پورتوریکو به دنبال افزایش موارد بیماری منتقله از طریق پشه در قلمرو ایالات متحده، همه گیری تب دنگی را اعلام کرد.

پورتوریکو اپیدمی تب دنگی را اعلام کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از واشنگتن پست، جدیدترین داده‌های اداره پورتوریکو نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۵۴۹ مورد شامل ۳۴۱ بستری در بیمارستان و ۲۹ مورد شدید تب دنگی گزارش شده است. بیشتر موارد در شهرهای سان خوان، بایمون، گواینابو و کارولینا بوده است.

دکتر «آلبرت کو»، متخصص بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی ییل، گفت: «جهش موارد غیرعادی است زیرا انتقال ویروس در ماه‌های خشک‌تر زمستان معمولاً کم است. این واقعیت که اکنون اتفاق می‌افتد واقعاً یک هشدار است.»

با این حال، دنگی مشکل جدیدی برای پورتوریکو نیست: بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰۰۰ مورد دنگی از چهار قلمرو ایالات متحده گزارش شده است که پورتوریکو بیشترین موارد را گزارش کرده است.

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرد که به وزارت بهداشت پورتوریکو و واحد کنترل ناقل پورتوریکو در ردیابی و مهار شیوع بیماری کمک می‌کند.

وزارت بهداشت پورتوریکو گفت که در حال تلاش برای افزایش نظارت، آزمایش آزمایشگاهی، کنترل ناقل و مداخلات فراگیر است.

دنگی، بیماری که بیشتر در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری شایع است، می‌تواند باعث تب بالا، سردرد شدید، درد مفاصل و عضلات، بثورات پوستی و در موارد شدید مرگ شود.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، از هر ۴ نفری که به تب دنگی مبتلا می‌شوند، یک نفر دچار علائم می‌شود و از هر ۲۰ نفری که از این ویروس بیمار می‌شود، یک نفر از بیماری شدید رنج می‌برد. نوزادان، افراد مسن و زنان باردار یا افراد دارای نقص ایمنی، بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری شدید هستند.

کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند که موج‌هایی مانند آخرین مورد در پورتوریکو به دلیل تغییرات آب و هوایی و این واقعیت که بیماری‌ها به دلیل افزایش سفر در سراسر جهان بیشتر در حال گسترش هستند، احتمالاً شایع‌تر می‌شوند.

هیچ داروی ضد ویروسی برای درمان تب دنگی وجود ندارد. درمان شامل ایبوپروفن، استامینوفن و سایر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha