکشد موهایتان صاف شود، اما موهایتان آسیب نمی‌بیند.

9. آرام شانه‌کردن موها

شاید عجیب به‌نظر برسد، اما اگر موها را به‌آرامی شانه نکنید، موها شکافته و دو شاخه می‌شوند. تارهای مو بسیار ظریف و شکننده هستند، اگر با موها خشن رفتار کنید، موها موخوره می‌گیرند. از صدای برس‌کشیدن هم می‌توانید متوجه شوید موهایتان در حال پاره‌شدن یا خراشیدن است.

اگر صدای خشن شنیدید و مجبور هستید گره‌ها را باز کنید، بهتر است از یک سرم مو پیش از برس‌کشیدن استفاده کنید یا کمی وازلین را بین دو دست خود بمالید و به‌آرامی به ساقۀ مو بزنید. این کار کمک می‌کند به‌راحتی و بدون آسیب و ایجاد موخوره موهایتان را شانه بزنید یا برس بکشید.

با راه‌های سریع و در دسترس از بین بردن موخوره آشنا شوید

سخن پایانی

بهترین راهکارهای درمان موخوره را در این مطلب فهرست کردیم. موخوره یا چند شاخه شدن مو باید درمان شود؛ زیرا می‌تواند گسترش پیدا کند؛ در نتیجه، موها کم‌پشت و نازک شود. بهتر است هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی مو درجۀ حرارت را خیلی زیاد نکنیم تا موهایمان دچار موخوره و آسیب نشود.

همچنین، با استفاده از محصولات مراقبت مو مثل وازلین باعث حفظ رطوبت مو شویم. استفاده از برس چوبی و آرام شانه‌کردن موها هم در درمان موخوره مؤثر است. از نظر شما بهترین راه درمان موخوره کدام است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha