معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظارت ۲ هزار و ۲۰۰ بازرس و کارشناس بهداشتی در طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ در کشور خبر داد.

نظارت بیش از ۲ هزار بازرس بهداشتی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن فرهادی افزود: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، بازرسان و کارشناسان بهداشتی در قالب تیم های سیار به مراکز مورد نظر سرکشی کرده و بر اصول بهداشتی نظارت کامل دارند.

وی اظهار داشت: نظارت‌ تیم های بهداشتی به مدت ۱۲ ساعت از ۸ صبح تا ۸ شب در همه ایام انجام می شود و بعد از مراسم افطار تا قبل از سحر بنا به تشخیص مراکز بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نظارت‌ها می‌تواند ادامه دار باشد.

فرهادی با بیان اینکه رستورانهای بین راهی، تفرجگاهها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز سیاحتی و غیره از لحاظ امور بهداشتی مورد نظارت قرار می گیرند، ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، موارد را متذکر شده و در غیر اینصورت واحد مربوطه پلمب و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گفته وی، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در تعامل با دستگاههای مختلف سعی دارند خدمات مطلوبی را از لحاظ بهداشت و ایمنی به مسافران نوروزی ارایه دهند و از مردم نیز می خواهیم همکاری خوبی با ما داشته باشند.

فرهادی تاکید کرد: در طرح سلامت نوروزی سال گذشته بیش از پنج هزار مورد بازرسی توسط بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور انجام شد و بیش از هزار مورد مرکز متخلف پلمب و سه هزار مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش تر از آماده باش مراکز درمانی در نوروز خبر داد و گفت: در این ایام اماکن اقامتی، تفریحی و همچنین مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماریها و مسمومیت ها به دقت بررسی ونظارت می شوند. همچنین همکاران اورژانس در این ایام با آمادگی ۱۰۰ درصدی در کنار مردم حضور دارند.

وی با تأکید بر این که در تعطیلات نوروزی، پزشکان متخصص در همه بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، حضور متخصصان در رشته های مختلف در بیمارستان ها مورد تاکید است تا خدمات مطلوب درمانی به بیماران ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha