یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 369399

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اگر چه امسال اقدامات خوبی در این زمینه از سوی دولت صورت گرفت، اما در سال آینده در تامین وسایل جراحی و دارو قطعا با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌شویم.

کمبود وسایل جراحی و دارو معضل سال ١۴٠٣

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی میگوید: ما همیشه امیدواریم‌ و شعارمان جز امید نیست. با این وجود پیش‌بینی من با توجه به نبود زیرساخت‌های متناسب با حجم دانشجویان پزشکی و پرستاری این است که از نظر فضای آموزشی دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌های آموزشی دچار مشکل خواهند شد. به نظر می‌آید حجم زیادی دانشجو در رشته‌های پزشکی و پرستاری داریم که فضاهای آموزشی کنونی پاسخ‌گوی آنها نیستند.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که دانشجویان دچار معضلات رفاهی و همچنین افت کیفیت آموزش خواهند شد. از سوی دیگر یکی از حوزه‌هایی که به نظر من با مشکل مواجه می‌شود، حوزه تجهیزات پزشکی و تامین دارو است.

اگر چه امسال اقدامات خوبی در این زمینه از سوی دولت صورت گرفت، اما در سال آینده در تامین وسایل جراحی و دارو قطعا با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌شویم. یکی دیگر از مشکلات ما در سال آینده بیمه خواهد بود که باید تدابیر مشخصی برای حل آن از سوی مسوولان مربوطه گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha