فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۴۳ تن اکلیل سرنج و ۱۰ میلیون عدد انواع مواد محترقه در تهران خبر داد و گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۳ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح تهران بزرگ جان خود را از دست داده‌اند.

فوت ۳ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری تهران تا صبح امروز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه‌سوری گفت: امروز سه‌شنبه آخر سال و یک رسم دیرینه در فرهنگ ماست که متاسفانه چندسالی است به جای آنکه مردم در جشن‌های محلی به شادی بپردازند تبدیل به یک جنگ و رویداد خطرناک شده است که باید از این اقدامات مخرب جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر این که پلیس مخالف شادی مردم نیست، گفت: ما تمام گزارش‌ها را داریم و می‌دانیم که چه تعداد کور شده، چند نفر دچار سوختگی و آسیب‌های مختلف شده‌اند. از این رو ما دلمان برای جوانانی که ممکن است قربانی سودجویان شوند می‌سوزد.

محمدیان با بیان اینکه پلیس اقدامات خود در مورد چهارشنبه‌سوری را از دی ماه آغاز کرده است، اظهارکرد: در همین راستا نیز برخی از قاچاقچیان در رصد ما بودند و با آنان برخورد شد، با صنوف هماهنگی داشتیم و تاکید شد که بدون اطلاع پلیس موادی را که ممکن است در ساخت موادمحترقه مورد استفاده قرار بگیرد به کسی نفروشند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۳ تن اکلیل سرنج را نیز از انبارها شناسایی و توقیف کردیم، گفت: همچنین ۱۰ میلیون عدد مواد محترقه و ترقه‌های انفجاری را کشف کردیم و به عبارتی ۱۰ میلیون صدای انفجار از تهران برداشته شد.

محمدیان با بیان اینکه پلیس نظارت‌های خود در ایستگاه‌های مترو را نیز افزایش داده است، گفت: حدود ۴۰۰ کیلوگرم مواد محترقه فقط در ایستگاه‌های مترو کشف شده است.

وی با بیان اینکه در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال تا صبح امروز ۳ نفر در تهران جان خود را از دست داده‌اند، گفت: ۱۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند. سه محل دچار انفجار شده و پنج دستگاه خودرو نیز دچار آسیب شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره تعداد دستگیری‌های مرتبط با چهارشنبه‌سوری نیز گفت: ماموران پلیس ۲۲۱ نفر را در ارتباط با موادمحترقه دستگیر کردندو تعدادی مغازه هم پلمب شده است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: کسانی که امروز و امشب باعث ایجاد خسارت به اموال مردم شده یا باعث نگرانی مردم شده و ترقه را مقابل پای عابر پیاده و دیوار منازل و خودروها پرتاب کنند، حتما همکاران ما نسبت به دستگیری این افراد اقدام می‌کنند، مردم هم می‌توانند این موارد را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند. خودرو و موتورسیکلت این افراد هم توقیف شده و متخلفان و وسایل نقلیه‌شان تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند بود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۳ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح تهران بزرگ جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha