سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 369500

یکی از مشکلات اساسی که برخی افراد بعد از جراحی بینی عروسکی یا فانتزی داشتند این بود که بینی آن ها بسیار کوچک شده و فرم صورتشان با مشکل جدیدی مواجه شد. یا اینکه بینی عروسکی آن ها در عملکردها و فعالیت های حیاتی اش دچار مشکل می شود و در تنفس آن ها اختلال ایجاد می کند.

عوارض عمل بینی عروسکی

دکتر کمال هادی جراح و متخصص گوش و حلق بینی در وب سایت خود نوشت : مشکلات تنفسی یکی از مهم ترین عوارض عمل بینی عروسکی است. همچنین از نظر زیبایی، بینی عروسکی جذاب نیست. برای به دست آوردن بهترین فرم و تناسب بینی با سایر جنبه های صورت، باید بینی فرد را با توجه به سایر جنبه های صورت تغییر داد. به این ترتیب فرد ظاهری طبیعی پیدا می کند و حتی بسیاری از افراد قادر به تشخیص جراحی بینی نیستند. در حالی که عمل بینی ظاهر فرد را مصنوعی می کند و عمل جراحی کاملاً واضح است، این خود یک نقطه ضعف است.

جراحی بینی عروسکی عوارض زیادی دارد و عملا بیشترین تغییرات را در بینی شما ایجاد می کند. بنابراین اولین اصل این است که با یک متخصص رینوپلاستی با تجربه و آگاه مشورت کنید تا اساساً تغییراتی که باید در بینی ایجاد شود مشخص شود.

انواع مدل‌های جراحی بینی عروسکی :

یکی از پرطرفدار ترین و در عین حال پر عوارض ترین عمل‌های بینی عمل بینی عروسکی می‌باشد. تفاوت اصلی آن با سایر مدل‌ها زاویه بین لب و بینی می‌باشد. این زاویه به دلیل زیاد بودن از حد نرمال سبب آسیب رساندن به ساختار طبیعی بینی شده و ظاهری مصنوعی به بینی فرد می‌دهد. انواع مدل‌های این نوع بینی پرطرفدار خصوصا در بین خانم‌ها شامل موارد زیر خواهد بود.

بینی طبیعی

هدف از جراحی بینی عروسکی به شکل طبیعی رفع نواقص بینی به همراه ترمیم قوس اطراف بینی می‌باشد. توجه داشته باشید زاویه مناسب حدود ۱۰۵ درجه می‌باشد.

بینی فانتزی

زاویه بینی عروسکی فانتزی کمی از مدل طبیعی بیشتر بوده و تا ۱۱۰ درجه نیز اعمال خواهد شد. تفاوت دیگر سربالا بودن نوک بینی فانتزی پس از عمل و کوچک بودن اندازه سوراخ‌های بینی از حد معمول خواهد بود.

بینی مردانه

بینی عروسکی بیشتر مناسب صورت‌های زنانه می‌باشد با این حال چنانچه مردی مایل به عمل این مدل بینی باشد باید جراح مراقب باشد نوک بینی را زیاد بالا نبرده و قوس بینی کمی کمتر از خانم‌ها اعمال شود تا بینی ابهت مردانه خود را حفظ کرده و با سایر اجزای صورت زیباجو همخوانی بیشتری داشته باشد. همچنین باید در حین جراحی مراقب بود تا بینی بیش از حد کوچک نشود. زاویه ۹۵ تا ۱۰۰ درجه زاویه ای مناسب برای بینی مردانه می‌باشد.

بینی باریک

در این مدل پره‌های بینی بیش از اندازه کوچک شده که سبب باریک جلوه دادن بینی خواهد شد. دقت داشته باشید به دلیل آسیب به مجرای تنفسی و مشکلات جدی این نوع عمل بینی به هیچ وجه توصیه نخواهد شد.

بینی نوک تیز

این عمل بینی فانتزی علاوه بر سربالا بودن، موجب می‌شود نوک بینی حالت تیزی به خود بگیرد. این گونه عمل بینی حالت غیر طبیعی و مصنوعی به چهره افراد خواهد داد. زاویه بین پل بینی و لب کمتر از مورد مشابه اما با نوک گرد خواهد بود.

بینی نوک گرد

بینی عروسکی نوک گرد نوعی عمل نیمه فانتزی بوده که مناسب افرادی است که می‌خواهند علاوه بر کوچک کردن بینی، نوک بینی حالت طبیعی خود را حفظ کرده و به اصطلاح تیز نباشد. زاویه اعمال شده بین ۹۵ تا ۱۰۵ خواهد بود.

کلام آخر

قبل از جراحی بینی سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را برای جراحی انتخاب کنید. مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از جراحی خود بگیرید. ممنون از اینکه تا آخر مقاله عوارض عمل بینی عروسکی همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما درباره عوارض عمل بینی عروسکی در میان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha