رییس سازمان اورژانس کشور گفت: از اول اسفند تا کنون ۴۲۴ نفر در حوادث مرتبط به چهارشنبه آخرسال مصدوم شده‌اند که در مقایسه با ۳۴۳ نفر در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۴ درصدی حوادث چهارشنبه سوری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جعفر میعادفر روز سه شنبه در گفت و گوی برنامه تلویزیونی افزود: در طول ۲۱ روز گذشته ۳۷ نفر دچار قطع عضو شده اند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ نفر قطع عضو شدند که ۳۸ درصد افزایش یافته است.


وی اظهار داشت: ۹۰ درصد مصدومان مرد و ۱۰ درصد زن هستند.۶۷ درصد مصدومان سن کمتر از ۱۸ سال دارند.


وی تصریح کرد: در حوادث امسال ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند که ۹۰ درصد از آنها، ذخیره مواد منفجره داشته یا پخش کننده این مواد بوده اند. و ۱۵ درصد آسیب دیدگان، رهگذر بوده اند.

افزایش ۶۷ درصدی جانباختگان چهارشنبه آخر سال

سخنگوی فراجا نیز به افزایش ۲۴ درصدی مصدومان طی سه هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: همچنین افزایش ۶۷ درصدی جانباختگان چهارشنبه آخر سال را نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

سردار سعید منتظرالمهدی اظهارداشت: در همین ایام در هفته گذشته ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و بالغ بر ۱۰ نفر از مصدومان به دلیل وخامت حال در بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد مصدومان زیر ۱۸ سال سن دارند بنابراین نوجوانان و جوانان باید هوشیار باشند که خطر جدی است و ما نگران سلامت شما هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha