​​​​​​​در بسیاری از کشورهای جهان مانند آمریکا و انگلستان، پرستاران در خط مقدم مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی قرار دارند و توجه ویژه‌ای به آنها می‌شود. برای دانشجویان پرستاری و پرستاران رسمی، شناخت بهترین کشور برای مهاجرت پرستاری، فرصتی باورنکردنی برای کار در بهترین کشورهای جهان با سطح بهداشتی بالا را به ارمغان می‌آورد. کشورهای بسیاری مانند کانادا، آمریکا و استرالیا در سراسر جهان وجود دارند که شغل پرستاری در آن بسیار موردتقاضا بوده و پرستاران از جایگاه بالایی در اجتماع برخوردار هستند. اگر قصد اطلاع از راحت‌ ترین کشور برای مهاجرت پرستاران را دارید، برای شما در ادامه ۵ مورد از بهترین کشورهای جهان برای کار پرستاران را معرفی کرده‌ایم.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

استرالیا؛ کار با مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی همراه با درآمد مناسب

استرالیا سرمایه‌گذاری فراوانی برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌دهد، بنابراین پرستارانی که در استرالیا کار می‌کنند، امکان کار در یک محیط کاری مدرن با امکانات و تجهیزات پیشرفته را خواهند داشت. تقاضای بالایی برای پرستاران در استرالیا وجود دارد که این موضوع، استرالیا را از این نظر جزو لیست بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران قرار می‌دهد.

داشتن مدارک تحصیلی پرستاری که توسط هیئت پرستاری و مامایی استرالیا به رسمیت شناخته شود، شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا را آسان‌تر می‌کند؛ اما استرالیا سایر پرستاران بااستعداد از سراسر جهان را نیز جذب می‌کند. در استرالیا تقریبا ۳۳۰۰۰۰ پرستار وجود دارد. پرستاران دو سوم تایم کاری‌شان را به‌ کار در بخش دولتی مشغول هستند. در استرالیا، پرستاران رسمی (RNs) به‌طورمتوسط ​​سالانه ٧٣۰۰۰ دلار (سال ۲۰۲۴) حقوق دریافت می‌کنند.

آمریکا؛ بهترین کشور برای پرستاران از نظر درآمد

هر چه نیاز به پرستاران رسمی دارای صلاحیت علمی و عملی بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای استخدام و کار در مرکز بهداشت و دریافت دستمزد بیشتر وجود دارد. پرستاری نیز یک حرفه معتبر و شناخته شده در کشور آمریکا است که شرایط آن با توصیف‌های ذکرشده همخوانی دارد. براساس مطالعه انجام شده در سال ۲۰۲۰ توسط موسسه ملی سلامت آمریکا، ٨٩ درصد از آمریکایی‌ها صداقت و استانداردهای اخلاقی پرستاران را «بالا» یا «بسیار بالا» ارزیابی کردند و شرایط مهاجرت برای پرستاران به کشور آمریکا برای بسیاری از متخصصان خارجی فراهم است. میزان درآمد پرستاران رسمی در کشور آمریکا بالاست و یک پرستار باتجربه به‌طورمیانگین، ۹۸۰۰۰ دلار در سال (سال ۲۰۲۴) درآمد خواهد داشت.

شغل پرستاری یکی از مشاغل موردنیاز آمریکا محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، آمریکا راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی محسوب نمی‌شود؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت به آمریکا به‌عنوان پرستار را دارید، بهتر است ابتدا برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام کنید تا پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا در رشته پرستاری، به‌راحتی به‌عنوان یک پرستار رسمی در کشور آمریکا استخدام شوید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

انگلستان؛ بهترین کشور برای پرستاران مسلط به زبان انگلیسی

کشور انگلستان همانند استرالیا، نیوزلند و کانادا، یک انتخاب عالی برای پرستارانی است که در جستجوی راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران بدون محدودیت زبان هستند. کار برای بخش خدمات بهداشت ملی محبوب‌ترین انتخاب برای پرستاران در بریتانیا است، اما بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی دیگر نیز برای کار پرستاران وجود دارند. میزان حقوق پرستاران مبتدی حدود ٣۰۰۰۰ دلار در سال و پرستاران باتجربه در حدود ۴۳۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) است.

برای اینکه در انگلستان پرستار شوید، باید حداقل مدرک پرستاری داشته باشید. سپس، باید در شورای پرستاری و مامایی انگلستان ثبت نام کنید تا ارزیابی شما تکمیل شود. برای اطلاع از شرایط مهاجرت با مدرک پرستاری کافی است در سایت‌های مهاجرتی مانند آکادمی اپلای درباره شرایط مهاجرت با رشته پرستاری جستجو کنید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

نیوزلند؛ یکی از  بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کشور نیوزلند ترکیبی از سیستم خصوصی و دولتی است؛ به همین نسبت، فرصت‌های شغلی برای پرستاران در هر دو بخش وجود دارد و شرایط مهاجرت پرستاری در این کشور برای ایرانیان مساعد است. سیستم بهداشت دولتی نیوزلند حدود ٨۰ درصد از مراقبت‌های بهداشتی را در اختیار دارد، درحالی‌که مابقی مراقبت‌ها توسط بیمارستان‌ها و پزشکان خصوصی تامین می‌شود. پرستاران در نیوزلند به محیط‌های کاری مدرن با آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز مجهز هستند.

پرستاران امکان اشتغال در هر دو بخش دولتی و غیر دولتی را در نیوزلند خواهند داشت. بیماران در نیوزلند هزینه ویزیت پزشک خصوصی را پرداخت می‌کنند، درحالی‌که درمان در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دولتی رایگان است. میانگین درآمد شغل پرستاری در حدود ۷۳۰۰۰ دلار در سال است و از این بابت، کشور نیوزلند را می‌توان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی محسوب کرد.

کانادا؛ یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت پرستاران ایرانی

با وجود یک سیستم بهداشت عمومی مدرن، کانادا یک انتخاب عالی برای پرستارانی است که به‌ دلیل نبود مانع زبانی به‌ دنبال مهاجرت به این کشور هستند. شما امکان مهاجرت به بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی و اشتغال به‌ کار به‌عنوان یک پرستار رسمی در کانادا را خواهید داشت. برای کار در کانادا به‌عنوان یک پرستار، ابتدا باید یک فرم آنلاین برای شروع فرآیند درخواست ویزای کار کانادا ارسال کنید، که بسته به شرایط شما بررسی آن بین ۳ تا ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید.

میزان درآمد پرستار رسمی در کانادا به طور متوسط ​ ۶۵۰۰۰ دلار کانادا (سال ۲۰۲۴) در سال است. همچنین به دلیل افزایش تقاضا برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در کانادا، پرستاری یک گزینه شغلی قابل‌توجه است و شرایط سنی مهاجرت پرستاران به کانادا به نسبت برخی مشاغل دیگر بهتر است.

انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی با کمک مشاوران مهاجرتی

استرالیا، انگلستان، نیوزلند، آمریکا و کانادا به‌عنوان ۵ مقصد برتر برای مهاجرت پرستاران ایرانی شناخته می‌شوند. در هر یک از این کشورها، شرایط و مزایایی برای کار پرستاران وجود دارد که شامل حقوق مناسب، محیط کاری مدرن با تجهیزات پیشرفته، امکانات بهداشتی و سطح زبان انگلیسی متناسب است. برای مثال، در استرالیا، پرستاران حقوق بالا، محیط کاری مدرن و امکانات بهداشتی مناسب در اختیار دارند. در انگلستان نیز، حقوق پرستاران معمولا مناسب بوده و امکان اشتغال در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. انتخاب بهترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران بستگی به عواملی مانند تمایلات فردی، مهارت‌های زبانی و شرایط شخصی دارد. توصیه می‌شود پس از بررسی شرایط ذکرشده در این مقاله، به کمک یک مشاور مهاجرتی برای مهاجرت به کشور دلخواه‌تان اقدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha