چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 369208

داده‌های یک مطالعه بزرگ نشان داده است کووید-۱۹ باعث شد میانگین امید به زندگی مردم در سراسر جهان در طول دو سال اول همه‌گیری ۱.۶ سال کاهش یابد که این میزان کاهش، چشمگیرتر از آنچه قبلا تصور می‌شد، بوده است.

تاثیر کرونا بر امید به زندگی در سراسر جهان

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، به گفته صدها محققی که داده‌های مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) مستقر در ایالات متحده را بررسی می‌کنند، این یک تغییر شدید در طول یک دهه افزایش امید به زندگی جهانی بوده است.

«آستین شوماخر»، محقق IHME و نویسنده اصلی این مطالعه که در مجله لنست منتشر شده است، می گوید: برای بزرگسالان در سراسر جهان، همه گیری کووید-۱۹ تأثیر عمیق تر از هر رویدادی که در نیم قرن گذشته دیده شده از جمله درگیری ها و بلایای طبیعی داشته است.

او در بیانیه‌ای گفت طی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱، امید به زندگی در ۸۴ درصد از ۲۰۴ کشور و منطقه مورد تجزیه و تحلیل کاهش یافته است که اثرات بالقوه ویرانگر ویروس‌های جدید را نشان می‌دهد.

در همین حال، کارشناسان تخمین زدند میزان مرگ و میر افراد بالای ۱۵ سال در این مدت ۲۲ درصد برای مردان و ۱۷ درصد برای زنان افزایش یافته است.

مکزیکو سیتی، پرو و بولیوی از جمله مکان هایی بودند که امید به زندگی در آن‌ها بیشترین کاهش را داشته است.

کارشناسان این مطالعه تاکید کردند جهان اکنون باید بر همه‌گیری بعدی و رسیدگی به نابرابری‌های گسترده در بخش سلامت در بین کشورها تمرکز کند.

۱۶ میلیون مرگ ناشی از کووید

متخصصان تخمین زدند که کووید مسئول ۱۵.۹ میلیون مرگ و میر اضافی طی سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بوده است، چه به طور مستقیم از ویروس یا به طور غیرمستقیم به دلیل اختلالات مرتبط با بیماری همه گیر.

این آمار یک میلیون مرگ و میر اضافی بیش از تخمین سازمان جهانی بهداشت است.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، با این حال در برخی کشورهای جزیره‌ای میزان مرگ و میر پایین تر بوده است و این وضعیت نشان ‌می‌دهد که برخی از این کشورها با شیوع کمتری از کووید-۱۹ روبرو شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha