فیزیوتراپی گردن یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دردهای ناحیه گردن و ستون فقرات است. احساس درد در این ناحیه معمولا به دلایل مختلفی بروز می‌کند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نحوه نشستن نامناسب، آرتروز، دیسک و التهاب اشاره کرد. امروزه روش‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی زیادی برای فیزیوتراپی دیسک گردن معرفی شده است که با کمک دستگاه‌های پیشرفته امکان فیزیوتراپی گردن در منزل نیز فراهم می‌باشد.

بهترین راه بهبود دیسک گردن و گردن درد

بهترین راه بهبود دیسک گردن و گردن درد

فیزیوتراپی گردن یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دردهای ناحیه گردن و ستون فقرات است. احساس درد در این ناحیه معمولا به دلایل مختلفی بروز می‌کند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نحوه نشستن نامناسب، آرتروز، دیسک و التهاب اشاره کرد. امروزه روش‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی زیادی برای فیزیوتراپی دیسک گردن معرفی شده است که با کمک دستگاه‌های پیشرفته امکان فیزیوتراپی گردن در منزل نیز فراهم می‌باشد. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، تا انتها همراه ما باشید.

لیزر درمانی گردن

لیزر درمانی یک روش غیرجراحی برای رفع درد و ترمیم بافت‌هاست که موجب تسریع روند بهبودی می‌شود. در این درمان فیزیوتراپی گردن از نور فوتونیک برای بهبود اختلال در سلول‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. انرژی نوری تابش شده به سلول‌ها سبب بهبود گردش خون، ترمیم بافت و درنهایت کاهش درد خواهد شد.

لیزر درمانی گردن یک روش مفید و بسیار کمک‌کننده برای کاهش دردهای مزمن در افرادیست که توان حرکتی آن‌ها بسیار محدود است. ضمن ذکر این نکته که تأثیرات این درمان ثابت است و بعد از اتمام دوره، بازگشتی نخواهد داشت. افرادی که تحت درمان با این روش فوق‌العاده قرار گرفته‌اند، اذعان داشتند که سرعت درمان آن‌ها تا ۵۰٪ پیشرفت داشته است.

مدت زمان بهبودی درد در این روش، با توجه به شرایط بیماری و میزان درد هر شخص متفاوت است؛ اما نکته قطعی اینکه حتی پس از اولین جلسه درمان، اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود. مدت زمان هر جلسه درمانی، کوتاه و بین ۳ تا ۱۰ دقیقه است. تخمین دقیق زمان درمان برعهده فیزیوتراپیست خواهد بود.

تکار درمانی گردن

یکی‌دیگر از روش‌های ایده‌آل فیزیوتراپی گردن، تکار تراپی است که نقش مهمی در کاهش درد دارد؛ به طوری که نتایج فوق‌العاده آن از همان جلسه اول قابل درک خواهد بود. این روش فیزیوتراپی دیسک گردن از امواج رادیوفرکانس سازگار با بدن جهت کاهش درد و انتقال انرژی به بافت‌های آسیب‌دیده استفاده می‌کند.

بسیاری از پزشکان تکار درمانی گردن را پیشرفته‌ترین درمان در زمینه فیزیوتراپی و توانبخشی آسیب‌های اسکلتی و عضلانی می‌دانند؛ چراکه مدت زمان توانبخشی با این روش در مقایسه با دیگر روش‌ها بسیار کم‌تر است. در این درمان از جاذبه و اصطکاک الکترواستاتیک به‌منظور افزایش گردن خون، افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های آسیب‌دیده، کاهش التهاب و ورم استفاده می‌شود. با افزایش خون‌رسانی، مکانیسم بهبودی تسریع پیدا می‌کند و بافت‌های آسیب‌دیده در مدت زمان کوتاه‌تری ترمیم می‌شوند. از این روش درمانی فوق‌العاده برای رفع درد و التهاب در بیماری‌های زیر نیز استفاده می‌شود:

  • دردهای مفصلی مانند آرتروز و تروما
  • کمردرد و سیاتیک
  • ضایعات عضلانی
  • تورم و ورم بعد از عمل جراحی
  • لیگامانی یا همان التهابات تاندون
  • آرترالژی مزمن با علل مختلف
  • کاهش تورم و ورم

فیزیوتراپی گردن با کشش ستون فقرات

فیزیوتراپی گردن با کشش ستون فقرات

تراکشن یا کشش ستون فقرات یکی‌دیگر از روش‌های فیزیوتراپی گردن است که فشار و التهاب را از روی مفاصل برمی‌دارد و سبب کاهش درد شدیدی در بیماران می‌شود. در این روش غیرجراحی با کمک تخت کشش ستون فقرات به دو استخوان متصل به هم نیرو وارد می‌کنند تا کمی از هم فاصله بگیرند و از هم دور شوند. گاهی اوقات انجام این روش باعث کشش بافت نرم اطراف مفاصل نیز می‌شود.

تراکشن معمولا از طریق دو روش کشش دستی و کشش با دستگاه انجام می‌شود. درمان فیزیوتراپی گردن با تخت کشش ستون فقرات بیشتر برای افرادی اجرا می‌شود که دچار درد کمر و گردن هستند. با اعمال این روش فیزیوتراپی درد، ضعف مفصل، بی‌حسی و التهاب نخاعی تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند.

مگنت درمانی گردن

مگنت درمانی گردن

مگنت درمانی گردن یا مغناطیس درمانی یکی از روش‌های درمانی قدیمی، ایمن و کم‌عارضه است که در جهت تسکین درد و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده به‌کار می‌رود. در این روش درمانی فیزیوتراپی گردن از امواج مغناطیسی برای بهبودی و کاهش دوره درمان استفاده می‌شود. مغناطیس درمانی اثر زیادی بر بافت‌ها، استخوان‌ها، عضلات، تاندون‌ها و اعصاب بدن دارد و به بهبودی التهابات کمک زیادی می‌کند.

افزایش سرعت بهبود التهابات استخوان، کاهش علائم پوکی استخوان، کنترل درد و بازگشت تدریجی بیمار به فعالیت‌های روزمره ازجمله تأثیرات مثبت این روش درمانی هستند. بر طبق بررسی‌های انجام شده روی این روش درمانی مشخص شد که در واقع طی این درمان هورمون اندروفین زیادی ترشح می‌شود. هورمون اندروفین درواقع همان هورمونی است که باعث تسکین و التیام درد می‌شود. از دیگر کاربردهای مگنت درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سردرد و رفع میگرن

  • بهبود دردهای ناحیه شانه و کمر

  • بهبود سندروم تونل کارپل

  • رفع درد مزمن عضلات

  • بهبود انواع آرتروز و روماتیسم

  • رفع پوکی استخوان

  • کاهش درد زانو

الکترو تراپی

الکتروتراپی یک روش درمانی ملایم و بی خطر فیزیوتراپی دیسک گردن است که به‌منظور ترمیم بافت‌های نرم بدن و کاهش درد ناشی از آن‌ها به‌کار می‌رود. بر خلاف تصور بیشتر افراد، این روش درمانی یک روش کم‌خطر و بسیار رایج در فیزیوتراپی و توانبخشی است. بیمارانی که تحت درمان با این روش قرار می‌گیرند، هیچ عارضه جدی و مشکلی را تجربه نمی‌کنند و درعوض فرایند درمان آن‌ها به شکل بهتری پیش خواهد رفت. از دیگر مزایای درمان با این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به بهبود جراحات

  • از بین رفتن اسپاسم عضلانی

  • پیشگیری از ابتلا به آتروفی عضلات

  • توقف روند تحلیل عضلات

  • بهبود گردش خون

  • افزایش کارایی عضلات و بهبود دامنه حرکتی

  • پیشگیری از ترمبوز وریدی عمقی

  • ترمیم سریع‌تر زخم

  • افزایش اثربخشی برخی از داروهای تجویزی

فیزیوتراپی در خیابان دولت

همانطور که در قسمت‌های قبلی نیز مشاهده کردید، روش‌های مختلفی برای درمان درد و التهاب گردن و سرشانه‌ها وجود دارد. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش تأثیرپذیری درمان، انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی گردن است. کلینیک فیزیوتراپی دایان یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی در خیابان دولت تهران است که به‌صورت تخصصی به ارائه خدمات می‌پردازد. فیزیوتراپیست‌های این مجموعه با بررسی وضع گردن و کمر و دیگر علائم بهترین نوع درمان را به شما معرفی خواهند کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن سلامت خود را باز یابید. آیا تاکنون برای خلاصی از شر درد گردن به فیزیوتراپیست مراجعه کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین روش درمانی کدام است و چرا؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha