یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 363403

موارد زیادی می توانند باعث بروز گردن درد بشوند، در اینجا شایع ترین علل گردن درد بررسی شده است.

دلایل رایج گردن درد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، گردن شما 24 ساعته حرکت می کند و این فعالیت در طول زندگی شما ممکن است در برخی مواقع به آن آسیب بزند. گاهی اوقات درد می گیرد و خیلی چیزها می توانند باعث این درد بشوند. اما شما می توانید برخی کارها را انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

وضعیت خواب غیر معمول

اگر گردن درد دارید و درست زمانی که از خواب بیدار می شوید آن را حس می کنید. شاید روی صندلی به خواب رفته اید یا از بالش نامناسب استفاده کرده اید. این نوع گردن درد ناشی از خوابیدن در وضعیتی عجیب است که به گردن شما فشار زیادی وارد می کند و بسیار رایج است و معمولاً جدی نیست.

اگر با این نوع گردن درد از خواب بیدار می شوید، کمی استراحت کنید و یک مسکن بدون نسخه دریافت کنید یا گردن خود را با کمی پماد ضد درد ماساژ دهید تا احساس بهتری داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که از بالش مناسب گردن خود استفاده می کنید و به شکم نمی خوابید و وضعیت خواب مناسبی دارید.

کشیدگی گردن

اگر حرکتی را با گردن خود انجام داده اید که معمولاً انجام نمی دهید، مانند نگاه کردن سریع به سمتی یا برقرار کردن تعادل چیزی سنگین روی شانه های خود، ممکن است بعد از مدتی گردن شما شروع به درد کند. آن ماهیچه ها عادت به این کار ندارند.

اگر مجبور نیستید سر خود را در موقعیت های غیرعادی نگه ندارید. اگر این کار را می کنید، سعی کنید اغلب اوقات استراحت کنید و گردن خود را در جهت های دیگر حرکت دهید تا عضلات خود را شل کنید. اگر درد دارید، استراحت کردن و داروهای بدون نسخه می تواند برای شما کمک کننده باشد. اگر بعد از چند روز همچنان درد دارد یا نمی‌توانید مانند قبل آن را حرکت دهید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سندرم گردن پیام متنی

این شکل دیگری از فشار وارد کردن به گردن است و یک چیز کاملا واقعی است. خم شدن بیش از حد روی گوشی هوشمند شما می تواند آن عضلات و تاندون ها را تحت فشار قرار دهد.همچنین اگر زمان زیادی روی هر چیزی قوز کرده اید، از جمله زمانی که از رایانه یا میز کار استفاده می کنید، می تواند باعث گردن درد و شروع این سندرم شود.

به جلو خم نشوید مثلاً وقتی به آن نگاه می کنید، گوشی خود را بالاتر نگه دارید. اگر کار شما را در وضعیت خمیده قرار می دهد، استراحت کنید و سعی کنید کمر خود را کشش و قوس دهید. ورزش منظم نیز شما را قوی تر و انعطاف پذیرتر می کند که می تواند به محافظت از گردن شما کمک کند.

استینگر

این اتفاق زمانی می افتد که به اعصاب گردن یا شانه خود ضربه بزنید، مانند زمانی که ورزش تماسی انجام می دهید. در این نوع گردن درد، چیزی که مانند شوک الکتریکی است به شانه، بازو و دست شما شلیک می کند و معمولا فقط چند ثانیه طول می کشد، اما ممکن است برای روزها با شما باقی بماند.

شما احتمالاً بدون درمان بهبود خواهید یافت، اما اگر اغلب دچار گزش شدید یا طولانی شد، به پزشک مراجعه کنید. این امر به ویژه در مواردی که بی حسی یا گزگز دارید یا در هر دو بازو آن را احساس می کنید، صادق است.

پزشکان ممکن است تمریناتی را برای مفاصل و ماهیچه های شما پیشنهاد کنند یا جراحی را برای خلاص شدن از شر بافت اسکار که می تواند به اعصاب شما آسیب برساند توصیه کنند.

فشار ناگهانی

این نوع گردن درد می تواند پس از برخورد هر نیرویی از پشت به شما اتفاق بیفتد؛ مانند زمانی که ماشین از پشت به شما ضربه می زند. سر شما را به طور ناگهانی به جلو و سپس دوباره عقب می‌اندازد، مانند شلاق. علاوه بر گردن درد، ممکن است سردردهایی نیز داشته باشید که از پایه جمجمه شروع می شود و در قسمت بالای کمر یا بازوها باعث احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی یا درد می شود.

پزشک شما ممکن است داروهایی را برای کمک به درد توصیه کند. آنها همچنین ممکن است تمریناتی را برای کمک به عضلات به شما توصیه کنند. با این حال اکثر افراد ظرف چند ماه بهبود می یابند.

فتق دیسک

«دیسک‌های» نرم بین استخوان‌های کوچک ستون فقرات می‌توانند ترک بخورند و ماده‌ای ژله‌مانند ترشح کنند که به اعصاب گردن فشار می‌آورد و باعث دردی می شود که می تواند به بازوها یا پایین کمر شما برسد.

کمپرس سرد و گرم ممکن است به کاهش تورم کمک کرده تا شما احساس بهتری داشته باشید. داروهای ضد درد و ورزش‌هایی که عضلات شما را تقویت و کشش می‌دهند نیز می‌توانند به کنترل شرایط شما کمک کنند. اگر بعد از چند ماه همچنان درد ادامه داشت، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند.

تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی زمانی است که فضاهای ستون فقرات شما باریک می شود که می تواند به اعصاب و استخوان هایی که از قسمتی از ستون فقرات شما که در گردن شما قرار دارد تا شانه ها، بازوها و تا پایین پاهای شما، فشار وارد کند. آرتریت، تومورها، بیماری‌های ارثی- ژنتیکی و سایر شرایط می‌توانند باعث آن شوند و احتمال بروز آن پس از 50 سالگی بسیار بیشتر است.

می‌توانید از داروهای بدون نسخه برای کمک به التهاب و درد استفاده کنید، اما اگر این داروها موفق نشدن علائم شما را تسکین دهند، ممکن است به داروهای قوی‌تری نیاز داشته باشید.

همچنین ممکن است به فیزیوتراپی یا استراحت دادن به گردن خود برای مدتی نیاز داشته باشید. اگر درد شما شدید است یا به سختی حرکت می کنید، پزشک ممکن است جراحی را برای کاهش فشار از روی ستون فقرات شما توصیه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha